کد خبر: ۹۳۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۱۹
«یک بام و دو هوا» روایت این روز‌های بخشی از جریان اصولگراست.

از مزدک میرزایی تا سالومه و سینا ولی الله؛ صداوسیمایی‌ها در شبکه‌های خارجیبه گزارش خبرداغ ، «یک بام و دو هوا» روایت این روز‌های بخشی از جریان اصولگراست. در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت است، به طرح موضوعاتی می‌پردازند که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند بلکه سبب بدبین شدن اعضای جامعه خواهد شد. در بیانیه اخیر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به طرح موضوعاتی درباره دو خبرنگار بازداشتی هم پرداخته شده بود. اصولگرایان تندرو پس از انتشار این بیانیه بود که اتهاماتی را متوجه جریان اصلاحات کردند و فراموش کردند تعداد خبرنگاران سابق صدا وسیما که در شبکه‌هایی مانند «ایران اینترنشنال»، «من و تو» و «بی بی‌سی فارسی» فعالیت دارند، کم نیستند.

هیچ جریانی از حضور خبرنگاران ایرانی در این شبکه‌ها حمایت نمی‌کند که علیه کشور فعالیت دارند، اما تلاش برای پنهان کردن هویت خبرنگارانی که پیش از حضور در این شبکه‌ها به فعالیت در رسانه‌های اصولگرا می‌پرداختند، نوعی انحراف افکار جامعه است. این تلاش در شرایطی است که اصلاح‌طلبان بار‌ها مخالفت خود را با برنامه‌های شبکه‌های خارجی علیه ایران اعلام کرده‌اند مانند غلامرضا ظریفیان، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب که می‌گوید: شبکه ایران اینترنشنال انگیزه خاص خود را دارد و تلاش می‌کند بهره‌برداری به مطلوب کند. آن‌ها اساساً به دنبال آشوب و برهم زدن جامعه ما هستند و از هر فرصتی سوءاستفاده می‌کنند، اما روزنامه کیهان دیروز در صفحه نخست خود تصویری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای که در خارج کشور و شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی سی فارسی فعالیت می‌کنند را منتشر کرد و از تیتر «روزنامه‌نگاری جرم نیست وطن‌فروشی و جاسوسی جرم است» استفاده کرد. در متن این گزارش از روزنامه آرمان ملی اشاره به آنانی نشد که مجری صداوسیما یا بازیگر سریال‌های این رسانه بودند که در دایره اصولگرایی تعریف می‌شود.

صداوسیمایی‌ها در اینترنشنال

عصر امروز انتشار فیلمی از حضور احسان کرمی در استودیو شبکه من‌وتو رنگ‌وبوی متفاوتی به اظهارات چندی پیش او درباره وقایع این روز‌های تلخ ایران داد. ماجرای امروز نشان داد که چقدر امثال احسان کرمی هفت‌خطند و چقدر اکثریت هنرمندان، حتی آن‌ها که موضع منتقدانه نسبت به برخی امورات در کشور دارند، اما دلبسته وطن هستند، مظلومند!» ۲۱ دی ۹۹ خبر رسید نیلوفر مولایی مجری صداوسیما که در برنامه‌هایی مانند حوالی امروز شبکه پنج، اخبار فناوری به عنوان مجری تلویزیون و رادیو حضور داشته است؛ به شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال پیوست.

نیلوفر مولایی از سال ۱۳۹۷ به عنوان گوینده اجرای برنامه کافه خبر شبکه پنج را برعهده گرفت سپس در مجموعه نمایشی در کنار هم با محوریت خانواده بازی کرد. سید محمد حسینی طباطبایی نیز از ابتدای شروع به کار شبکه تهران تا سال ۱۳۸۴ مجری تلویزیونی این شبکه بود که برنامه‌های او خصوصا با سید کاظم احمدزاده هواداران فراوانی داشت. همشهری آنلاین نوشت: «وقتی از ایران رفت، ابتدا در دوبی کوشید که در اولین شبکه خصوصی مجاز ایران، مجری اول باشد، اما آن شبکه راه نیفتاد و او ناراضی و سرخورده حالا در آمریکا به تهیه و اجرای برنامه می‌پردازد.»

از رادیو ایران تا رادیو فردا!

مزدک میرزایی از مجریان ورزشی صداوسیما بود که در تابستان ۱۳۹۸ از ایران خارج شد و به شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال پیوست. در ابتدا گفته می‌شد مزدک میرزایی بخش بزرگی از بایگانی صداوسیما را هم با خود از ایران خارج کرده و می‌خواهد با استفاده از آن به برنامه‌سازی بپردازد، اما سید مرتضی میرباقری، معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت مزدک میرزایی هیچ چیزی با خودش نبرده است. ۱۰ آبان سال گذشته آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال صداوسیما از ایران مهاجرت کرد و به شبکه ایران اینترنشنال پیوست. اولین برنامه ورزشی او جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ در شبکه ایران اینترنشنال اجرا کرد و برای اولین بار جلوی دوربین این شبکه رفت.

امید آهنگر بازیگر سریال پرطرفدار «علی کوچولو» در دهه ۱۳۶۰ بود. او سال‌ها در هلند زندگی و مشغول تحصیل و فیلمسازی بود، آهنگر به‌همراه همسر خود نوشین خانی بازیگر فیلم «سام و نرگس» چندسالی است که در شبکه ماهواره‌ای «من و تو» مشغول به کار است. فرشید منافی زاده ۲۲ مرداد ۱۳۵۸ در تهران که از سال ۱۳۷۶ وارد رادیو شد و با بازیگری در نمایش‌های رادیویی کار خود را آغاز کرد و سپس از تابستان ۱۳۷۷ به‌طور حرفه‌ای گویندگی و برنامه‌سازی رادیویی را در رادیو جوان آغاز کرد. او هم‌اکنون در پراگ زندگی می‌کند و با رادیو فردا همکاری دارد. سینا، ولی ا... مجری و برنامه ساز است. ولی ا... در ۱۹ سالگی به‌عنوان یکی از گوینده‌های ثابت برنامه‌های زنده رادیویی انتخاب شد. او بعد از حضور موفق در رادیو، برای اجرا به شبکه جام جم دعوت شد و توانست به‌عنوان تهیه کنند و مجری کار خود را آغاز کند. این مجری زمان حضور خود در ایران سه بار بعنوان برترین گوینده رادیو نامزد دریافت جایزه بود تا اینکه در نهایت سال ۱۳۸۳ این جایزه را به‌دست آورد. سینا، ولی ا... در سال ۱۳۸۴ وقتی ۲۹ ساله بود به دعوت شبکه PMC مهاجرت کرد و بعنوان مدیر تولید و مجری به این مجموعه پیوست. او حالا با برنامه چند شنبه با سینا شناخته می‌شود.

چرا رفتند؟

دلیل حضور افراد مورد اشاره و سایر مجریان صداوسیما در شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی سی فارسی متفاوت است و هر یک ادعایی دارند مانند مزدک میرزایی که می‌گوید «اگر می‌خواهید دلایل رفتنم را بدانید، همان دلایلی است که رضا جاودانی و جواد خیابانی در مصاحبه‌شان گفتند.» پیش از این رضا جاودانی و جواد خیابانی در مصاحبه‌ای از انحصار و توجه زیاد صداوسیما به یک شخص خاص گله کرده بودند. در این سال‌ها همچنین خبرنگاران و عکاسان زیادی از خبرگزاری‌های اصولگرا با خروج از کشور به برخی شبکه‌های خبری خارج از کشور پیوسته‌اند که بد نبود کیهان از آن‌ها هم گزارشی تهیه می‌کرد.

برترینها
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: