کد خبر: ۹۳۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
تعداد بازدید: ۱۱۹
وی در دیدار وزیر آموزش و پرورش افزود: کارهای تربیتی و فرهنگی که منجربه انسان سازی می شود از تمامی امور اقتصادی، سیاسی و غیره مهمتر است.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، یکی از نیازهای ضروری و مهم را تربیت همراه با تعهد و تخصص نسل نوجوان و جوان برشمرد و گفت: اهل بیت(ع) نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تاکید فراوان نموده اند.به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار وزیر آموزش و پرورش افزود: کارهای تربیتی و فرهنگی که منجربه انسان سازی می شود از تمامی امور اقتصادی، سیاسی و غیره مهمتر است.

وی با بیان این که بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است گفت: برای احیاء مبانی اسلام و پیشرفت و ترقی جامعه باید از تمام امکانات و افراد شایسته کمک گرفته شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به سابقه درخشان اسلام در تمدن سازی اشاره کرد و افزود: طلوع اسلام همراه با پیشرفت علوم و تربیت دانشمندان و اندیشمندان برجسته همراه بود که سبب پیدایش تمدن ممتاز اسلامی گردید.

مرجع تقلید شیعیان، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در احیا تمدن سازی اسلامی دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی پرچمی است که هرگز بر زمین نخواهد افتاد. این انقلاب که با قیام امام راحل و مجاهدات های این مردم به پیروزی رسیده است انشاء الله مقدمه ظهور امام زمان (عج) می باشد.

وی همچنین با اشاره به عوامل عقب افتادگی جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نفوذ استکبار و خودباختگی و استبداد حاکمان که با سرکوب و استثمار مردم و یا با کشتن اندیشمندانی همچون شیخ فضل الله نوری همراه بود شاهد عقب افتادگی در کشورهای اسلامی هستیم. باید به یاد داشته باشیم دشمنان اسلام در ظلم و ستم راندن بر ملت ما هیچ حد و مرزی نمی شناسند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: اسلام برای رشد و تعالی جامعه بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز تاکید کرده است، جهل، فقر و ظلم. اگر به جای این سه، دانش و آگاهی، رفاه اجتماعی و عدالت جایگزین شود شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند و با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، هرگز جامعه‌ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی باشد پیشرفت نمی‌کند. باید فقر جای خود را به رفاه و جهل جای خود را به آگاهی و علم آموزی بدهد.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: حضرت امیر مومنان (ع) در نامه ای به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر عنایت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را بسیار سفارش و تاکید نمود، چراکه این مردم سپر در مقابل دشمنان هستند و همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده و هستند. اگر شما(مسئولان) همین سفارش حضرت امیر مومنان (ع) را اجرایی کنید گامی بلندی در پیشرفت کشور برداشته اید.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از برنامه ها و اقدام های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

 
 
 

وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم، ضمن افتتاح یک مدرسه در این شهر، در یادواره شهدای دانش آموز قم شرکت و با شماری از علما دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: