کد خبر: ۹۴۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید: ۲۲۱
حجت الاسلام محمدمصدق معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به هیچ عنوان به دنبال ایجاد انحصار در خصوص دفاع از حقوق مردم نیست و از کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه درخواست داریم، افرادی را که مورد تأیید خودشان هستند به عنوان وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری معرفی کنند.

معاون اول قوه قضائیه: به دنبال ایجاد انحصار در خصوص دفاع از حقوق مردم نیستیم / کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه افراد مورد تأیید خودشان را به عنوان وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ معرفی کنندمعاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به هیچ عنوان به دنبال ایجاد انحصار در خصوص دفاع از حقوق مردم نیست و از کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه درخواست داریم، افرادی را که مورد تأیید خودشان هستند به عنوان وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری معرفی کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از معاونت اول قوه قضائیه، به دنبال انتشار اخباری در خصوص کمبود تعداد وکلای موضوع ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در برخی رسانه ها، حجت الاسلام والمسلمین محمدمصدق معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به هیچ عنوان به دنبال ایجاد انحصار در خصوص دفاع از حقوق مردم نیست و از کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه درخواست داریم، افرادی را که مورد تأیید خودشان هستند به عنوان وکلای مشمول تبصره مذکور معرفی کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: تا زمانی که تبصره ماده ۴۸ به عنوان قانون وجود دارد ما مکلف به اجرای قانون هستیم، اما نمی توان این قانون را به نحوی تفسیر کرد که باعث محدودیت درحق دفاع و کاهش دسترسی به وکیل شود.

وی افزود: این تبصره صرفا ناظر به مرحله مقدماتی در جرایم خاصی است و ما بنا داریم هر تعداد وکیل که قانون های وکلا و مرکز وکلا صلاحیت آنها را تأیید و به قوه قضائیه معرفی کنند، به عنوان وکیل مشمول تبصره مذکور اعلام نمائیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: