کد خبر: ۹۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
تعداد بازدید: ۲۳۳
علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه مردم از ترافیک و آلودگی هوا و موضوع بدمسکنی و بی مسکنی ناراضی هستند، گفت: وقتی در بین آنها حرکت می‌کنیم آنچه که نجوا می‌کنند با صبوری دلنگرانی نسبت به آینده است.

زاکانی: مردم از ترافیک و آلودگی هوا به شدت ناراضی هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: شهردار تهران با بیان اینکه مردم از ترافیک و آلودگی هوا و موضوع بدمسکنی و بی مسکنی ناراضی هستند، گفت: وقتی در بین آنها حرکت می‌کنیم آنچه که نجوا می‌کنند با صبوری دلنگرانی نسبت به آینده است.

علیرضا زاکانی در جریان برگزاری دوازدهمین قرار خدمت که در منطقه ۹ برگزار شد در دیدار صمیمانه با کارکنان شهرداری منطقه ۹ گفت: امیدوارم خدمت شما امکانی را فراهم کند که بهره مندی مردم از خدمات شهرداری تهران افزایش پیدا کند. امروز یک سال و یک ماه و ۲۲ روز است که در شهرداری تهران خدمت شما هستیم و در این مدت با سه حقیقت مواجه شدیم. یکی از آنها تحت عنوان شهر و موضوعات مرتبط با آن است. بخش دوم مردم و بخش سوم مدیریت شهری است که هر یک مسائلی را با خود به همراه دارند.

وی افزود: شهر ما به واسطه فرسودگی و مشکلاتی که از قبل در جهت رشد و توسعه آن ایجاد شده، مواجه است با شرایطی که مناسب نیست، هنگامی که توسعه شهر از شمال به جنوب و پس از آن غرب به شرق انجام شده و نهایتا امروز شاهد مشکلات بسیاری همچون وجود ۱۲ هکتار بافت ناپایدار به عنوان یک میراث هستیم. زیرساخت‌های شهری تحلیل رفته به شکلی که ۵۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی امروز ناکافی و فرسوده است و نهایتا از مشکلات متعددی رنج می‌برد. مردم از ترافیک و آلودگی هوا به شدت ناراضی هستند. از موضوع بدمسکنی و بی مسکنی ناراضی هستند. لذا وقتی در بین آنها حرکت می‌کنیم آنچه که نجوا می‌کنند با صبوری دلنگرانی نسبت به آینده است.

زاکانی ادامه داد: وقتی از درون مدیریت شهری واقعیت‌ها را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که ما به عنوان یک نهاد خدماتی تا پیش از اینکه مسئولیت را قبول کنیم طبق گزارشات گذشته دو سال و نیم شهرداری تهران در تنش مالی قرار داشته به شکلی که در سال ۱۳۹۹ سه ماه برای پرداخت حقوق مجبور به دریافت وام شده است. بی تردید باید توجه ویژه‌ای به جایگاه شغلی، سلسله مراتب، ارتقاء پرسنل و پیوستگی مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها در بعد خدماتی داشته باشیم. هیچ نهادی به اندازه شهرداری پیوستگی با مردم و امور شهر ندارد به شکلی که قبل از تولد تا پایان حیات دنیوی با مردم در ارتباط هستیم. بی تردید مهم است چه مسیری را انتخاب کنیم و باید به شکلی عمل کنیم که آینده تضمین شود و آینده امیدبخش رقم بخورد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امروز در نزاعی تاریخی قرار گرفته‌ایم، افزود: صف بندی‌هایی در عرصه منطقه‌ای، جهانی و داخلی شکل گرفته که در این راستا دو راه پیشنهاد می‌شود که یکی راه حق و انقلاب اسلامی است و راه دوم بازگشت به گذشته و قهقرا، کشورهایی که بهشت روی زمین معرفی می‌شدند با حداقلی از تزلزل به جهنمی برای خود و پیرامونشان تبدیل شدند. بی تردید موضوع اصلی کارآمدی و امیدبخشی است. امروز پس از ۴۳ سال اثرات انقلاب اسلامی در عرصه منطقه‌ای و جهانی مشهود است. امروز اثرگذاری کشور ما در عرصه جهانی و منطقه‌ای غیر قابل کتمان است و بدون ما نمی‌توانند تصمیم بگیرند و تصمیمی را به ما تحمیل کنند.

وی افزود: این استقلال کشور امروز محقق شده و شعارهایی که ۴۳ سال پیش در ابتدای انقلاب داده می‌شد بخشی از آنها به خوبی محقق شده؛ اما الگوی کاملی از این شعارها پیش روی ما نیست.

زاکانی ادامه داد: امروز رهبری و ریاست جمهوری انواع و اقسام پاسخ‌ها و حرف‌ها را می‌شنوند؛ اما در رده‌ها و مسئولین پایین‌تر این تحمل وجود ندارد. وقتی صحبت از استقلال می‌شود متوجه هستیم که استقلال سیاسی داریم اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم. صحبت از عدالت می‌شود. در این مسیر حرکت کردیم اما با آنچه که در تعالیم‌ اسلامی و با معنویتی که اسلام توصیه کرده فاصله معناداری داریم. کشور امروز پیشرفت کرده ولی پیشرفت آن کاریکاتوری است.

امروز ظرفیت دفاعی کشور زبان زد است

شهردار تهران تاکید کرد: امروز ظرفیت دفاعی کشور زبان زد است. روزی حداقلی را برای ما در نظر نمی‌گرفتند اما امروز می‌گویند مداخله نکنید. این کار را انجام ندهید و خواهش و تمنا می‌کنند. اینها نشان می‌دهد که رشد کرده‌ایم، اما پیشرفت ما کاریکاتوری است و موزون نیست. لذا اگر عدالت تسری پیدا کند می‌تواند ما را جهش دهد و پیشرفت همه جانبه ایجاد شود.

به گفته وی، امروز در آستانه یک تحول هستیم و همه دعواها در جهان با ما برای این است که نگذارند این تحول رخ دهد و آنکه می‌تواند مانع این امر شود مردم هستند. قطعا ما از خارج، گزندی نمی‌بینیم و کسی نمی‌تواند به ما چپ نگاه کند ولی از داخل سطح رضایتمندی مردم ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد. اگر واگذاری امور به مردم انجام شود و مردم مشارکت داشته باشند خودشان به عنوان شریک و صاحبخانه با دلسوزی نسبت به امور کشور نگاه ویژه خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: