کد خبر: ۹۳۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
تعداد بازدید: ۱۷۳
میقاتی دوشنبه تاکید کرده بود که موضع‌گیری روسای سه قوا در این کشور در خصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی یکپارچه است و آنها به زودی به پیشنهاد میانجی آمریکایی در این خصوص پاسخ خواهند داد.

میقاتی: با توافق ترسیم مرزهای دریایی از یک جنگ قطعی در منطقه جلوگیری می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: نخست وزیر مکلف لبنان تاکید کرد، توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در جلوگیری از یک جنگ قطعی در منطقه نقش بسزایی دارد.

بشاره پترس الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان صبح امروز (پنج‌شنبه) میزبان نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف این کشور بود.

میقاتی پس از این دیدار اظهار کرد: صحبت‌های ما در این دیدار بر چالش‌های موجود متمرکز بود و من در ابتدا موضوع مهمی که در آستانه اتمام است یعنی پرونده ترسیم مرزهای دریایی را برایشان شرح دادم. الراعی نیز جزئیات این توافق را جویا شدند و من به او گفتم، با وجود اهمیت استراتژیک این توافق اما من شخصا امروز از بابت دو مساله خوشحال هستم، یکی اینکه ما از یک جنگ قطعی در منطقه جلوگیری کردیم و دیگری که مهمتر است اینکه زمانی که ما متحد می‌شویم و تصمیممان یکی است، به همه آنچه می‌خواهیم می‌توانیم برسیم.

نخست وزیر مکلف لبنان در ادامه گفت: اتحاد در این شرایط خاص ضروری است و برای انتخاب رئیس جمهور جدید صرف نظر از اینکه چه کسی انتخاب شود و یا رویکرد احزاب و گروه‌ها نسبت به او چگونه است، باید اتحاد وجود داشته باشد و در این شرایط ما باید با جدیت تمام برای انتخاب رئیس جمهور همکاری کنیم.

وی افزود: همچنین در این دیدار به موضوع تشکیل کابینه پرداختیم و من به ایشان تاکید کردم که من خودم آخرین فردی هستم که درباره فرقه‌گرایی صحبت می‌کند و من به لبنان و وحدت آن و ساخت کشور باور دارم.

میقاتی دوشنبه تاکید کرده بود که موضع‌گیری روسای سه قوا در این کشور در خصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی یکپارچه است و آنها به زودی به پیشنهاد میانجی آمریکایی در این خصوص پاسخ خواهند داد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان این کشور و میقاتی در نشستی در بعبدا به بررسی این پرونده پرداختند و یک تیم فنی و مشورتی به آنها ملحق شد.

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی دوشنبه از استعفای "اودی ادیری"، رئیس هئیت مذاکرات غیرمستقیم با لبنان خبر دادند، الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان درباره روند این پرونده به المیادین گفت: جو بسیار مثبت است و لبنان از هیچ یک از حقوق خود عقب‌نشینی نکرده و هرگز به دشمن اسرائیلی غرامت پرداخت نخواهد کرد.

همچنین یک منبع لبنانی آگاه از پرونده روز شنبه به المیادین گفته بود: لبنان در پیشنهاد مکتوبی که از طرف آمریکایی‌ها دریافت کرد، به تمامی خواسته‌های خود رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: