کد خبر: ۹۴۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۵۳
به گفته مقامات آمریکایی و سعودی، سه ماه پس از اینکه روابط ایالات متحده و عربستان به پایین ترین حد تاریخی رسید، دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان به دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته را کنار گذاشته و در تلاش است تا هماهنگی‌های امنیتی برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.

وال استریت ژورنال: نشانه‌هایی از بهبود روابط آمریکا و عربستان دیده می‌شود / علت؛ تلاش برای مقابله با ایرانبه گفته مقامات آمریکایی و سعودی، سه ماه پس از اینکه روابط ایالات متحده و عربستان به پایین ترین حد تاریخی رسید، دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان به دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته را کنار گذاشته و در تلاش است تا هماهنگی‌های امنیتی برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال منابع آگاه، به برخی از نشانه‌هایی برای بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کرده‌اند. کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج دور از انتظار دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای و تشدید نگرانی‌ها در مورد ایران باعث شده است تا این دو کشور از اختلافات طولانی‌مدت عبور کنند.

این روزنامه نوشت: «این اختلافات پس از این که سعودی‌ها، درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را نپذیرفتند، شکل گرفته بود.»

تصمیم در کاهش تولید، یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، به نگرانی از تورم دامن زد و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده قول داد که برای بی‌پاسخ نماندن این اقدام عربستان با کنگره همکاری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: