کد خبر: ۹۳۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۲۰۳
محمود گنجبخش معاون امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد کرج گفت: مسمومیت غذایی برای دانشجویان احراز نشده و مورد خاص و حادی در سلامت دانشجویان نداریم.

معاون دانشگاه خوارزمی کرج درمورد بدحالی تعدادی از دانشجویان: مورد حادی برای سلامت دانشجویان رخ نداده / مسمومیت غذایی احراز نشده / با توجه به فصل سرما، شیوع بیماری در برخی از دانشجویان محتمل استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: معاون امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد کرج گفت: مسمومیت غذایی برای دانشجویان احراز نشده و مورد خاص و حادی در سلامت دانشجویان نداریم.

"محمود گنجبخش" افزود: این دانشگاه ۲ هزار دانشجوی خوابگاهی دارد و با توجه به فصل سرما و شیوع بیماریهای ویروسی احتمال بیماری در برخی از دانشجویان امری محتمل و بدیهی است.

وی اظهار داشت: با این وجود تعدادی از دانشجویان به درمانگاه مستقر در دانشگاه مراجعه کردند و روال طبیعی درمان آنان توسط درمانگاه شبانه روزی دانشگاه در حال بررسی و انجام است.

وی گفت: با توجه به امکانات درمانگاه دانشگاه نیازی به دریافت خدمات درمانی از بیرون دانشگاه و یا اورژانس نبود.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی از شب گذشته تاکنون با داشتن علایم گوارشی به درمانگاه این دانشگاه مراجعه کرده اند.

پزشک درمانگاه دانشگاه خوارزمی نیز گفت: موضوع بیماری دانشجویان مربوط به یک پیک بیماری فصلی هست.

دکتر "علیرضا رادفر" در پاسخ به این سووال که آیا این دانشجویان مسموم شده اند؟ افزود: اثبات مسمومیت نیازمند مراحل آزمایشگاهی و پزشکی خاص دارد و من اقدامی در این باره انجام ندادم و هنوز مسمومیت را تایید نمی کنم.

وی درباره تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه اظهار داشت: به نسبت جمعیت دانشجویان دانشگاه، تعداد مراجعه کننده به درمانگاه بالا نیست.

وی در عین حال افزود: با توجه به مساعدت معاونت دانشجویی امکانات دانشگاه برای ارایه خدمات پزشکی به دانشجویان کافی است و در صورت نیاز به اعزام دانشجویان بیمار به دیگر مراکز درمانی ، اقدام می کنیم.

دکتر رادفر با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از دانشجویان به مراکز درمانی خارج از دانشگاه اعزام نشده اند، گفت: اغلب دانشجویان بیمار با علائمی مثل تب و لرز و دلپیچه و حالت تهوع و اسهال مواجه هستند.

اورژانس البرز نیز اعلام کرد که امدادگران این اورژانس طی چند روز گذشته تاکنون هیچ گونه بیمار مسموم از دانشگاههای البرز به مراکز درمانی انتقال نداده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: