کد خبر: ۹۳۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۱۷۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اینکه چینی‌ها در امور داخلی ایران دخالت کنند، قطعاً برخلاف حسن همکاری‌های بین‌المللی است و این قبیل اقدامات می‌تواند موجب نگرانی برای انجام کارهای مفید به نفع منطقه باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دخالت چین در امور داخلی ایران، بر خلاف حسن همکاری‌های بین‌المللی استبه گزارش خبرداغ ، عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  فارس در رابطه با بیانیه اخیر چین گفت: دولت‌مردان چینی باید به این نکته توجه کنند که ایران به‌عنوان یک قدرت نوظهور در منطقه آسیا، توانمندی‌های زیادی دارد و جایگاه و اثرگذاری کشور ایران در صلح و ثبات و امنیت منطقه قابل‌توجه است.

نماینده مردم اصفهان در ادامه اظهار کرد: ما از این موضوع که انتقال قدرت از غرب به سمت کشورهای آسیایی در حال چرخش است، استقبال کرده‌ایم و با کشور چین، مناسبات اقتصادی و سیاسی خوبی داشته‌ایم و در مجامع بین‌المللی نیز در بسیاری از موارد هم‌سو عمل کرده‌ایم لیکن دولت‌مردان چین باید به این نکته توجه کنند که یکی از اقداماتی که آمریکایی‌ها به‌دنبال تحقق آن هستند، ایجاد تفرقه میان ملت‌های منطقه و بی‌ثبات‌سازی است که این دقیقاً همان نکته‌ای است که به ضرر چین، ایران و بسیاری از کشورهای منطقه تمام می‌شود.

وی افزود: این‌که چینی‌ها با کشورهای مختلف جهان مراوده دارند، موضوعی است که مربوط به خودشان است اما این‌که در امور داخلی ایران دخالت کنند، قطعاً برخلاف حسن همکاری‌های بین‌المللی است و با توجه به این‌که ایران و چین با یکدیگر مناسبات خوبی دارند، این قبیل اقدامات می‌تواند برهم زننده وضع موجود و موجب نگرانی بیشتر برای انجام کارهای مفید به نفع منطقه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: چینی‌ها باید از این قبیل اقدامات که می‌تواند شکنندگی ایجاد کند بپرهیزند و متوجه این نکته باشند که قدرت‌های مهم منطقه‌ای نباید یکدیگر را تضعیف کنند. بنابراین اقدام اخیر چینی‌ها کاملاً برخلاف حسن همکاری‌های منطقه‌ای است و آن‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این روند را خاتمه دهند.

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: