کد خبر: ۹۳۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۱۴۷
نماینده، ولی فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور با اشاره به اینکه جنگ جهانی فضای مجازی از مدت‌ها پیش آغاز شده است، گفت: ۳۶ درصد از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر که بیشتر آنان ۱۵ تا ۲۲ ساله بودند اعتراف کردند که به آنان گفته شده اگر یک هفته در خیابان‌ها باشید جمهوری اسلامی سقوط می‌کند.

۳۶ درصد از بازداشت‌شدگان اخیر اعتراف ‌کردند که به آنان گفته شده اگر یک هفته در خیابان‌ها باشید جمهوری اسلامی سقوط می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور با اشاره به اینکه جنگ جهانی فضای مجازی از مدت‌ها پیش آغاز شده است، گفت: اکنون ۲ نوع ایران در فضای مجازی و واقعیت وجود دارد، به طوری که جمهوری اسلامی در فضای مجازی، رو به تضعیف اما در واقعیت مقتدر و باصلابت است.

 عباس نصیری فرد روز دوشنبه در نشست جهاد تبیین و آیین تکریم و معارفه رییس بسیج رسانه سمنان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بیان کرد: عمر انقلاب صنعتی اروپا از کل آمریکا بیشتر است اما اروپا از آمریکا پیروی می‌کند، چرا که اروپا روند تسلط بر انسان را با حضور میدانی و آموزش نخبه‌ها طی کرد اما آمریکایی‌ها این روند را با پژوهش آغاز کردند و این باعث جذب نخبه‌ها و رشد آمریکا شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها معتقدند باید سبک زندگی خود را در کل دنیا ترویج و ذهن‌ها را مدیریت کنند، از این رو به سمت فضای مجازی و رسانه رفتند.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: ۳۶ درصد از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر که بیشتر آنان ۱۵ تا ۲۲ ساله بودند اعتراف ‌کردند که به آنان گفته شده اگر یک هفته در خیابان‌ها باشید جمهوری اسلامی سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر اغتشاشاگران جوان بودند، جوانان بسیجی در مقابل آنان ایستادند و گاهی به درگیری بین این ۲ گروه منجر شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور گفت: سردمدار اغتشاشات اخیر سلبریتی‌ها بودند که تنها در فضای مجازی شناخته می‌شوند و مخاطبشان جوانان هستند، به همین دلیل جوانان در خیابان بودند.

وی بیان کرد: شیوه مدیریت اغتشاشات اخیر، از عمودی به افقی تبدیل شد، یعنی رهبران اغشاشات گروه‌های کوچک بودند و رهبر مشخصی وجود نداشت.

نصیری‌فرد افزود: مرکزیت این شلوغی‌ها در فضای مجازی بود، اما در فضای واقعی تاثیر چندانی نداشت و هنجارشکنی‌ها و کشف حجاب‌ها نمود پیدا نکرد.

خلاء بین نسلی پر شود

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور با اشاره به اینکه نسل جوان دچار خلاء است، اظهار داشت: اگر خلاء بین نسل‌ سوم و چهارم انقلاب و نسل‌های قبل پر نشود، اغتشاشات متعددی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانان فریب‌خورده با گفت و گو قانع می‌شوند و مشکل‌ها حل خواهد شد؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب، همان جوانی که اکنون شعار می‌دهد، اگر حقیقت را بداند انقلابی خواهد شد.

نصیری‌فرد افزود: اگر رسانه‌های داخلی زودتر به تبیین واقعیت درگذشت مهسا امینی ورود می‌کردند از اغتشاشات پیشگیری می‌شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور گفت: در ماجرای درگذشت مهسا امینی به گشت ارشاد و نیروی انتظامی حمله شد، در حالی که این نیرو به وظیفه ذاتی خود مبنی بر بازداشت بدحجابان عمل کرد و پیش از پلیس، نهادهای فرهنگی و آموزشی وظیفه آموزش حجاب را برعهده داشتند که کوتاهی کردند.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها با انقلاب و ولی‌فقیه مخالف نیستند، بلکه ذهنشان دروغ شنیده‌ و فریب خورده است.

نصیری‌فرد اضافه کرد: پس از ماجرای دانشگاه صنعتی شریف، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور دستور دادند که نیروهای امنیتی وارد دانشگاه‌ها نشوند و شمار اندکی از استادان انقلابی و بسیجی وارد میدان شدند و این مهم به پایان تجمع‌ها منجر شد.

وی با اشاره به اهمیت و تخصصی بودن حوزه رسانه تاکید کرد: مسوولان کشور در بخش‌های مختلف باید از مشاوران رسانه‌ای متخصص و انقلابی بهره بگیرند تا امور به نحو مطلوبی پیش رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: