کد خبر: ۹۴۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۲۶۶
سازمان هواشناسی در هشداری از بارش شدید باران در جنوب و بارش سنگین برف و کولاک در غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: در برخی استان‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها رخ خواهد داد.

بارش شدید باران و برف در جنوب و غرب کشور / احتمال سیلاب در برخی استان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: سازمان هواشناسی در هشداری از بارش شدید باران در جنوب و بارش سنگین برف و کولاک در غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: در برخی استان‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها رخ خواهد داد.

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از آغاز بارش‌های شدید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته در پنج استان خبر داد و اعلام کرد: روز چهارشنبه در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و روز پنج‌شنبه در خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام بارندگی و باد شدید پیش‌بینی شده است.

بر اساس این هشدار، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین‌شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به آمادگی ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول توصیه کرده است

سازمان هواشناسی همچنین از بارش سنگین برف در روز چهارشنبه در دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اعلام کرد: این وضعیت روز پنجشنبه در کرمانشاه، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان تشدید می‌شود.

اثر مخاطره نیز انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: