کد خبر: ۹۳۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۹
پیشکسوت استقلال و تیم ملی معتقد است باید از کی‌روش و برانکو عبور کنیم چرا که آنها هرچیزی برای اضافه‌کردن به فوتبال ایران داشتند، ارائه کردند.

مربیان دنیا فقط کی‌روش و برانکو نیستند!به گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه ، تغییر و تحول روی نیمکت تیم ملی پیش از جام جهانی همچنان اصلی‌ترین سوژه روز فوتبال ایران است.
به همین بهانه، به سراغ مجید نامجومطلق، پیشکسوت سابق تیم ملی و استقلال رفتیم تا ببینیم سرمربی سابق آبی‌های پایتخت این تغییرات و حضور مجدد کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران را چگونه تحلیل و ارزیابی می‌کند. در ادامه گفتگوی خبرنگار ورزش سه با نامجومطلق را به صورت گزیده سوال و مشروح پاسخ‌ها می‌خوانید؛

* بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران

- اعتقادم این است که در شرایط کنونی بهترین گزینه خود آقای کی‌روش بود به دلیل اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بازیکنان شاگرد خود آقای کی‌روش بودند و در این فاصله کم بهترین گزینه ایشان بودند. اما زمان این رسیده که از یک سری مسائل گذر کنیم. هر تیم باشگاه می‌خواهد مربی عوض کند، گزینه‌ها کارلوس کی‌روش و برانکو. تیم ملی می‌خواهد تغییر سرمربی دهد، اولین گزینه اقای کی‌روش و برانکو. اینها هرچه داشتند به فوتبال ما دادند. آنقدر مربی جدید و جوان به فوتبال دنیا اضافه شدند که بخواهیم از این اسم‌ها گذر کنیم. به عنوان مثال مربی تیم عربستان تحول عظیمی در فوتبال این کشور به وجود آورد و شاهد پیشرفت زیادی در این تیم بودیم. از این دست مربیان در فوتبال دنیا زیاد است که می‌توانیم آنها را بیاوریم تا به روند رو به رشد فوتبال ما کمک کنند اما استفاده از مربیانی که نام بردم بازگشت به عقب است. اما در مجموع در شرایط کنونی بهترین گزینه همین آقای کی‌روش بودند.

* سبک تدافعی یا فوتبال زیبا؟

- هر مربی دارای یک سبک مشخص است که تغییر نمی‌کند. آقای کی‌روش هم در این هشت سال این سبک را داشته که در فاز دفاعی خیلی خوب عمل کنیم و در بخش حمله به نسبت دفاع عملکرد پایین‌تری داشته باشیم. عده‌ای می‌گویند در جام جهانی قبل با کی‌روش به جایی نرسیدیم اما اعتقاد من این است نتایج خیلی خوبی گرفتیم. با پرتغال مساوی کردیم، اسپانیا را می‌شد نبازیم اما با حداقل اختلاف باختیم و مراکش را هم که بردیم. این دوره هم تیم‌های قدرتمندی در گروه ما هستند. خیلی‌ها امریکا را دست‌کم گرفتند در حالی که من دو بازی این تیم با کانادا و مکزیک را دیدم که تیم بسیار خوبی دارند. انگلیس هم که تیم بسیار معتبری است که در این چندساله در سطح دنیا و اروپا رشد بسیار خوبی داشته است. ولز هم که تیم دست‌وپابسته‌ای نیست. تفکر کی‌روش هم قطعا این است که ابتدا گل نخوریم برابر این تیم‌ها و توان بیشتری بگذاریم تا فوتبالی مبتنی بر دفاع‌-ضدحمله که تخصص کی‌روش است و با حریفان ایران طبیعی است به نمایش بگذاریم.

* بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی

- احسان حاج‌صفی بازیکن بسیار باتجربه‌ای است که سالها کاپیتان تیم ما بوده. بازیکن خود آقای کی‌روش بوده و در مجموع فکر می‌کنم مربی بر اساس سلیقه و پیگیری‌ای که داشته نفرات را دعوت می‌کند. در زمینه بازیکنان مربی با توجه به مسئولیتی که دارد باید در افکار و دیدگاهش استقلال داشته باشد و ما نباید دخالت کنیم. زیاد جالب نیست که در مورد اشخاص و بازیکنان صحبت کنیم و باید اجازه دهیم مربی تفکراتش را پیاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: