کد خبر: ۹۴۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۱۸۹
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود به مسائلی چون، توهین نشریه فرانسوی، اظهارات برخی مقامات عربی درباره عنوان خلیج‌فارس، انتخابات مجلس، امپراطوری رسانه غرب و... اشاره کردند.

نطق‌ میان‌دستور وکلای ملت/ نمایندگان مجلس اظهارات اخیر مقتدی‌صدر را محکوم کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 18 دی در نطق میان دستور خود به مسائلی چون، توهین نشریه فرانسوی، اظهارات برخی مقامات عربی درباره عنوان خلیج فارس، انتخابات مجلس، امپراطوری رسانه غرب و... اشاره کردند.

* مقتدی‌صدر و نخست وزیر عراق از مردم ایران عذرخواهی کنند

ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در روزهای اخیر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق و نخست وزیر این کشور در اقدامی عجیب در آستانه آغاز رقابت فوتبال منطقه ای از عبارت خلیج عربی استفاده کردند، خلیج فارس در طول تاریخ همواره به عنوان خلیج فارس بوده است و خواهد بود و همچنین ارتباط مردم ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد و حتماً مردم عراق از این اظهارات راضی نیستند.

وی افزود: توصیه می‌کنم آقای صدر و نخست وزیر عراق دوران دفاع مقدس را مرور کنند. وقتی صدام جنایتکار به ایران حمله و بخشی از خاک ایران را اشغال کرد، جوانان ما با حضور در جبهه‌های نبرد اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن بماند.

نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: توصیه می کنم مقتدی صدر و نخست وزیر عراق برای رضایتمندی مردم عراق و ایران که ید واحد هستند، عذرخواهی کنند و باعث اختلاف نباشند ؛ما اینگونه اظهارات را که مغایر با منافع دو ملت هست را محکوم می‌کنیم.

* افزایش قیمت‌ها به دلیل چاپ پول بدون پشتوانه در دولت قبل است

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: این روزها مردم شاهد افزایش کالاهای مختلف هستند که بخشی از آن بخاطر چاپ پول بدون پشتوانه توسط دولت قبل است. 

وی افزود: بورس باید محلی امن برای سرمایه گذاری شود اما تبدیل به دزد خانه شده که نمونه آن قیمت گذاری خودرو و فولاد است.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: مسئله کمبود گاز در کشور یکی دیگر از مسائلی است که مورد بحث در جامعه است. باید از دولت قبل سوال کرد که چه میزان سرمایه گذاری در این بخش کرده اند. 

امیرآبادی فراهانی در ادامه بیان داشت: درباره کمبود دارو به وزیر بهداشت تذکر می دهم تا برای رفع دغدغه مردم اقدام جدی کند. 

* حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و گلی از بوستان ولایت است

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: قال الله تعالی: کَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ. این آیات وصف حال کسانی است که تا دیروز با سوءاستفاده از رافت و رحمت اسلامی، امنیت مردم و کشور را به چالش کشیده و سعی در فلج کردن کسب و کار مردم داشته‌اند و امروز بر اساس مستندات موجود مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروزه در مورد حاج قاسم سلیمانی زیاد گفته و شنیده می شود و انصافا هرچه در مورد او گفته می شود چون از سنخ عشق است نامکرر است. حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و گلی از بوستان ولایت است اما دم زدن از حاج قاسم در عین کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوی نفاق و تک فهمی می دهد، آنان که از صراط مستقیم امام و رهبری فاصله گرفته اند سلیمانی را اسطوره ای دست نیافته می خواهند که قابل تکرار نباشد در حالیکه کمالات حاج قاسم برآمده از روحیه ولایت پذیری او بود، او بیش از افتخار به عنوان سرداری به وصف سربازی عشق می ورزید و خود را فدایی اسلام و احکام اسلامی می دانست فهم این نکته باعث می شود که جمله ای متشابه از حاج قاسم را به معنای تایید گناه بدحجابی یا کشف حجاب نشماریم.

نماینده مردم خرم آباد تصریح کرد: حجاب ضروری دین است و با سخن و گفتار کسی قابل تحریف و تنزل نیست و محکم اندیشه و اعتقاد و رفتار حاج قاسم بندگی خدا بود، هیچ مسئولی حق ندارد برای فرار از ناتوانی خود ارزش‌های الهی و اسلامی را به حراج بگذارد همان گونه که حکومت اسلامی در بحران ارزی وظیفه مدیریت دارد در بحران‌های اخلاقی و اجتماعی هم مسئول است و نقش خواص و علما و نخبگان فکری جامعه در چنین مواقعی مشخص می شود. البته خواص بی بصیرت ازسنخ مردگان متحرک هستند و از آنان توقعی نمی رود.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: در مورد بانیان وضع موجود هم زیاد شنیده می شود به نظر بنده هر کسی با گفتار یا رفتار یا موضع گیری خود حکمی از احکام الهی را تضعیف نموده و یا به عنوان یک مدیر، انسان بی کفایت یا ناتوانی را منصب داده است یا با یک تماس خارج از قانون برای کسی سفارش نموده یا مصالح حزبی و جناحی خود را بر مصالح ملی و دینی ترجیح داده یا به قانون غلطی آگاهانه یا بدون تحقیق کافی رای داده یا در یک جلسه تصمیم‌گیری مهم، علم خود را پنهان ساخته و دیده بر عیوب آشکار مافوق خود بسته یا به دلیل همزادپنداری شخصی و خانوادگی و حزبی گناهی را سبک جلوه داده و از هنجارشکنان حمایت نموده است یا برای کسب رای، ارزش های الهی و بخصوص عدالت را به فراموشی سپرده یا در مقابل امام مسلمین به اجتهاد و خودرایی پرداخته یا برای با بیان گزاره های اثبات نشده اذهان عمومی را آشفته ساخته یا در زمینه موضوعی که علم کافی نداشته در تریبون رسمی، ژست دانشمندانه گرفته یا برای خوشایند فرد و گروهی ارزش ها و مجریان عدالت را تضعیف نموده است، همه و همه از جمله بانیان وضع موجود هستند و در پیشگاه تاریخ و خداوند مسئول هستند.

وی افزود: موکول کردن دفاع از احکام و ارزش های الهی به حل مشکلات معیشتی یک تئوری شیطانی و تسویف بی حاصل است، اتفاقا همه انبیاء و اولیاء الهی در اوج سختی‌ها به فرامین الهی پایبند بوده و جان و مال و اهل خود را فدای بندگی خدا نموده اند. نقشه راه هم روشن است، عمل دقیق و بی کم و کاست به احکام الهی و قانون.

ویس کرمی بیان کرد: مردم امروز از تبعیض ناروا شکایت دارند وگرنه سختی همیشه کم و بیش بوده و خواهد بود.

وی افزود: در پایان از بصیرت مردم بزرگ و مومن ایران بخصوص خواهران متدین و مومن که دشمن را ناکام گذاشتند و با صبر انقلابی خود استکبار جهانی را به عقب راندند سر تعظیم و ادب فرود می آورم و به اینهمه بصیرت و زمان شناسی آنان آفرین می گویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته به برخی از خواص بی بصیرت و فرصت طلب هم عادت کرده ایم و نیک می دانیم که در نزد مردم مومن و انقلابی ایران وزنی ندارند و قابل اعتنا نیستند.

عضو کمیسیون  آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در پایان از صبر انقلابی نیروهای حافظ امنیت در حین اغتشاشات و انجام دقیق ماموریت پس از پایان اغتشاشات کمال تقدیر و تشکر را دارم و بر بازوی آنان بوسه می زنم، این عزیزان عشق به آسایش و امنیت مردم را به خون خود اثبات کردند و با اهدای جان خود پرده از چهره کریه و خشن دشمنان انقلاب و مردم ایران برداشتند.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز در نطق میان دستور خود ضمن درود و سلام بر شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و امام شهدا و آرزی سلامتی و وطول عمر برای رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: فردا 19 دی ماه سالروز قیام مردم بصیر و قهرمان قم در دفاع از حریم مرجعیت و رهبری دینی ملت ایران است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد:  قم که شهر قیام نام گرفت و با تمام کاستی ها و کمبودها همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده است. قم، مرکز تشیع و شهر اهل بیت پیامبر اسلام (ص) است، مردم قم در 9 دی ماه با بصیرتی مثال زدنی، در مقابل فتنه فتنه‌گران ایستادند و مثل 19 دی از ولایت و رهبری نظام دفاع کردند. امروز نیز با خروش خود از حریم ولایت در مقابل توهین نشریه هتاک فرانسوی به خیابان آمده و دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: از حوادث دی ماه می‌توان به فرمان کشف حجاب رضاخان ملعون در 17 دی ماه 1314 اشاره  کرد که به موجب آن، دختران و زنان ایرانی از به سر کردن روسری و چادر منع شدند ولی زنان غیرتمند ایرانی زیر بار این نقشه شیطانی نرفتند و امروز نیز زنان مسلمان ایرانی هرگز از ارزش‎‌های دینی و انقلابی خود عقب نشینی نکرده و همواره در جامعه انقلابی با حفظ حجاب در تمام شئونات زندگی و کاری در سازندگی و اداره کشور تلاش می‌‎کنند.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد:  مجلس انقلابی در طول 2.5 سال گذشته مصوبات بسیار خوبی داشته که قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست اما متأسفانه امپراطور رسانه‌‎ای مخالف نظام اسلامی و مجلس انقلابی، مواردی را که اصلا حقیقت نداشته و یا نظر یکی از همکاران بوده را به عنوان نظر و مصوبه مجلس ضریب می‎دهد و به گونه‌ای در جامعه القا می‌کند که این موضوع نظر واقعی مجلس است.

وی افزود: بر این اساس، همکاران عزیز مراقب باشیم، بهانه‌ای به دست دشمنان ندهیم، مسلما سال آینده که مصادف با انتخابات دوره بعدی است، قطعا رسانه‌‎های معاند تبلیغات گسترده ای را علیه این مجلس انقلابی انجام خواهند داد. البته تذکرم به مسئولان صداوسیما این است که اخبار واقعی را از مجلس دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: یکی از دروغ‌های بزرگی که امپراطوری رسانه‎‌ای علیه مجلس ضریب داد، افزایش 50 درصدی حقوق نمایندگان بود در حالیکه حقوق نمایندگان همیشه به اندازه حقوق کارکنان دولت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مشکل اساسی مردم، معیشت و اشتغال جوانان است، افزود: اخیرا رئیس جمهور سابق، آقای روحانی مطالبی را در دفاع از عمکرد دولت خود بیان داشته که خوب است ایشان مانند دوره مسئولیت  خود بار دیگر سوار خودرو شده و یک نظرسنجی از داخل ماشین داشته باشند، چون اگر پیاده شوند، مردم پاسخ نظرسنجی را به ایشان به طور ویژه می‌دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: لذا توصیه می‌شود ایشان مانند دو سال گذشته که سکوت اختیار کردند، هرگز سخن نگویند اگرچه ایشان نمی‌‎توانند از خیر دوره بعدی مجلس بگذرند و برای همین سخن را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این روزها مردم شاهد افزایش قیمت کالاهای گوناگون در کشور هستند که بخشی از آن مربوط به کم کاری های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده است. بورس که باید محلی برای سرمایه‌گذاری شفاف، امن و مقابله با رانت‌خواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری فولاد و خودرو است که در عملکرد ضعیف بورس کالا آشکارا باید آن را مشاهده کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مسئله کمبود گاز در کشور، یکی دیگر از مسائلی است که امروز تبدیل به مسئله مورد بحث در جامعه شده است، باید از آن‌هایی که 8 سال دولت در اختیارشان بود، سئوا کرد که در طول این مدت چه سرمایه گذاری در این مدت کرده که اکنون برخی از مراکز پتروشیمی و صنعتی تعطیل شوند و این تعطیلی منجر به افزایش برخی اقلام مورد نیاز ساخت مسکن شود.

امیرآبادی فراهانی گفت: از سازمان بازرسی می‌خواهم به طور جدی به مسئله سرمایه گذاری در حوزه گاز ورود کرده و افرادی که قصور داشته و ترک فعل کرده‎اند را به دادگاه صالح معرفی کنند.

وی در خصوص کمبود دارو و سرم به وزیر بهداشت تذکر داد تا نسبت به رفع نیاز مردم اقدامات لازم را انجام داده و با کسانی که با دریافت ارز دولتی، واردات کرده ولی آن را توزیع نمی‌کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین از رئیس جمهور و دستگاه‎هایی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کردند، تشکر و عنوان کرد: به دستگاه‎هایی که این قانون را اجرایی نکرده تذکر جدی می‌دهم.

وی ضمن تشکر از سفر استانی رئیس جمهور به قم و توجه به مناطق محروم استان، خواستار تکمیل پروژه‌‎های نیمه تمام از جمله مترو، منوریل، فاضلاب شهری و توجه به مراکز درمانی مناطق مختلف استان و اجرای طرح‌‎های هادی در روستاهای ا امیرآبادی فراهانی ستان را خواستار شد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: