کد خبر: ۹۳۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
تعداد بازدید: ۱۷۲
سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: رئیسی در نامه‌ای سید صولت مرتضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد. همچنین سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار، روز ۸ آبان برگزار خواهد شد.

صولت مرتضوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی شد/ ۸ آبان، تاریخ جلسه رای اعتمادبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: رئیسی در نامه‌ای سید صولت مرتضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار اظهار داشت: نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول خواهد شد و دکتر مرتضوی بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های مربوطه به تشریح برنامه‌ها و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهد پرداخت.

وی گفت: به‌پیوست نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خلاصه‌ای از رزومه کاری و نیز رئوس برنامه‌های دکتر مرتضوی نیز به مجلس ارسال شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آقای مرتضوی از سابقه مدیریت از بخشداری و معاون فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور برخوردار بوده است.

حسینی با بیان اینکه تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی آقای مرتضوی به‌گونه‌ای است که به‌خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید، اظهار داشت: ایشان شهردار کلان‌شهری همچون مشهد مقدس بوده است و در آستان مقدس رضوی مدیرعامل سازمان موقوفات و در بنیاد مستضعفان نیز رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد بوده است.

وی گفت: دکتر مرتضوی همچنین یک چهره رسانه‌ای است که مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: عضویت و ریاست هیئت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران ـ شمال از دیگر مسئولیت‌های ایشان است.

حسینی گفت: دکتر مرتضوی همچنین از آغاز دولت سیزدهم معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری است که مسئولیت سفر‌های استانی و پیگیری مصوبات سفر‌های استانی را به‌عهده دارد و تعامل گسترده‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد که نمونه آن دیدار‌های متعدد ایشان با مجامع استانی نمایندگان است.

* تاریخ رای اعتماد ۸ ابان

همچنین سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نامه معرفی آقای مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس ارسال شده است.

وی افزود: فردا یکشنبه نامه معرفی وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند سوابق آقای مرتضوی را بررسی کنند.

به گفته موسوی، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار، روز ۸ آبان برگزار خواهد شد.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز ۲۴ خرداد ماه از سمت خود استعفا کرد و از آن تاریخ این وزارتخانه با سرپرستی زاهدی‌وفا اداره شد.

رئیسی که زاهدی‌وفا را به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرده بود، وی را به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی کرد و نمایندگان در جلسه ۱۲ مهرماه، به وی رأی اعتماد ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: