کد خبر: ۹۴۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۴۸
سال ورزشی 2022 نیز به پایان رسید.

سلام ورزش به سال 2023؛قرار است به جهان خوش بگذرد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ سال 2022 میلادی با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که برای جهان داشت، روز گذشته به طور رسمی به پایان رسید تا جهان سالی جدید و البته متفاوت را تجربه کند. در این گزارش نگاهی به آنچه در این سال انتظار ورزش جهان را می‌کشد می‌اندازیم. این سال به واسطه سهمیه‌های المپیک پاریس که تابستان 2024 قرار است به میزبانی پایتخت فرانسه برگزار شود، سالی مهم برای ورزش جهان به حساب می‌آید.
آغاز با هندبال
اولین رویداد بین‌المللی ورزش جهان رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان است، مسابقاتی که از تاریخ 21 دی تا 9 بهمن به میزبانی مشترک دو کشور سوئد و لهستان برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها از آنجا اهمیت دارد که بخشی از سهمیه هندبال بازی‌های المپیک پاریس در آن توزیع خواهد شد، مسابقاتی که تیم ملی هندبال مردان ایران هم پس از یک دوره غیبت در آن حاضر خواهد بود.به همین علت این تورنمنت برای ورزش ایران هم از اهمیت زیادی برخوردار است.
آزاد استرالیا با جوکوویچ
اولین تورنمنت مهم سال تنیس جهان هم چند روز پس از آغاز رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان به مانند هر سال در ملبورن استرالیا آغاز می‌شود، رقابت‌هایی که طبق اعلام قبلی اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای جهان (ATP) قرار است طی روزهای 26 دی تا 9 بهمن به میزبانی سرزمین کانگوروها برگزار شود، تنها تفاوت این دوره با دوره پیشین بازگشت نواک جوکوویچ اسطوره صربستانی دنیای راکت به این رقابت‌ها است. جوکوویچ دوره گذشته را با وجود سفر به استرالیا به علت عدم تزریق واکسن کووید 19 (کرونا) از دست داده بود.
همیلتون باز می‌گردد؟
سومین تورنمنت مهم سال به آغاز فصل جدید رقابت‌های اتومبیلرانی قهرمانی جهان (فرمول 1) باز می‌گردد، رقابت‌هایی که طی دو سال گذشته قهرمانی جدید را به خودش دیده است. حالا تمام علاقه‌مندان به فرمول یک و طرفداران لوئیس همیلتون راننده انگلستانی تیم مرسدس آلمان منتظر فرا رسیدن روز 5 مارس 2023 مقارن با 14 اسفند 1401 و آغاز فصل 2023 این رقابت‌ها هستند تا متوجه شوند آیا همیلتون پس از فصل ناکامی در کسب عنوان قهرمانی جهان می‌تواند جام قهرمانی را از مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول پس بگیرد یا خیر؟
آغاز رقابت برای صعود به جام ملت‌های 2024
با آغاز عید نوروز در ایران فوتبال ملی اروپا روزهای حساسی را آغاز می‌کند، تیم‌های ملی قاره سبز بار دیگر و چند ماه پس از جام جهانی 2022 قطر که با قهرمانی آلبی سلسته به پایان رسیده بود، برای حضور در رقابت‌های مهم انتخابی هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا که تابستان سال آینده به میزبانی آلمان برگزار می‌شود، حضور می‌یابند. رقابت‌هایی که از 23 مارس 2023 برابر با 3 فروردین 1401 آغاز می‌شود و تا یک سال آینده یعنی 23 مارس 2024 ادامه خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید کدام ابرقدرت فوتبال ملی اروپا موفق به عبور از این گذرگاه نمی‌شود تا غایب بزرگ هفدهمین دوره یورو لقب بگیرد.
پانزدهمین قهرمانی نادال در فلیپ شاتریه؟
ورزش جهان برای آغاز پنجمین تورنمنت مهم سال به فرانسه سفر می‌کند جایی که تنیس جهان دومین گرند اسلم خودش را پشت سر می‌گذارد، مسابقاتی که از تاریخ 7 تا 21 خرداد 1402 به میزبانی پایتخت فرانسه برگزار می‌شود و باید دید رافا نادائل ستاره اسپانیایی که از او به‌عنوان پادشاه خاک رس جهان یاد می‌شود، موفق به کسب پانزدهمین قهرمانی در رقابت‌های آزاد فرانسه (رولان گاروس) می‌شود یا اینکه اتفاقات دیگری برای پادشاه در این مسابقات رخ می‌دهد.

دوچرخه‌سواری در انتظار معرفی 120 امین قهرمان توردوفرانس
تور دوچرخه‌سواری فرانسه (توردوفرانس) مهم‌ترین و معتبرترین تور دوچرخه‌سواری جهان است که از 119 سال پیش تا به امروز در حال برگزاری است و 120امین دوره آن از 1 تا 23 ژوئیه برابر با 10 تا 1 مرداد 1402 برگزار خواهد شد. مسابقات امسال از دانمارک آغاز و در خیابان شانزلیزه پاریس به پایان خواهد رسید. این دوره از این جهت مهم است که در پایان 120امین، قهرمان این تور معتبر معرفی خواهد شد.
اولین و آخرین گرنداسلم چمن سال
سومین گرنداسلم فصل به مانند هر سال با فاصله کوتاهی از رقابت‌های رولان گاروس به میزبانی شهر کوچک ویمبلدون در حومه لندن برگزار می‌شود. اهمیت این مسابقات به‌دلیل شناخته شدن آن به‌عنوان اولین و آخرین گرنداسلم روی چمن سال است. نواک جووکویچ سال گذشته با همه تیره‌روزی‌هایی که داشت در این رقابت‌ها به‌عنوان قهرمانی رسید. حالا باید دید او در مسابقاتی که از 12 تا 25 تیر 1401 برگزار می‌شود چه عملکردی خواهد داشت.
نیوزیلند و استرالیا میزبان زنان فوتبالیست
جام جهانی 2023 فوتبال زنان که از 19 تیر تا 29 مرداد 1402 به میزبانی مشترک دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، مهم‌ترین رویدادی است که در سال 2023 زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برگزار خواهد شد. رقابت‌هایی که تیم ملی امریکا مدافع عنوان قهرمانی آن است و باید دید آنها می‌توانند بار دیگر به مقام قهرمانی برسند یا تیم دیگری جای آنها را در رتبه نخست جام جهانی می‌گیرد.
مسابقات سرنوشت برای امریکا
جام جهانی بسکتبال که از 3 تا 19 شهریور به میزبانی مشترک ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار می‌شو، یکی از تورنمنت‌های مهم سال است که تأثیر زبادی روی سهمیه المپیک تیم‌های بسکتبال قاره‌های مختلف خواهد داشت. تورنمنتی که تیم ایالات متحده به‌عنوان زخمی بزرگ رقابت‌های 2019 چین و برای باز پس‌گیری جایگاه از دست رفته‌اش در آن شرکت می‌کند.
آلکاراس به سرنوشت رادوکانو دچار می‌شود؟
آخرین تورنمنت مهم سال 2023 تحت عنوان رقابت‌های آزاد امریکا از تاریخ 6 تا 19 شهریور 1402 به میزبانی نیوریورک برگزار می‌شود. مسابقاتی که کارلوس آلکاراس از اسپانیا مدافع قهرمانی آن در بخش مردان و ایگا اشوبانتک در بخش زنان است و باید دید چه اتفاقی برای مدافع قهرمانی این رقابت‌ها رخ می‌دهد. آیا آنها موفق به تکرار عملکرد مطلوب دوره گذشته خودشان می‌شوند یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.
از تمام تورنمنت‌هایی که بررسی کردیم بگذریم به رقابت‌های مهم کسب سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس می‌رسیم. رقابت‌هایی که سرنوشت کشورها را برای حضور در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی مشخص می‌کند، اتفاقی که باعث افزایش اهمیت این سال در ورزش جهان می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: