کد خبر: ۹۳۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۷
سونوگرافی یکی از روش هایی است که در دوران بارداری برای بررسی وضعیت سلامت جنین، جفت و موارد مهم دیگر و تعیین جنسیت استفاده می شود. اما همیشه برای مادران سوال است که آیا سونوگرافی در بارداری ایمن است و ضرری ندارد؟ چه تعداد سونوگرافی در حاملگی بی خطر است؟ به طور کلی آیا آزمایش های بارداری می تواند به جنین آسیب برساند؟

آیا سونوگرافی برای جنین بی خطر است؟با اینکه بسیاری از زنان باردار نسبت به ایمنی سونوگرافی برای جنین در حال رشد خود نگران هستند. با این حال مطمئن باشید که بیشتر پژوهش ها نشان می دهد که استفاده محدود از سونوگرافی در دوران بارداری به جنین آسیب نمی رساند.

 به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین : پیش از هر توضیحی باید ابتدا درباره اینکه سونوگرافی چگونه کار می کند، توضیحاتی دهیم تا درک ایمنی آن راحت تر باشد. سونوگرافی ها امواج صوتی را از طریق بدن می فرستند تا بافت ها و اندام های جنین را مشاهده کنند. آنها به ویژه برای مشاهده رشد جنین مفید هستند و می توانند ناهنجاری هایی را در رحم و همچنین برخی نقص های جنین را نمایان کنند

در طی این روش که 15 تا 30 دقیقه طول می کشد، سونوگرافیست ژل را روی شکم می مالد. وی سپس از یک دستگاه مخصوص به نام مبدل استفاده می کند که امواج صوتی را منتشر می کند تا تصاویر جنین شما را روی صفحه نمایش نشان دهد.

 

سونووو

 

آیا سونوگرافی برای جنین بی خطر است؟

 

بر اساس هر دو اداره غذا و داروی (FDA) و دانشکده زنان و زایمان و پزشکی (ACOG) ، هیچ مدرکی مبنی بر آسیب دیدن جنین از فراصوت وجود ندارد. در سونوگرافی از اشعه ایکس یا اشعه های پرتودرمانی استفاده نمی کنند. افزون بر این، هیچ ارتباطی بین سونوگرافی و نقص هنگام تولد، سرطان کودک یا مشکلات رشدی در زندگی بعد از تولد پیدا نشده است.

هیچ پاسخ روشنی برای این سوال که چه تعداد سونوگرافی در دوران بارداری ایمن است؛ وجود ندارد اما احتمال وجود خطر بسیار اندک است، بیشتر متخصصان موافق هستند که سونوگرافی های پزشکی لازم جای نگرانی ندارند.

آیا سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی ایمن هستند؟

برخی پزشکان از سونوگرافی های سه بعدی 3D برای تهیه تصاویر جنین با جزئیات واضح و با کیفیت استفاده می کنند. سونوگرافی چهار بعدی 4D با قابلیت فیلمبرداری هستند که به شما امکان می دهد تصاویر متحرک جنین خود را در رحم مشاهده کنید. فواید زیادی برای این نوع آزمایش ها وجود دارد. برای نمونه، تصویربرداری با کیفیت بالا می تواند به پزشکان در تشخیص بهتر نقایص خاص کمک کند.

1سونو

همانند سونوگرافی دو بعدی ، سونوگرافی های 3 بعدی و 4 بعدی ایمن هستند البته مادامی که توسط یک متخصص معتبر بر اساس توصیه پزشکی انجام شوند. دکتر هاکاکا می گوید ، والدین نباید از سونوگرافی سه بعدی یا 4D استفاده کنند تا از چهره ی جنین "ظاهر بهتری” داشته باشند. آنها همچنین باید از انجام سونوگرافی های پیشرفته فقط به خاطر اینکه تصاویر یادگاری از جنین خود داشته باشند، پرهیز کنند.

سونوگرافی فقط باید در صورت نیاز و با تجویز پزشک انجام شود و بهتر است که این کار با کمترین تعداد در بارداری انجام شود. سونوگرافی هایی که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند، ممکن است با استفاده از دستگاه هایی که ایمنی کافی را ندارند زمان زیادی را برای گرفتن تصویر از جنین صرف کنند که این ها می تواند برای جنین مضر باشد.

سونوگرافی

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: