کد خبر: ۹۳۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۵۸۶
معاون اول قوه قضائیه گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی، انبارهای مربوط به کالاهای متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده است.

معاون اول قوه قضائیه: هیچ پرونده معوقه گمرکی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر : معاون اول قوه قضائیه گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی، انبارهای مربوط به کالاهای متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده است.

نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن و بررسی مشکلات و چالش‌های حقوقی و قضائی گمرک جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، رئیس گمرک و تعدادی از مسئولان عالی قضائی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق در این نشست گفت: جلسه امروز در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: بر اساس دستورالعمل مصوب رئیس قوه قضائیه مکلف هستیم جلسات سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ماهی یکبار با موضوعات خاص تشکیل دهیم که جلسه به بررسی مشکلات پیش روی گمرکات اختصاص دارد.

وی گفت: گمرکات مشکلات فراوانی دارند که در طول این ۶- ۷ ماه اخیر کارهای بسیار خوبی در خصوص تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه در سازمان اموال تملیکی و آنچه که مربوط به آن است از سوی قوه قضائیه و دولت انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های دریافتی انبارهای مربوط به کالاهای متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده است و در حال حاضر علاوه بر اینکه کالاهای زیادی تعیین تکلیف شده است دنبال این هستیم که انبارهایی با استانداردهای بین‌المللی تشکیل شود تا در آینده دیگر شاهد این مسائل نباشیم که کالاها مدت زمان طولانی در انبارها دپو شوند.

وی گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه به صورت ویژه به پرونده‌های مرتبط با گمرکات رسیدگی شده است و امروز هیچ پرونده معوقه‌ای نداریم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی در این زمینه در اولویت قرار دارد و موضوع هوشمندسازی انبارها حتماً باید پیگیری شود حتی اگر لازم باشد با شخص رئیس جمهور و وزیر اقتصاد صحبت می‌کنیم و اگر نیاز به بودجه وجود داشته باشد، باید تأمین شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بیان کرد: در پایان سال باید بررسی شود که چه میزان از مصوبات جلسات پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

وی گفت: اگر با پیگیری نهادهای متولی با گمرکات، هوشمندسازی انجام شود اتفاق بزرگی در کشور رخ خواهد داد. در پرونده‌های سازمان تعزیرات با متولیان امر باید جلسه‌ای برگزار شود تا این مشکلات جزئی حل شده و گزارش آن به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

در این جلسه رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، گزارشی در خصوص وضعیت انبارهای گمرکات و چالش‌های قضائی و تقنینی در حوزه ترخیص کالاها ارائه کردند.

رئیس کل گمرک برای پیگیری و حل و فصل موضوعات مأمور شد و مقرر شد در کارگروه تخصصی ثابت دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مباحث مربوط به گمرک پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
0
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۰:۲۹
بسم الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه
با سلام و احترام
بنگاه املاک سه قطعه زمین شخص دیگر را به بنده فروخته است وکیل هم گرفته است در دادگاه حق بنده را پایمال و ضایع کرده است شرم آور است.
قاضی شعبه 7 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان بهارستان نسیم شهرجاده تهران ساوه متاسفانه به دلیل بهانه مختلف شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
از حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای رئیس محترم قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم
درضمن شماره بایگانی 9901438 می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
0
تاریخ : ۲۷ - فروردین - ۱۴۰۲
۰۸:۱۷ – ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
در کشورمان باید دادگاه ویژه تشکیل شود مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مشکلات کامندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور محاکمه شوند
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۶:۵۵
جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس محترم قوه قضاییه
سلام. بنده کارمند رسمی مخابرات استان تهران بودم که در شرکت مخابرات استان تهران 183 روز سختی کار به من تعلق گرفته است ولی در زمان بازنشستگی، 183 روز سختی کار برای من لحاظ نگردیده است.
و این در حالی است کارکنان رسمی که در شرکت مخابرات ایران و تهران سختی کار داشتن در شعبه 13 سازمان تامین اجتماعی تهران در سال 1394 با سختی کار بازنشسته شدند پس چرا شعبه 61 دیوان عدالت اداری شکایت بنده را در مورد مشاغل سخت و زیان آور رد کرده است.
و این در حالی است که پرونده سختی کار بنده در کمیته بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور تائید شده است.
و این در حالی است که کوتاهی از سوی تامین اجتماعی شعبه 13 تهران بوده است سختی کار بنده را عمل و اجرا نکرده است چرا؟
درضمن شماره بایگانی شعبه 0002352 در شعبه 61 دیوان عدالت اداری میباشد.
شماره بیمه 14552256
شماره مستمری : 1001321591
کد ملی : 1531439901
بنده اشتباه کرده ام بازنشسته شده ام به خاطر که از موقع بازنشسته شده ام فقط به دنبال حق و حقوق پایمال و ضایع خودم در شرکت مخابرات منطقه تهران و شعبه 13 سازمان تامین اجتماعی تهران هستم
قانون برای شکایت و اعتراض کردن وجود دارد، اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟
بازنشسته اسفند ماه سال 1395

دیوان عدالت اداری چیست و چه پرونده هایی به دیوان ارجاع داده می‌شود؟
دیوان عدالت اداری به چه پرونده هایی رسیدگی می کند
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده در دیوان عدالت اداری
مدارک لازم و مستند کافی به دیوان عدالت اداری تحویل داده بودم
ولی متأسفانه شعبه 61 دیوان عدالت اداری شکایت بنده را و به بهانه مختلف رد کرده است چرا؟
و این در حالی است که همکاران بنده در سال 1394 و 1395 شرکت مخابرات از تامین اجتماعی شعبه 13 تهران با سختی کار بازنشسته شدند.
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
0
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضاییه کل کشور
سلام بارها از مخابرات منطقه تهران در اداره کار و رفاه اجتماعی و هم دیوان عدالت اداری در مورد حق وحقوق خودم شکایت و اعتراض کردم چرا ترتیب اثر نمی دهید لطفا بررسی شود.
اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیوان عدالت اداری هر دو به خاطر بهانه های مختلف شکایت و اعتراض بنده را رد کردند.
از حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای رئیس محترم قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم.
مرتضی - بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
با شماره کارمندی: 1420070
درضمن 33 سال، 5 ماه و 6 روز سابقه بیمه دارم.
کلاسه پرونده : 947330 شعبه 101 هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران می باشد.
شماره پرونده: 9509980901900484 و شماره بایگانی 950498 شعبه 59 دیوان عدالت اداری می باشد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: