کد خبر: ۹۳۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۳۷۶
کمال خرازی وزیر امور خارجه پیشین ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به همت دانشمندانمان دسترسی کامل به تکنولوژی هسته‌ای پیدا کردیم. زمانی که وزیر امور خارجه بودم صحبت از تضمین عینی می‌کردند که باید تضمین عینی بدهید که به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌روید. تضمین عینی از منظر غرب اساسا نداشتن غنی سازی است. با مقاومت ایران و همت دانشمندان به حدی رسیدیم که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را در چرخش داشتیم. غربی‌ها ناچار به مذاکره شدند تا مساله هسته‌ای ایران را حل کنند و برجام مذاکره شد. با این حال دیدید که باز غربی‌ها تعهدات خود را اجرا نکردند و به خروج امریکا از برجام منجر شد.

کمال خرازی: توانایی تولید بمب اتمی داریم، اما قصد تولید آن را را نداریم / اگر ایران به سمت سلاح هسته‌ای برود کشور‌های منطقه در یک مسابقه تسلیحاتی قصد تولید سلاح هسته‌ای خواهند داشت / داشتن فناوری هسته‌ای بازدارنده است / غربی‌ها ناچار به مذاکره شدند تا مساله هسته‌ای ایران را حل کنندبه گزارش خبرداغ ، مشاور عالی مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه پیشین ایران گفت: زمانی که وزیر امور خارجه بودم صحبت از تضمین عینی می‌کردند که باید تضمین عینی بدهید که به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌روید. تضمین عینی از منظر غرب اساسا نداشتن غنی سازی است. با مقاومت ایران و همت دانشمندان به حدی رسیدیم که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را در چرخش داشتیم. غربی‌ها ناچار به مذاکره شدند تا مساله هسته‌ای ایران را حل کنند و برجام مذاکره شد.

 
 

به گزارش «انتخاب»؛ کمال خرازی در جریان افتتاحیه «مجمع گفت‌وگوی تهران» گفت: قاعدتا شما مهمانان در زمان ورود به ایران ادراکات دیگری داشتید و تصور داشتید که الان شهر تهران صحنه درگیری است ولی می‌بینید که چنین نیست. چرا چنین ادراکاتی برای کسانی که در خارج از ایران هستند پدید می‌آید؟ این مساله به دلیل بمباران خبری و سازمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی غرب دارند، است تا از جهات مختلف علیه ایران به بهانه‌هایی که همواره ممکن است اتفاق بیفتد به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: این بمباران خبری شاهد بودید که از سوی شبکه‌های خبری و اجتماعی غرب و ورود اسلحه به کشورمان از نقاط مرزی سازماندهی نیروهای تروریستی در خارج از ایران و ورودشان به کشور با این مجموعه توانستند اغتشاشاتی را در کشور به وجود بیاورند. البته طبیعی است که اعتراض حق هر شهروندی است و ایرانیان هم باید از این حق برخوردار باشند اما طبیعتا اغتشاش قابل قبول نیست. هیچ کشوری اجازه نمیدهد امنیت کشورش با خطر مواجه شود و با اقتدار جلوی اغتشاش را می‌گیرد. شما در فرانسه و آمریکا و سایر کشورها دیده‌اید با اغتشاش چگونه برخورد می‌کنند و ایران هم خارج از این قاعده نیست.

وی افزود: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات تروریستی و هم دستگاه‌های سیاسی کشورها و اطلاعاتی کشورها در آن درگیر بودند و این طراحی و آتش را برافروزند که متاسفانه فوت مرحومه امینی این بهانه را به دست آن ها داد و چنین اغتشاشی را سامان داد.

وزیر امور خارجه پیشین ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به همت دانشمندانمان دسترسی کامل به تکنولوژی هسته‌ای پیدا کردیم. زمانی که وزیر امور خارجه بودم صحبت از تضمین عینی می‌کردند که باید تضمین عینی بدهید که به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌روید. تضمین عینی از منظر غرب اساسا نداشتن غنی سازی است. با مقاومت ایران و همت دانشمندان به حدی رسیدیم که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را در چرخش داشتیم. غربی‌ها ناچار به مذاکره شدند تا مساله هسته‌ای ایران را حل کنند و برجام مذاکره شد. با این حال دیدید که باز غربی‌ها تعهدات خود را اجرا نکردند و به خروج امریکا از برجام منجر شد.

وی ادامه داد: امروز از توانایی‌های بالا برخورداریم و هر روز سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر و تولید بالاتر را اعلام می‌کنیم. توانایی را داریم ولی قصد تولید بمب را نداریم.  ما تولید بمب را حرام و از نظر راهبردی راهگشا نمی‌دانیم چرا که اگر ایران به سمت سلاح هسته‌ای برود کشورهای منطقه هم در مسابقه تسلیحاتی قرار می‌گیرند و می‌خواهند با کمک دیگران سلاح هسته‌ای تولید کنند و به این دلیل است که ما از دهه ۱۹۷۰ خواهان منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای هستیم و به همین دلیل هم است که می‌گوییم اسرائیل که در این منطقه سلاح هسته‌ای دارد باید سلاح هسته‌ایش نابود شود و به پادمان بپیوندد.

وی افزود:  الان ایران آمادگی دارد به تعهدات برجامی خود بازگردد و  مسائل بسیاری از معضلاتی که در مذاکرات بوده حل شده و الان تنها مسئله پادمان است و مسائل از گذشته که در اختیار آژانس است و امیدواریم سفری که کارشناسان آژانس به ایران دارند این مسئله حل شود و برجام به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
۱۴:۵۷۲۸ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار بغد از شکست حمایت از اغتشاشات در ایران، در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
تحریم های آمریکا و هم اتحادیه اروپا علیه ما شکست خورده است آمریکا در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است
۱۴:۴۶۲۸ آذر ۱۴۰۱
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام انجام نداده است چرا؟
و این در حالی است که سه کشور اروپایی جنایتکار از سال 2015 تاکنون تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام انجام نداده است چرا؟

ایران متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مذاکره در مورد دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در امور داخلی ایران کوتاهی کرده است و هنوز هم کوتاهی می کند چرا؟
ایران متاسفانه از سال 1394 تاکنون در توافق هسته ای و برجام در مورد دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در امور داخلی ایران کوتاهی کرده است و هنوز هم کوتاهی می کند چرا؟
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
آمریکا در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار، عربستان سعودی، اسرائیل و مزدورانشان از اغتشاشات در ایران همه جانبه کمک و حمایت می کردند و هنوز هم حمایت می کنند چرا؟
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
۱۵:۲۹۲۸ آذر ۱۴۰۱
آمریکا در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، اسرائیل جنایتکار و مزدورانشان از اغتشاشات در ایران همه جانبه کمک و حمایت می کردند و هنوز هم حمایت می کنند چرا؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: