کد خبر: ۹۳۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۶
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۴ آذرماه) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا جمعه ( ۱۵ تا ۱۸ آذرماه) در این نواحی بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود.

آسمان تهران برفی شد/ بارش باران در مناطق مختلف کشور

وی ادامه داد: امروز با فعالیت سامانه بارشی جنوب کشور در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گقته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۵ آذرماه) سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می‌شود و در خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و کرمان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این شرایط چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در مناطق ذکرشده ادامه خواهد داشت و در این روز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق نیز بارش باران گاهی وزش باد انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: پنج‌شنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ آذرماه) نیز در برخی مناطق جنوب، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌می‌شود.

به گفته ضیاییان امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد همچنین از امروز تا پایان هفته به طور متناوب دریای خزر و سه‌شنبه تا پنج‌شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ آذر) نیمه ابری گاهی وزش باد و احتمال مه‌آلودگی در صبح با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۶ آذر) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آذر) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد و همدان با دما ۶- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: