کد خبر: ۹۳۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۲۶۷
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دو سه جور آدم داریم؛ عده‌ای که اصلا نمی‌فهمند، یک عده هم محافظه‌کارند و تعارض منافع دارند، بعضی هم دنبال رزومه هستند، طرف می‌خواهد کاندیدا شود، تایید صلاحیت شود، یک جور حرف می‌زند که آن ۱۲ نفر حالش را نگیرند، این‌ها کم نیستند که می‌فهمند و حرف نمی‌زنند. اما برخی روش‌های ما غلط است، اصلاحات از موضع قدرت است، ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید، نظام نابود می‌شود، نظام کجا نابود می‌شود، شما نابود می‌شوید.

ضرغامی: امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند؛اتفاقی افتاد؟ / ما را نترسانند که اگر از حدی عقب بروید، نظام نابود می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دو سه جور آدم داریم؛ عده‌ای که اصلا نمی‌فهمند، یک عده هم محافظه‌کارند و تعارض منافع دارند، بعضی هم دنبال رزومه هستند، طرف می‌خواهد کاندیدا شود، تایید صلاحیت شود، یک جور حرف می‌زند که آن ۱۲ نفر حالش را نگیرند، این‌ها کم نیستند که می‌فهمند و حرف نمی‌زنند. اما برخی روش‌های ما غلط است، اصلاحات از موضع قدرت است، ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید، نظام نابود می‌شود، نظام کجا نابود می‌شود، شما نابود می‌شوید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌وقت تجزیه نمی‌شود، گفت: برخی روش‌های ما غلط است ولی ما را می‌ترسانند که اگر از حد فعلی عقب بروید، نظام با خطر جدی مواجه می‌شود.

عزت‌الله ضرغامی - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - این سخنان را یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه در اجتماع تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و در نشستی که برای گرامیداشت سیزدهم آبان‌ماه برگزار شده بود، بیان کرد.

به نوشته ایسنا و ایلنا، این عضو کابینه دولت سیزدهم که خود در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران نقش داشته است، در این نشست دانشجویی که با عنوان «دانشگاه، مبدأ تحولات» برگزار شد، همچنین با بیان این جمله که به شریفی‌های عزیز ارادت دارد و این دانشگاه از برندهای معتبر علمی در جهان است، بیان کرد: انشاءالله دانشجویان آگاه و فهمیده و استادان محترم، این جایگاه را حفظ می‌کنند.

او درباره پرسش‌هایی که درباره تسخیر سفارت آمریکا مطرح و مشکلات کشور به آن ماجرا نسبت داده می‌شود، اظهار کرد: واقعا آنجا سفارتخانه نبود، یک لانه جاسوسی و اتاق عملیات برنامه ریزی و فرماندهی به معنای واقعی کلمه بود. ۹ ماه از انقلاب گذشته بود، حوادثی اتفاق افتاد که هر یک می‌توانست انقلاب را به تنهایی براندازی کند ،بخصوص برنامه‌های تجزیه‌طلبانه درست مثل آنچه در انقلاب مصر اتفاق افتاد. دیدید پس از انقلابی که در مصر راه افتاد، رییس جمهور برآمده از آن انقلاب در قفس به دادگاه آمد. کشور ما هم می‌توانست آماج توطئه قرار گیرد. اسناد آن موجود است که سعی کردند در کاغذخردکن نابودشان کنند.

ضرغامی افزود: ۴۰۰ نفری که در تسخیر لانه جاسوسی بودند اکثرا جزو اصلاح‌طلبان شدند. به جرات می‌گویم هیچ‌یک از ۴۰۰ نفر نگفته که پشیمان شده است. تک و توکی کسی جایی حرفی زده که خودش می‌گوید قبول دارم ولی دیگران می‌گویند هنوز گرمی و نمی‌فهمی و قبول نداری. مشکل کشور همین دو قطبی و مرزبندی‌هاست.

رییس اسبق سازمان صداوسیما با تکرار این سخن که کشور هیچ وقت تجزیه نمی‌شود اما آنچه مایع نگرانی است، تجزیه مردم است، ادامه داد: آنهایی که می‌گویند مشکلات امروز ما به خاطر تسخیر سفارت آمریکا است، واقعا هیچ ارتباط معناداری بین مشکلات اقتصادی ما و تسخیر لانه جاسوسی ندارند. اگر بحث شود، عکس آن ثابت می‌شود و شاید بتوان گفت که مدیریت‌های ناکاراآمد عامل اثرگذاری در این زمینه است. اما اگر آن اقتدار ایجاد نمی‌شد، زودتر از اینها بساط انقلاب جمع می‌شد.

ضرغامی بیان کرد: کشور ما به‌طور جدی، مشکلش آداپتور و پل‌سازی است. بهشت و جهنمی‌ها گفتند پل بزنیم رفت و آمد کنیم، نصف کار از جهنم تکمیل شد، هر چه منتظر شدند، نصفه دوم از بهشت تکمیل نشد، پرسیدند، گفتند در بهشت یک دانه مهندس پل‌سازی پیدا نکردیم. حالا ما در جامعه و بین مردم به پل و آداپتور نیاز داریم. کسی نیست این‌ها را به هم بچسباند و هر کسی هم می‌خواهد حرف بزند، به انواع و اقسام اتهامات متهم می‌شود. دانشگاه شریف در این زمینه می‌تواند پیش‌رو باشد. مشکل امروز ما در وحدت اقشار و نخبگان است. کسی که نقش آداپتور را ایفا می‌کند باید دو طرف را بشناسد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: ما در کشور مشکلات زیادی داریم اما بپذیرید مهمترین مشکلات ما در حوزه رویه و روش است. در اصول اصلا مشکل نداریم و همه با هم همراهند، حالا ممکن است یک نفر عصبانی شود ولی این حالت ریشه‌دار و ملاک نیست. مثلا یک روحانی از کنار خیابان رد می‌شود، یک نفر روحانی‌ که از جامعه فردوست است، عمامه‌اش را می‌اندازند. بله! ما روحانی لاکچری هم داشتیم که کارآمد نبوده و مدعی بوده و به بالادست هم رسیده، اما آن طلبه‌هایی که جزو قشر فرودست جامعه هستند، تلافی سر آن‌ها می‌آید. ما در اصول مشکل نداریم، باید در رویه تحول ایجاد کنیم. اصلاحات هم مورد قبول حاکمیت است. حداقل گفته شده و حالا باید عملیاتی کنند.

او اضافه کرد: دو سه جور آدم داریم؛ عده‌ای که اصلا نمی‌فهمند، یک عده هم محافظه‌کارند و تعارض منافع دارند، بعضی هم دنبال رزومه هستند، طرف می‌خواهد کاندیدا شود، تایید صلاحیت شود، یک جور حرف می زند که آن ۱۲ نفر حالش را نگیرند، اینها کم نیستند که می‌فهمند و حرف نمی‌زنند. اما برخی روش‌های ما غلط است، اصلاحات از موضع قدرت است، ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید، نظام نابود می‌شود، نظام کجا نابود می‌شود، شما نابود می‌شوید.

ضرغامی به مسأله حجاب پرداخت و گفت: امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند. چه شد؟ اتفاقی افتاد؟ تعداد دختران کم سن و سال که حجاب ندارند زیاد شده، آیا نظام و انقلاب از میان رفت؟! اینها که این حرف‌ها را می‌گویند، آدم‌های اصولاً ترسو و محافظه‌کارند. آنهایی که می‌گویند همه چیز درست است، نمی‌فهمند جامعه ما زنده است و جامعه زنده قدرت ترمیم دارد. موجود مرده است که قدرت ترمیم ندارد.

او ادامه داد: می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌توان مفاهمه کرد. با بازجوی اصلی یک عده که در اغتشاشات دستگیر شدند، صحبت کردم، گفت "یک عمر از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم، سخت‌ترین بازجویی به چندصد نفری مربوط است که از کف خیابان بوده‌اند، نه من می‌فهمم اینها چه می‌گویند، نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم". هر چه سعی می‌کنم حاشیه نروم، نمی‌شود. بعد، حرف‌های من را می‌برند به آقای رییسی نشان می‌دهند که وزیرت این حرف را زده است. بنده خدا هم به‌خاطر ما خیلی تحت فشار است. البته ما با آقای رییسی راحتیم و این حرف‌ها را نداریم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: تحول و اصلاحات نیاز است. خیلی‌ها زودتر درباره گشت ارشاد تذکر دادند و گفتند این روش جواب نمی‌دهد. ۵ نقطه یک گذاشتند و تذکر می‌دهند و بعد هم این اتفاق می‌افتد، خوب این روش غلط است. باید هر کجا احساس شود روش غلط است، با این نگاه که نظام مقتدر است، اصلاح کرد. اینطور نیست که با یک عملیات و یک شبکه تلویزیونی براندازی اتفاق بیفتد. اگر من جای روسای این شبکه بودم، اضافه‌کاری آنها را قطع می‌کردم.

رییس اسبق صداوسیما تاکید کرد: این نظام برآمده از مردم است. فکر نکنند با چهار حرکت از دست می‌رود، ولی ما خودمان می‌توانیم با روش‌های نادرست به این نظام لطمه جدی وارد کنیم.

ادامه نشست به پرسش و پاسخ دانشجویان با عزت‌الله ضرغامی اختصاص یافت.

ضرغامی در پاسخ به پرسش دانشجویی درباره فیلترینگ و محدود کردن رسانه‌ها در داخل و واگذار کردن فضا به رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، گفت: وضع ما به لحاظ اعتماد رسانه‌ای خوب نیست. با این دیدگاهی که در این پرسش حاکم است همراهم، ما دچار محافظه‌کاری شدیم، ترس بعضی از نهادهای نظارتی باعث شده گوشه‌هایی را با صراحت نگوییم.

او اضافه کرد: درباره فضای مجازی بارها اعتقادم را شنیده‌اید، این فضا آمده تا انقلاب اسلامی را نجات بدهد. اگر رهبری معظم بر آزادی اندیشه تاکید می‌کنند، این آزادی اندیشه را در رسانه‌های رسمی نمی‌توانیم داشته باشیم. فضای مجازی اگر نباشد، آدم‌ها نمی‌توانند حرف بزنند. حتی منِ ضرغامی در طول سال‌های گذشته در صفحات مجازی‌ می‌توانستم حرف بزنم. اگر استقلال بخشی از شعار انقلاب ما است، زیربنا و پیش‌نیازش استقلال فکری است.

ضرغامی درباره فیلترینگ هم گفت: اگر حرفی داشته باشم، در شورای عالی فضای مجازی حرفم را می‌زنم، اما هر تصمیمی بگیرند باید مطیع جمع باشیم و در آن راستا حرکت کنیم. با این حال امید دارم فضای مجازی با تمام تصمیماتی که گرفته می‌شود، روز به روز زمینه فضای وسیع‌تری برای آزادی اندیشه و عقیده فراهم کند.

او به پرسش دانشجوی دیگری درباره ارتباط دادن همه مشکلات و نارضایتی‌ها به حجاب، پاسخ داد که در این حوزه با شما هم‌عقیده هستم. ما دین را خوب معرفی نمی‌کنیم، بعد که می‌گویم بزرگترین منکر این است که دین را زیر سوال ببریم و مردم را به دین بدبین کنیم، بعضی دوستان خرده می‌گیرند که چرا این حرف را می‌زنید. شما منکر را نمی‌شناسید. با منکرانه‌ترین روش با آدم‌ها برخورد می‌کنید، بعد می‌گویید نهی از منکر می‌کنید. کجای دین به این شکل است؟!

وزیر دولت سیزدهم افزود: به عنوان یک دانشجوی شهید مطهری، آثار ایشان را ترویج می‌دهم و تدریس می‌کنم. آرای شهید مطهری را راجع امر به معروف و نهی از منکر بخوانید، آیا همانی است که ستاد (امر به معروف و نهی از منکر) می‌گوید؟ من احترام می‌گذارم برای این‌که بعدا نگویند ضرغامی نهادهای رسمی را زیر سؤال می‌برد، واقعا این ستاد خدمات ارزشمندی برای این کشور انجام می‌دهد، اما این‌ها را کنار هم بگذارید و ببینید مقام معظم رهبری و مطهری و امام (ره) چه می‌گویند و بعضی از دوستان چه می‌گویند.

او سپس بیان کرد: دین را باید درست معرفی کرد. بله، دین اولویت‌هایی دارد، حجاب هم جزو ضروریات دین است. اما راجع به امر به معروف در جایی گفتند ضرغامی با حرفی که درباره امر به معروف زده، یعنی امر به معروف را قبول ندارد، درحالی که دروغ بود، من صدها مقاله در این‌باره دارم، بعد گفتند (چون امر به معروف) ضروری دین است، پس ضرغامی مرتد است و چون مرتد است، لیوانی که جلوی آن است نجس بوده، باید آن را آب بکشیم. لازم باشد می‌گویم چه کسی این حرف را زده است. اما آقایان! شما که مفاهمه ندارید و نتیجه آن را داریم می‌بینم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: درباره حجاب باید تدبیر درست صورت گیرد. این درست است که مردم گرفتارند و وقتی گرفتارند، عصبانی می‌شوند و همه کار می‌کنند.

ضرغامی ادامه داد: دانشگاه شریف بهترین دانشجویان را دارد، حالا چهار نفر هم ناراحت می‌شوند، فحش می‌دهند، حتما اشکالی دارند، اما اگر با من صحبت می‌کنید، به آرای شهید مطهری ارجاع می‌دهم که می‌گفت چه شد مردم در روستا و شهرستان، نماز و روزه‌شان ترک نمی‌شد اما وقتی به دانشگاه آمدند، ظرف شش ماه کمونیست می‌شدند. ما آن روش شهید مطهری را می‌خواهیم، یکی باید از آن دانشجوی عزیز ما بپرسد به کجا رسید که فحش داد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
اعتراف آمریکا به قدرت ایران یعنی یاوه بودن لاف براندازی (خبر ویژه)
سردبیر روزنامه رأی‌الیوم تاکید کرد: ایران از اغتشاشات آمریکایی به سلامت عبور خواهد کرد.
عبدالباری عطوان گفت: می‌خواهم درباره دو مسئله بسیار مهم صحبت کنم که در چند روز اخیر پیگیری شده است. این دو مسئله ممکن است نه فقط خاورمیانه بلکه کل جهان را تغییر دهد و سردرگمی آمریکا در منطقه را فاش سازند.
مسئله نخست، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در سخنانی گفت آمریکا از تهدیدات ایران علیه عربستان سعودی بسیار نگران است و واشنگتن به هیچ عنوان در دفاع از عربستان تردید نخواهد کرد و در صورت عملی شدن تهدیدات ایران، با همه ابزار‌ها برای جلوگیری از آن مداخله خواهد کرد.
مسئله دوم این است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفت ما ایران را آزاد خواهیم کرد. بایدن ادعای آزادی ایران را مطرح می‌کند، ولی او قصد دارد ایران را از دست چه کسی آزاد کند؟ مشکل بایدن که خودش به معنای واقعی کلمه گرفتار مصیبت‌هاست، در خاورمیانه و ایران و عربستان نیست، بلکه مشکلش در اوکراین است. بایدن به جای اینکه از تغییر نظام در ایران سخن بگوید و مدعی شود که ایران قصد دارد به عربستان حمله کند، باید به اوکراین برود و مردم این کشور را گرم و برای آنها گاز تهیه کند.
روزنامه وال‌استریت ژورنال که به دروغ‌پردازی درباره پرونده عربستان و ایران پرداخت، مدعی شده است اطلاعات مستندی درباره برنامه‌ریزی ایران برای حمله قریب‌الوقوع به عربستان و نابودی انبار‌های نفتی و زیرساخت‌های سعودی در اختیار دارد، اما چرا ایران باید به عربستان حمله کند و انبار‌های نفت را در این کشور هدف قرار دهد؟
طی چند روز گذشته آمریکا تهدید می‌کرد که می‌خواهد از عربستان انتقام بگیرد چرا که توافق اوپک‌پلاس را امضا کرده و از وابستگی آمریکا خارج شده است. آمریکایی‌ها تهدید می‌کردند که قوانین «نوپک» و «جاستا» را اجرا و عربستان را مجازات می‌کنند و پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره سراغ سعودی‌ها می‌رود. آیا اکنون آنها ناگهان نگران عربستان شده‌اند؟ آمریکا می‌خواهد با این تهدید‌ها عربستان را به چرخه اطاعت از خود بازگرداند، اما واقعیت این است که عربستان از آمریکا دور شده است. هنگامی که عربستان توافق اوپک‌پلاس را امضا کرد و سپس تولید نفت را برخلاف درخواست روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه نفت در روز، دو میلیون بشکه کاهش داد، ثابت کرد به بایدن و اقتصاد آمریکا و اروپا یا خواسته‌های حزب دموکرات آمریکا توجهی نمی‌کند موضوع دوم این است که عربستان تلویحا به استفاده از یوان چین و روبل روسیه در مبادلات با این کشورها، تهدید کرده است. عربستان می‌خواهد خود را در جهان جدید جای دهد که روسیه و چین آن را هدایت می‌کنند. عربستان درخواست عضویت در مجموعه «بریکس» را که آفریقای جنوبی، چین و روسیه در آن حضور دارند و ایران نیز به حضور در آن تمایل دارد، مطرح کرده است. اکنون قدرت جدیدی ظهور پیدا کرده و ائتلاف «ورشو» جدیدی با نام و سیستم جدید در حال بروز است. اکنون جهان تغییر کرده و برای بار بیستم می‌گویم که آمریکا دچار سردرگمی شده است. آمریکا دست و پای خود را از یکدیگر تشخیص نمی‌دهد. پرونده اوکراین باعث شده است آمریکایی‌ها راه بروند و هذیان بگویند.
مسئله بعدی سخنان بایدن است که گفته است می‌خواهد ایران را آزاد کند؟ اما آزادی ایران از دست چه کسی؟ از ملت خودش؟ بایدن چرا از آزادی ایران سخن می‌گوید؟ این سخنان ثابت می‌کند آمریکا در پشت اغتشاشات در ایران ایستاده است. آمریکایی‌ها با این سخنان بایدن چهره واقعی خود را آشکار کردند. این سخنان نشان داد آنها می‌خواهند ایران را بی‌ثبات، ویران و تجزیه کنند آن‌گونه که در لیبی، عراق، سوریه و یمن چنین کاری کردند. آمریکایی‌ها استاد ویرانی و خرابکاری هستند، نه سازندگی. اما آن دورانی که آمریکا نظام‌های سیاسی را تغییر می‌داد، گذشته است و دیگر باز نخواهد گشت. این رژیم آمریکا است که تغییر خواهد کرد نه نظام ایران. مگر آنها توانستند نظام سوریه را تغییر بدهند؟ نظام سوریه پس از ۱۱ سال تغییر نکرد و همچنان پابرجاست.
اظهارات بایدن و سایر مقامات آمریکایی مداخله در امور داخلی ایران است. اما ایران از خود دفاع می‌کند. آمریکا قومیت‌های عرب، بلوچ، آذری، کُرد و.. را تحریک و تهییج کند.
شما آمریکایی‌ها چرا می‌خواهید خاورمیانه را بی‌ثبات کنید؟ از خاورمیانه دست بردارید. شما در این منطقه شکست خورده‌اید. رسوایی شما در افغانستان، بزرگ بود و حادثه فرودگاه کابل و فرار اشرف غنی با میلیون‌ها دلار به امارات فراموش نمی‌شود. چه کس دیگری، آمریکا را باور می‌کند؟ با این شرایط، می‌خواهند ایران را آزاد کنند! ادعای خیلی عجیبی است.
مشکل آمریکا این است که ایران روابط راهبردی بسیار قوی با روسیه برقرار کرده است. آمریکا، ایران را به ارسال پهپاد و موشک بالستیک میان بُرد به روسیه و آموزش نیرو‌های روسیه برای استفاده از پهپاد متهم می‌کند و اکنون نیز ادعا می‌کند ایران می‌خواهد به عربستان حمله کند. اگر ایران در صنعت پهپادی تا این اندازه پیشرفت کرده باشد که به روسیه کمک کند، این نشانه عقب‌ماندگی شما آمریکایی‌هاست.
آن‌ها ادعا می‌کنند روسیه ۲۰۰۰ پهپاد از ایران درخواست کرده است. اگر ایران صنعت پهپادی و ماهواره‌ای خود را تا این حد توسعه داده باشد، این یعنی اوضاع تغییر کرده است. اگر آمریکا که علیه ایران توطئه‌چینی می‌کند، چه اتفاقی در منطقه و اسرائیل می‌افتد و پاسخ چگونه خواهد بود؟
ارزیابی من این است که آمریکا دچار سردرگمی شده است و اغتشاشات در ایران متوقف خواهد شد. ایران نخستین‌بار نیست که با اغتشاشات مواجه می‌شود و نخستین‌بار هم نیست که رسانه‌ها در کالیفرنیا، لندن و همه جای دنیا برای تحریک افکار عمومی مردم روی تحولات ایران تمرکز می‌کنند. ایران، تجربه‌های مشابهی را پشت سر گذاشته و هیچ‌گاه دچار چنددستگی و اختلافات نشده است. همچنین هیچ شخصیت مهم ایرانی در این اعتراضات حضور ندارد.
مجله اکونومیست که نشریه شناخته‌شده در جهان غرب است، اذعان کرده که اتفاق اخیر موجب براندازی در این کشور نمی‌شود. در زمان شاه میلیون‌ها ایرانی به خیابان آمدند و شاه را سرنگون کردند، ولی معترضان اکنون فقط چند ده هزار نفر هستند؛ بنابراین شرایط اکنون خیلی متفاوت است و تبلیغات و خبر‌های گمراه‌کننده در منطقه درباره ایران بسیار زیاد است.
من با کلنل آمریکایی موافق هستم که خطاب به بایدن گفت: به یاد داشته باش چیزی را که برای ناپلئون یا هیتلر در روسیه اتفاق افتاد. مشکل شما در خرسون، کی یف و جنگ اوکراین است نه در ایران، فلسطین و یا هر جای دیگر. مشکل اصلی آمریکا در اوکراین است. زمستان با یخبندان سراغ شما خواهد آمد و قیمت حامل‌های انرژی به حدی افزایش خواهد یافت که به علت حماقت دولت آمریکا، جان خود را از سرما از دست خواهید داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
تصاویر /زنان و دختران بازداشت شده در اغتشاشات تهران
به گزارش شهدای ایران،علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و علی صالحی دادستان تهران در راس یک هیئت قضایی پس از بازدید از محل نگهداری متهمان اعتراضات اخیر در ندامتگاه تهران بزرگ از محل نگهداری متهمان دستگیر شده بازدید کردند.

در جریان این بازدید، به‌صورت چهره به چهره با تعدادی از متهمان فوق‌الذکر ملاقات کرد و ضمن استماع ادعاهای مطروحه از جانب این افراد، دستورات لازم را به‌منظور صحت‌سنجی ادعاهای طرح شده، صادر کرد.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
کسانی که 8 سال در زمان حسن روحانی خیانتکار با دشمنان درجه یک ملت ایران مذاکره، گفت وگو، ملاقات و دیدار و همه جانیه و همکاری کردند که 100 درصد فقط امروز عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.
کسانی که 8 سال در زمان حسن روحانی خیانتکار با دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی مذاکره، گفت وگو، ملاقات و دیدار و همه جانیه و همکاری کردند که 100 درصد فقط امروز عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
کسانی که 8 سال در زمان حسن روحانی خیانتکار با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مذاکره، گفت وگو، ملاقات و دیدار و همه جانیه و همکاری کردند که 100 درصد فقط امروز عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.
کسانی که 8 سال در زمان حسن روحانی خیانتکار با حامیان تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی مذاکره، گفت وگو، ملاقات و دیدار و همه جانیه و همکاری کردند که 100 درصد فقط امروز عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر در جنگ تحمیلی 8 ساله از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای و سلاح های شیمیایی ساخت آمریکا جنایتکار و کشورهای غربی جنایتکار و کمک های مالی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار علیه ایرانی ها استفاده کرده است متاسفانه دنیا تاکنون سکوت کرده است چرا؟

۱۳:۰۶۱۶ آبان ۱۴۰۱
محموله جاسوسی ارسالی عربستان برای اغتشاشگران به دست اطلاعات ایران افتاد/ و این در حالی است که مسئولان خیانتکار در عراق با مسئولان بی ادب عربستان سعودی جنایتکار مذاکره و همکاری می کردند چرا؟
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
۱۵:۴۲۱۶ آبان ۱۴۰۱
رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر در جنگ تحمیلی 8 ساله از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای و سلاح های شیمیایی ساخت آمریکا جنایتکار و کشورهای غربی جنایتکار و با کمک های مالی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار علیه ایرانی ها استفاده کرده است متاسفانه دنیا تاکنون سکوت کرده است چرا؟

لعنت به حسن روحانی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه برزگی ایجاد کرده است.
لعنت به ظریف در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه برزگی ایجاد کرده است.
لعنت به عراقچی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه برزگی ایجاد کرده است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
پول مکه 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
با عربستان باید همان کاری راکرد که عربستان با اینترنشنال بر علیه ایران دارد انجام مید هد.
با همان سلاحی باید با دشمن جنگید که در دست اوست.با انگلیس هم همینطور باید رفتار کرد
درحمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای کشور، 100 درصد عربستان سعودی نقش و دست داشته است.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: