کد خبر: ۹۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۱۳۲
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:‌ توافقات نهایی برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و علوم انجام شده است.

رستمی: توافقات نهایی برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی انجام شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، بن‌سازه فرهنگی آموزشی مسیر نجات توسط دفتر امور زنان خانواده وزارت کشور و با همکاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برگزار شد.

این برنامه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر کشور آغاز به کار کرد.

 رستمی در حاشیه این نشست، اظهار کرد: یکی از مراکز مهم جمعیتی در کشور، جمعیت دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید است که رقمی در حدود ۳ و نیم میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلین، افزود: توافقات نهایی برای انجام این کار میان دو وزارتخانه راه و شهرسازی و علوم انجام شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ازدواج آسان تاکید کرد و ادامه داد: مسائل مربوط به جمعیت، ازدواج و فرزند‌آوری موضوعاتی است که به تدابیر میان مدت و بلندمدت نیاز دارد.

اختری مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در این زمینه گفت: هدف این بن‌سازه آموزش و توانمندسازی مدیران و راهبران حوزه جمعیت است.

وی با بیان اینکه بند (پ) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، استانداران را مسئول نظارت و راهبری اجرای این قانون دانسته است، افزود: با حمایت وزیر کشور ۳۱ قرارگاه استانی با حضور استانداران و دبیری مدیران کل دفاتر بانوان استانداری ها در حوزه جوانی جمعیت شکل گرفته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: ضرورت دارد با دغدغه مندی و حساسیت بالا ، موضوع جوانی جمعیت را در سطوح استانی دنبال کنیم.

اختری با بیان اینکه وزیر کشور بر پیگیری قانون جوانی جمعیت تاکید ویژه دارد، خاطرنشان کرد: با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی فعال در مطالعات جمعیتی، دوره مسیر نجات با محوریت موضوعاتی چون «آینده پژوهی در حوزه سالمندان»، «مهاجرت» و «نگرش به هویت مادری» برگزار می‌شود که محتوای آن در بن‌سازه رونمایی شده، قابل دسترسی خواهد بود.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: