کد خبر: ۹۳۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۱۲۰
رئیس کل بانک مرکزی، سازمان همکاری شانگهای را دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی دانست و گفت: از ظرفیت این سازمان در حوزه پولی و بانکی استفاده خواهیم کرد.

صالح‌آبادی: از ظرفیت سازمان شانگهای در حوزه پولی و بانکی استفاده خواهیم کردبه گزارش خبرداغ ، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره مزایای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در حوزه های پولی و بانکی گفت: سازمان همکاری شانگهای ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و اینکه کشورها به شکل دوجانبه یا چندجانبه بتوانند از ساز و کارهای بانکی و پولی خودشان، مبادلات‌شان را تسویه کنند، امکان بسیار خوبی است که حتما ما از این امکان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: اقداماتی در این مورد شروع شده و در حال انجام است که ان‌شاءالله به موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: به طور کلی ارتباط با همسایگان یکی از اولویت های راهبردی دولت سیزدهم است؛ برای ما مهم است که بتوانیم با کشورهای همسایه که مبادلات بازرگانی و تجاری خوبی داریم، روابط بانکی متناسب را نیز داشته باشیم.

صالح‌آبادی ادامه داد: ما این امر را به عنوان یک اولویت با ساز و کارهایی که تحریم‌پذیر نباشد، پیش خواهیم برد و این جزو برنامه‌های جدی بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که نمی‌توان همه ابعاد آن را اطلاع رسانی کرد، اما ما با کشورهای همسایه، راهکارهای لازم را برای تبادلات پولی و بانکی اتخاذ کرده‌ایم و مبادلات‌مان را در آن چارچوب انجام می‌دهیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: