کد خبر: ۹۳۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
تعداد بازدید: ۸۱۸
ابراهیم متقی استاد روابط بین الملل در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:موضوع ایران‌هراسی، یکی از ویژگی‌های اصلی سیاست بین‌الملل محسوب می‌شود. ایران‌هراسی نیازمند بازتولید روایت قدرت و تهدید خواهد بود.

غرب می خواهد ایران را به فاز امنیتی ببرد/ فرسایش دیپلماسی هسته‌ای چالش‌های امنیتی جدیدی برای اقتصاد ایران ایجاد خواهد کردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بازیگران سیاست بین‌الملل عموما تلاش دارند تا سوژه امنیتی و راهبردی خود را از طریق سازوکارهایی مانند «روایت تهدید» با چالش امنیتی روبه‌رو کنند. ضریب امنیتی شدن نظم منطقه‌ای خاورمیانه بعد از به قدرت رسیدن نتانیاهو افزایش بیشتری پیدا کرده، همان‌گونه که نشانه‌های امنیتی شدن سیاست خارجی ایالات‌متحده در فضای انتخابات کنگره آمریکا به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است.

امنیتی شدن فضای رقابت‌های سیاسی را می‌توان در آخرین مصاحبه رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکرات هسته‌ای مشاهده کرد. رابرت مالی به این نکته اشاره دارد که ایالات‌متحده روند دیپلماسی هسته‌ای را تعلیق کرده است که این امر به‌معنی امنیتی شدن مجدد ایران در سیاست خارجی ایالات‌متحده خواهد بود. مواضع رادیکال رابرت مالی به این معناست که معادله قدرت و سیاست در محیط منطقه‌ای و عرصه جهانی با نشانه‌هایی از چالش امنیتی روبه‌رو شده است. با ظهور نشانه‌هایی از بحران در نظام جهانی زمینه برای راست‌گرایی امنیتی و ژئوپلیتیکی به‌وجود آمده است. ایالات‌متحده ترجیح می‌دهد تا قدرت صنعتی، تکنولوژیک، ابزاری، اقتصادی و تاکتیکی ایران را در فضای رقابت و همکاری‌های متقابل کاهش دهد.

امنیتی شدن فضای سیاست بین‌الملل تاثیر خود را بر فضای دیپلماسی وین گذاشته است. ادبیات رابرت مالی بیانگر این واقعیت است که اولا کنش تعاملی در الگوی رفتار سیاست خارجی ایالات‌متحده با نشانه‌هایی از وقفه محدود همراه خواهد شد. نکته دوم با سازوکارهای امنیتی شدن دیپلماسی هسته‌ای ارتباط مستقیم دارد. فرسایش دیپلماسی هسته‌ای چالش‌های امنیتی جدیدی را برای اقتصاد ایران و امنیت اروپا ایجاد خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
0
۱۵:۴۸۲۱ آبان ۱۴۰۱
غرب به طور مستقیم از اغتشاشات در ایران که در زمان دولت احمدی نژاد و حسن روحانی و رئیسی حمایت کرده است
آمریکا و کشور‌های غربی به طور مستقیم و از روزهای نخستین از اغتشاشات حمایت کرده اند.
پس مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای غربی 100 درصد از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
اعتمادی به سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نداریم/آنان آشکارا از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند.
اعتمادی به سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نداریم/آنان آشکارا از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند.
اعتمادی به سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نداریم/آنان آشکارا از رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم کودک کش صهیونیستی و مزدورانشان حمایت می کنند.

آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی جنگ افغانستان است.
آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی جنگ عراق است.
آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی جنگ لیبی است.
آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی جنگ سوریه است.
آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی جنگ یمن است.
آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی جنگ اوکراین است.
آمریکا جنایتکار 100درصد فقط مقصر اصلی همه مشکلات منطقه خاورمیانه و جهان است.


۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۱:۴۳
ترکیه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار، آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحاتی و مالی برای تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.

۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۱:۴۲
انگلیس جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار، آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحاتی و مالی برای تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.

عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.

عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت انگلیس می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت انگلیس می کشد.

عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت فرانسه می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت فرانسه می کشد.

عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آلمان می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آلمان می کشد.

عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت سایر کشور اتحادیه اروپا می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت سایر کشور اتحادیه اروپا می کشد.

۱۰:۵۳۰۴ آبان ۱۴۰۱
انتقاد از سکوت بی شرمانه شورای امنیت سازمان متحد از سال 2011 تاکنون در قبال تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف باراست.
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟

۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت انگلیس واروپا و آمریکا و اسرائیل می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت انگلیس و اروپا و آمریکا و اسرائیل می کشد.

یکی از عوامل بی ثبات کننده در سوریه، حملات اسرائیل است که با نقض سازمان یافته حریم هوایی سوریه و کشور‌های عربی مجاور، اهداف غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.
خبرنگار اسپوتنیک در دمشق پایتخت سوریه، روز دوشنبه از شنیده شدن صدای چندین انفجار در آسمان حومه جنوبی دمشق خبر داد و گفت که ساکنان مناطق جنوبی دمشق حدود ساعت دو بعد از ظهر دوشنبه از شنیده شدن دست کم صدای دو انفجار خبر دادند. هنوز درباره این رویداد جزئیاتی اعلام نشده است.
پدافند هوایی سوریه نیز روز جمعه گذشته با حمله موشکی اسرائیل به اطراف دمشق مقابله کرد.
یک منبع امنیتی عالی درباره این حمله رتبه به اسپوتنیک گفت: پدافند هوایی سوریه با موشک‌های هواپیما‌های اسرائیلی که تلاش می‌کردند برخی مراکز غرب دمشق را هدف قرار دهند، مقابله کرد. این منبع تأکید کرد موشک‌های رهگیری توانستند بیشتر موشک‌های دشمن را پیش از برخورد به اهداف، سرنگون کنند.
گروه‌های فنی و مهندسی سوریه در حال ارزیابی و بررسی خسارات ناشی از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی هستند.

آمریکا جنایتکار باید از عراق بیرون برود.
آمریکا جنایتکار باید از سوریه بیرون برود.
آمریکا جنایتکار باید از یمن بیرون برود.
آمریکا جنایتکار باید از منطقه بیرون برود.
مزدوران آمریکایی در عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟

۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
و این در حالی است که عربستان سعودی جنایتکار از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آلمان جنایتکار می کشد.
و این در حالی است که امارات جنایتکار از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آلمان جنایتکار می کشد.


۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
انتقاد از سکوت بی شرمانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2011 تاکنون در قبال تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف باراست.
انتقاد از سکوت بی شرمانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2015 تاکنون در قبال تجاوزات مکرر رژیم سعودی به یمن برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف باراست.
انتقاد از سکوت بی شرمانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2015 تاکنون در قبال تجاوزات مکرر امارات به یمن برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف باراست.
نمی‌گذاریم آمریکا و متحدانش برای ما تصمیم بگیرند
نمی‌گذاریم اروپا و متحدانش برای ما تصمیم بگیرند
آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل نمی کنند
انتظار حل مشکلات با آمریکا یا اروپا اشتباه است.
اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم.
مذاکره ایران با آمریکا و اروپا هم از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
0
دخالت و مداخله گری، تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل نشان داد که دیگر به مذاکره و گفت وگو اعتقادی و اعتماد نداریم

شبکه ایران اینترنشنال دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد

ملت ایران از سال 1332 تاکنون دخالت، مداخله، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و انگلیس و مزدورانشان را فراموش نمی کنند.

۲۰:۲۳۲۱ آبان ۱۴۰۱
ما دیگر به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین نیاز نداریم و فقط در برابر مقابله دخالت، مداخله گری، اهانت، خیانت، تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش بمب اتمی نیاز داریم
به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

۲۰:۲۲۲۱ آبان ۱۴۰۱
آژانس اتمی: ایران باید به تعهداتش عمل کند
و این در حالی است که ایران تاکنون به تعهداتش عمل کرده است ولی متاسفانه مدیرکل بی ادب آژانس اتمی تاکنون درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند.
آمریکا جنایتکار تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است.
اروپا جنایتکار تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است.
آژانس اتمی تاکنون شریک جرم اهانت ها و خیانت های آمریکا و اروپا در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بوده است.

۱۷:۳۹۲۱ آبان ۱۴۰۱
رافائل گروسی بی ادب مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اسرائیل جاسوسی کرده است و باید مجازات شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: