لزوم تسریع در تدوین برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی/ به ارتقای سرمایه اجتماعی توجه شودبه گزارش خبرداغ به نقل از شستارسانه، سید صولت مرتضوی» به همراه تعدادی از معاونین و مدیران این وزارتخانه در سازمان تأمین‌اجتماعی حضور یافت و در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و معاونان و مدیران ارشد این سازمان و همچنین مدیران‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی(شستا) و بانک رفاه کارگران، از تلاش‌ها و اقدامات گسترده این مجموعه برای خدمت‌رسانی به جامعه بیمه‌شدگان و بازنشستگان، تشکر کرد و گفت: دال مرکزی بعثت پیامبران، اجرای قسط و عدالت است.

وی با اشاره به نقش راهبردی وزارت رفاه و سازمان تأمین‌اجتماعی در امیدآفرینی و ارتقای سرمایه اجتماعی دولت، گفت: علاوه بر توجه به حوزه‌های اقتصادی و آموزشی، حوزه اجتماعی نیز از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید تحول یابد.

دکتر مرتضوی ارتباط بیش از ۴۵ میلیون نفر به صورت مستقیم با سازمان تأمین‌اجتماعی را سرمایه‌ای برای دولت عنوان کرد و افزود: در مسیر پیش رو، اولویت ما باید عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی باشد.

وزیر کار گفت: در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، استقرار نظام تأمین‌اجتماعی به‌صورت جامع، کارآمد، فراگیر و چندلایه و ایجاد سازوکار تخصصی و فرابخشی به‌منظور حفظ انتظام و انسجام امور مربوط، لایه‌بندی و سطح‌بندی خدمات آمده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین‌اجتماعی برای ایجاد سرمایه اجتماعی از منظر حاکمیتی همه ارکان بایستی در این حوزه دست به دست هم دهند، افزود: بستر تحقق این همگرایی در کشور فراهم است و ضروری است برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی سریعا تدوین شود.

مرتضوی گفت: تأمین سلامت و تسهیل دسترسی مردم و بیمه‌شدگان به خدمات درمانی نیز باید مدنظر همه مدیران قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آینده‌پژوهی را پیش‌نیاز و شرط اصلی برنامه.ریزی تحول در صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرد‌ و اظهار داشت: منابع پایدار برای پرداخت مستمری و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌محور باید ایجاد شود.

وی بر ضرورت اجرای قانون برای پوشش همگانی بیمه در کشور تاکید کرد و گفت: تعامل همه جانبه با دولت، مجلس و همه ارکان حاکمیت لازمه تحقق این چشم‌انداز است.

دکتر مرتضوی، تبیین خدمات برای اقشار مختلف مردم را از دیگر مسائل حائز اهمیت دانست و گفت: خدمات در حال ارائه سازمان را برای مردم و به زبان خودتان برای مردم تشریح کنید. ما خدماتی که در استان‌های مختلف به‌ویژه مناطق محروم انجام می‌دهیم را باید تشریح کنیم. به خواسته‌ها و مطالبات نمایندگان مجلس در زمینه مسائل و مشکلات مردم توجه ویژه داشته باشید و نمایندگانی را که مسائل مردم را پیگیری می‌کنند، همواره مورد توجه قرار دهید.

در ابتدای این نشست که جمعی از مدیران و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و برخی از معاونان این سازمان به تشریح اقدامات انجام شده و ارائه برنامه‌های تحولی در این سازمان پرداختند.