کد خبر: ۹۳۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
تعداد بازدید: ۶۰۲
فلاحت پیشه استاد دانشگاه تاکید کرد: «معتقدم هر وقت آمریکا به این نتیجه برسند که نیاز دارند این سیاست کنترلی را ادامه دهند به برجام باز خواهند گشت. باورم بر این است که امریکایی‌ها به برجام بازخواهند گشت.»

مثل همیشه از روس ها بازی خوردیمبه گزارش خبرداغ  به نقل از انتخاب ، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم می گوید: در قضیه اوکراین یک اتفاقی شکل گرفته که معتقدم بیشتر از هرچیز ناشی از نوعی بازی خوردن همیشگی ایرانیان از روس‌هاست. متاسفانه ایرانیان در مسائل مختلف مثل برجام از روس‌ها بازی خوردند و الان هم در بحث اوکراین این بازی را روس‌ها شروع کرده‌اند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه  درباره ادعای فروش پهپاد توسط ایران به روسیه، عنوان کرد: «واقعیت این است که آنچه تحت عنوان درگیری ایران در جنگ اوکراین است را من قبول ندارم. چون طبق کنوانسیون بین‌المللی اعلام بی‌طرفی کشورها برای اینکه نشان دهند در جنگی درگیر نیستند، کفایت می‌کند. مثالش هم جنگ ایران و عراق است؛ در این جنگ 350 شرکت خارجی و بیش از 36 کشور دنیا در تجهیز صدام به انواع و اقسام بمب‌های متعارف و غیرمتعارف و حتی بمب‌های شیمایی دست داشتند ولی وزارت خارجه همه این کشورها و شرکت‌های متبوع‌شان اعلام کرده بودند که در جنگ بی‌طرف هستند.»

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: «در قضیه اوکراین یک اتفاق دیگری شکل گرفته که معتقدم بیشتر از هرچیز ناشی از نوعی بازی خوردن همیشگی ایرانیان از روس‌هاست. متاسفانه ایرانیان در مسائل مختلف مثل برجام از روس‌ها بازی خوردند و الان هم در بحث اوکراین این بازی را روس‌ها شروع کرده‌اند.»

وی ضمن تاکید بر اینکه روس‌ها اصرار دارند برای جنگ خلاف قاعده خود در اوکراین شریک درست کنند، گفت: «به هر حال حمله به اوکراین یک اقدام خلاف مقررات بین‌المللی بود و روس‌ها به شدت در تنگنا قرار گرفتند، به همین منظور سعی کردند برای خود شریک درست کنند. حتی ما می‌دانیم بلاروس هم که عامل روسیه در مرزهای غربی به حساب می‌آید، به گونه‌ای عمل می‌کند که از این قضایا دور باشد، بلاروسی که حتی سرزمین و آسمان خود را در اختیار نیروهای نظامی و هوایی روسیه قرار داده است.»

فلاحت پیشه ادامه داد: «در ایران متاسفانه یک سری سهل‌انگاری‌ها صورت گرفته و برخی افراد غیر مسئول سعی کردند موضوع پهپادها را مطرح کنند ولی کسی که بسیار آن را مطرح کرد، روسیه بود. روسیه به‌گونه‌ای تحقیرآمیز موضوع پهپادهای ایرانی را تحت این عنوان که از کیفیت این پهپادهای ایرانی راضی نیستند، عنوان کرد. پس از آن هم دیدیم تکذیبیه‌های بعدی روسیه عملا در این فضا کمکی نکرد. بنابراین معتقدم در عمل، ایران در جنگ اوکراین بی‌طرف است. دولت ایران باید موضع رسمی مبنی بر عدم حضور در جنگ اوکراین و پایان دادن به این فضای منفی، بگیرد.»

این کارشناس سیاست خارجی درخصوص تاثیر ادعای مربوط به پهپادها بر برجام، اظهار کرد: «برجام یک مسئله جدایی‌ست. من همیشه برجام را در قالب سیاست کنترلی امریکا و غرب در قبال ایران یاد کرده‌ام. برجام بخشی از سیاست‌های کلی امریکا و غرب علیه ایران است و در واقع این اشتباه است که بخشی از موافقین یا مخالفین آن فکر می‌کنند که برجام بخشی از سیاست آشتی ایران و غرب است. ایران و غرب در قانون برجام تا حدی تنش‌زدایی می‌کنند ولی این به معنای آشتی و بهبود مناسبات نیست. بلکه دو طرف چالش‌های عمده‌ای دارند و چالش برجام هم وجود دارد.»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: «معتقدم هر وقت مقامات واشنگتن به این نتیجه برسند که نیاز دارند این سیاست کنترلی را ادامه دهند به برجام باز خواهند گشت. باورم بر این است که امریکایی‌ها به برجام بازخواهند گشت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
چطور آمریکا این همه سلاح به عربستان برای کشتن یمنی ها میدهد حالا اگه یه کشوری که خودش درخواست خرید تجهیزات نظامی رو به ما بدهد آنوقت کار غیر قانونی میشه این آمریکا و اسراییل رو باید سر جاشون نشوند

چطور آمریکا این همه سلاح به امارات برای کشتن یمنی ها میدهد حالا اگه یه کشوری که خودش درخواست خرید تجهیزات نظامی رو به ما بدهد آنوقت کار غیر قانونی میشه این آمریکا و اسراییل رو باید سر جاشون نشوند

چطور آمریکا این همه سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی برای کشتن یمنی ها میدهد حالا اگه یه کشوری که خودش درخواست خرید تجهیزات نظامی رو به ما بدهد آنوقت کار غیر قانونی میشه این آمریکا و اسراییل رو باید سر جاشون نشوند

۲۱:۳۶۰۲ آبان ۱۴۰۱
ما هم از مدعیان دروغین حقوق بشر می خواهیم که از صهیونیست ها جنایتکار حمایت نکنند.
ما هم از مدعیان دروغین حقوق بشر می خواهیم که از تروریست های داعش مورد حمایت اسرائیل و متحدانش حمایت نکنند.
آمریکا باید از اوکراین بیرون برود.
اروپا باید از اوکراین بیرون برود.
ناتو باید از اوکراین بیرون برودرژیم کی‌یف دانشمندان اتمی را مامور ساخت بمب کثیف کرده است. این رژیم همچنان به بمباران زیرساخت‌های حیاتی نیروگاه‌های هسته‌ای زاپوریژیا و کورسک برای ایجاد یک فاجعه انسانی ادامه می‌دهد. رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای اروپایی که به کی‌یف کمک مالی و نظامی می‌کنند، حامیان و شرکای تروریسم هسته‌ای شده‌اند.
واشنگتن 20 سال پیش اطلاعاتی را منتشر کرده بود که تروریست‌های القاعده به رهبری اسامه بن لادن در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک بمب کثیف هستند..
سهم سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی در کشتار مردم یمن
چرا رسانه‌های غربی با طرح ادعایی مضحک ارسال تجهیزات نظامی از ایران به روسیه را پیش کشیدند، ولی چشمان خود را بر روی هشت سال حمله نظامی «ریاض» به مردم مظلوم یمن با تسلیحات آمریکایی و انگلیسی بسته‌اند!

غربی‌ها جنایتکارحقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند
فرانسه جنایتکارو آمریکا جنایتکارو کشورهای غربی جنایتکار مدعی حقوق بشر که در بحرین و یمن روی جلادان تاریخ را سفید کرده اند، لااقل در خیابان های پاریس و نیویورک و برای مردم خودشان حقوق بشر را رعایت کنند.‏
ما به غربی ها می گوییم که قرن ها ستم به مظلومان جهان گریبان شما را می گیرد و این ها نخستین نشانه های قیام ملت هاست و امروز یا باید تسلیم شوید یا این همه ظلم و جنایت را جبران کنید.
در قطعنامه دیگر ولیعهد این کشور به عنوان صادرکننده دستور قتل خاشقجی معرفی شده است، اما این موضوع هم به خود آنها بازمی گردد.
آمریکایی ها سال هاست که با حمایت از ظالمان در کشورهای اسلامی شریک دزدها و جنایتکاران بوده اند و هنگامی که درماندهاند، به این جنایات اعتراف می کنند، اما این اعترافات و قطعنامه ها نفاق آلود و دیرهنگام است.

همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
آتش زدن پرچم و قرآن مساجد کار اغتشاشگران و منافقین مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است.
آمریکا و متحدانش دشمنان آشکار حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران هستند.
اوکراین با حمایت آمریکا، اروپا و ناتو داعش مورد حمایت اسرائیل و متحدانش را وارد شهر پیتیگورسک روسیه کرده است
رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و با کمک و حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و مزدورانشان و با کمک مالی عربستان سعودی و به سرکردگی کاخ سفید هر روز به حکومت نظام جمهوری اسلامی اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کنند.
بنده از همان روز اول در رسانه ها اعلام کردم که آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل در اغتشاشات اخیر در کشور نقش دارند و دست داشتند.
کانادا جنایتکار به همراه آمریکا، اروپا، عربستان سعودی و اسرائیل از سال 1357 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: