کد خبر: ۹۳۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید: ۱۵۲
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت که مذاکرات احیای برجام دایر است و بعد از نیویورک تبادل پیام‌ها از طریق واسطه ها ادامه یافت و مسیر مذاکره باز است و امکان دستیابی به توافق بر مبنای مذاکراتی که تا الان انجام شد و متن پیشنهادی که مذاکره کننده ارشد اروپایی به طرف ها ارائه کرد امکان دستیابی به توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکانپذیر است. از نظر ما امکان دستیابی به توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روند مذاکرات احیای برجام به حوادث اخیر ایران ربطی ندارد / دستیابی به توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکانپذیر استبه گزارش خبرداغ ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت که مذاکرات احیای برجام دایر است و بعد از نیویورک تبادل پیام‌ها از طریق واسطه ها ادامه یافت و مسیر مذاکره باز است و بر مبنای مذاکراتی که تا الان انجام شد و متن پیشنهادی که مذاکره کننده ارشد اروپایی به طرف ها ارائه کرد امکان دستیابی به توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکانپذیر است. از نظر ما امکان دستیابی به توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد.

کنعانی درباره کودکان دارای مادر ایرانی و این‌که باید مسیر طولانی را طی کنند نیز بیان کرد: بیش از یک سال است این قانون وارد مرحله اجرایی شده و برخی از مادران ایرانی براساس این قانون و درخواست به نمایندگی‌های ایران موفق شدند برای فرزندان خود اسناد هویت ایرانی و گذرنامه ایرانی دریافت کنند. این قانون در مرحله اجرایی قرار دارد و در نمایندگی‌های ما کار صورت می‌گیرد. این‌که شکایت‌هایی درباره طولانی بودن روند وجود دارد این احتمال را رد نمی‌کنم و نمی‌توانم تایید کنم این روند عمومی است یا در یک نمایندگی خاص مورد گله و انتقاد بوده است. معاونت کنسولی وزارت خارجه جدیت دارد. روند کنسولی برای احراز هویت به صورت طبیعی در ذات خود می‌تواند یک روند نسبتا زمانبر هم باشد. چون ارائه هویت ایرانی مستلزم داشتن اسناد و مدارکی است و باید متناسب با جزییاتی که در قانون درج شده این اسناد و اوراق هویتی ارائه و در مراجع خود بررسی شود.

وی گفت: روند مذاکرات هیچ ارتباطی با تحولات داخلی ایران ندارد و مسیر خاص خود را دارد و در همان چارچوب باید پیش برود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره نقش داشتن برخی از شهروندان خارجی در تحولات داخلی اخیر ایران بود و گفت: بررسی‌ها در حال انجام است. به سفارتخانه‌های این افراد اطلاع رسانی شده است. انتظار است شهروندان خارجی که در حال سفر به ایران هستند به قوانین و مقررات پایبند باشند. ایران برای سفر گردشگری و تجاری همه شهروندان خارجی کشور امنی است و کسی در این زمینه متعرض آنها نخواهد شد و انتظار است مسافرانی که با انگیزه تجاری و گردشگری به ایران می‌آیند به قوانین و مقررات ایران پایبند باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
و این در حالی است مسئولان اقلیم کردستان عراق همراه با چند کشور دیگر به سرکردگی آمریکا از تروریستها حمایت می کنند!
تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل در اقلیم کردستان عراق چه غلطی می کنند؟
منطقه اقلیم کردستان عراق از سال 1357 تاکنون به جولانگاه گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا و متحدانش تبدیل شده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: