کد خبر: ۹۳۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۲۳۰
سرمربی تیم ملی جوانان می‌گوید درخواستی برای افزایش رقم قراردادش نداشته است.

مرفاوی: پارسال هم می‌گفتند استقلال خوب بازی نمی‌کند اما قهرمان شدیم / ساپینتو باید رفتار موجه داشته باشدبه گزارش خبرداغ ، صمد مرفاوی در گفتگو با ایلنا درخصوص رفتار ریکاردو ساپینتو پس از اخراج برابر گل گهر سیرجان اظهار داشت: ساپینتو هنوز خودش را با جو و شرایط فوتبال ایران سازگار نکرده است. شرایط مانند اوایل دوران استراماچونی در ایران است. او با شرایط فوتبال ما آشنا نبود و در نشست خبری زیرصندلی زد و عصبانیت بروز می‌داد. رفته رفته با جو اینجا آشنا شد و تیمش تا نیم فصل به موفقیت رسید.

او ادامه داد: الان ساپینتو هم اینگونه است. او باید خودش را کنترل کند و بداند که در کدام تیم سرمربیگری می‌کند، تیمی که هوادار و بیننده زیاد دارد. بازی‌های استقلال بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیشکسوت استقلال درخصوص اینکه گفته می‌شود تیم‌های لیگ برتری نقطه ضعف این سرمربی را پیدا کردند، گفت: همانطور که گفتم او باید خودش را سازگار کند. افرادی که کنارش هستند مانند بیژن طاهری خیلی تلاش کرد او را آرام کند اما او به تنهایی که نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد. از طرف باشگاه باید او را بخواهند و با او صحبت کنند. باید شرایط و وضعیت را به او توضیح بدهند. ساپینتو باید بداند که سرمربی تیم بزرگ باید رفتار موجه داشته باشد. شرایط اینطور است، اگر داوری بد است، همه مربیان ایرانی هم از داوری ناراضی هستند، او باید خودش را وفق بدهد.

از فرم بازی استقلال رضایت دارید؟ مرفاوی در این خصوص گفت: نه اینکه استقلال خوب بازی نکند ولی چون سرمربی جدید است، هنوز تفکرات سرمربی در تیم جا نیفتاده است. سال گذشته هم می‌گفتند استقلال خوب بازی نمی‌کند و فقط اقتصادی برنده می‌شود ولی به مرور تیم امتیازات را جمع کرد و تا آخر فصل بدون شکست قهرمان شد. الان هم فکر می‌کنم که تیم نباید امتیاز از دست بدهد و آرام آرام تیم شکل بگیرد و به موفقیت برسد.

او ادامه داد: الان مهم‌ترین نکته این است که طرفداران باید صبور باشند، حوصله کننده تا این تیم جا بیفتد و قهرمان شود. مگر دیروز پرسپولیس شکست نخورد؟ فوتبال برد و باخت دارد، اتفاق طبیعی است و استقلال هم باید شرایطش را بهتر از چیزی که هست، کند. سال گذشته اگر استقلال نتیجه می‌گرفت به تنهایی اتفاق نمی‌افتاد و از روی انسجام بود. باید انسجام بین تیم، بازیکنان، کادرفنی، باشگاه و هواداران باشد تا ثمره آن را ببینیم.

سرمربی سابق استقلال درمورد بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی اظهار داشت: آمدن او تا به الان خوب بوده و دو بازی به نظرم خیلی با بازی‌های گذشته فرق داشت، پیشرفت داشته و تیم منظم بازی می‌کرد. او تقریبا تفکرات خودش را در زمین پیاده می‌کند و بازیکنان در زمین می‌دانند که باید افکار او را پیاده کنند.

عملکرد استقلالی‌های تیم ملی را چگونه دیدید؟ مرفاوی در این خصوص عنوان کرد: همه بازیکنان خوب عمل کردند ولی در نهایت آنکه باید انتخاب کند، سرمربی است و او نظر نهایی را می‌دهد. با توجه به تفکراتش بازیکن انتخاب می‌کند و از نظرم تمام بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی عملکرد موفقی داشتند.

پس از موفقیت تیم جوانان در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا شایعاتی درباره افزایش دستمزد صمد مرفاوی به عنوان سرمربی مطرح شده بود. مرفاوی در این باره توضیح داد: اصلا چنین صحبتی با هیچ رسانه‌ای نداشتم و نه چنین تفکری دارم. من درباره تمدید قراردادم با کسی صحبت نکردم که بخواهم خواستار چنین چیزی باشم. نمی‌دانم این حاشیه از کجا آب می‌خورد ولی واقعا چنین خواسته‌ای نداشتم.

او درباره وضعیتش برای ادامه همکاری با تیم ملی جوانان بیان کرد: من برنامه‌هایم را ارائه‌ کردم و باید کمیته جوانان و فدراسیون درباره آن تصمیم گیری کنند. ماجرای تمدید قرارداد در جریان است و پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: