کد خبر: ۹۳۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۱۹۷
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور به زودی با ارسال سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» به اوکراین موافقت می‌کند.

واشنگتن پست: بایدن با ارسال پاتریوت به اوکراین موافقت می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور به زودی با ارسال سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» به اوکراین موافقت می‌کند.

به گزارش آرتی عربی، این روزنامه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه در دولت آمریکا نوشت: «پس از اینکه پنتاگون به تمامی سؤالات مربوط به آموزش ارتش اوکراین برای استفاده از سامانه پاتریوت پاسخ داد، بایدن با برنامه انتقال این سامانه به اوکراین موافقت خواهد کرد».

وزارت دفاع آمریکا همچنین باید در خصوص تمامی مسائل مربوط به امنیت این سامانه‌ها و حفظ آن‌ها و تأثیری که بر روی توانایی ارتش آمریکا می‌گذارد یا جوانب قانونی انتقال این سامانه به اوکراین به جو بایدن توضیح دهد.

این روزنامه افزود: «وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر روی موضوعات مربوط به برنامه آموزشی نظامی کار می‌کند که احتمالا در آلمان اجرا می‌شود و در شرایط عادی این آموزش می‌تواند بیش از شش ماه به طول بینجامد»

این مقام آمریکایی به واشنگتن پست گفت: «قرار نیست سامانه‌ها از واحدهای فعال ارتش گرفته شده به اوکراین منتقل شود، بلکه از انبارها می‌آیند».

شبکه CNN امریکا پیش از این به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که مقامات امریکایی طی هفته جاری از انتقال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین خبر خواهند داد.

در این باره «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه دو هفته پیش در صفحه تلگرامی خود نوشت: «همانطور که (ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو) اشاره کرد، اگر ناتو سیستم‌های پاتریوت را به همراه پرسنل ناتو به متعصبان اوکراینی عرضه کند، آنها بلافاصله به هدف قانونی نیروهای مسلح ما تبدیل می شوند».

سامانه پاتریوت یک سیستم دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز، و هواگردهای دشمن را در تمامی شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی داراست. ویژگی‌های کلیدی سیستم پاتریوت رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده‌است.

پاتریوت موشک ضد بالستیک نیروی زمینی ارتش امریکاست و مأموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است. امریکا، ژاپن، اسرائیل، آلمان، عربستان، کویت، تایوان، یونان، اسپانیا، کره جنوبی و امارات از این سامانه برخوردار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: