کد خبر: ۹۳۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۱۵۲
کارشناس کشتی ایران با انتقاد از کادرفنی تیم ملی، خواستار بازنگری نقاط ضعف تیم و رفع عدم تمرکز آزادکاران کشور در مسابقات جهانی شد.

جوادی: تیلور در 3 دقیقه دوم هر کاری خواست انجام داد/ آقای اطری این چه وضع کشتی گرفتن است؟به گزارش خبرداغ ، ابراهیم جوادی در گفتگو با ایلنا، پیرامون ارزیابی نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات کشتی جهانی 2022، اظهار داشت: خیلی قصد ندارم در این زمینه صحبت کنم اما باید بگویم که عدم برگزاری دیدار انتخابی، یکی از دلایل مهم عدم موفقیت شاگردان بنا بود. وقتی کشتی‌گیر دیدار انتخابی برگزار نمی‌کند، از نظر روانی ارضا می‌شود و دیگر برای مسابقات جهانی در اوج آمادگی قرار نمی‌گیرد. ما در طول زمان این مسئله را تجربه کرده‌ایم. در زمان ریاست رسول خادم ما عضو شورای فنی فدراسیون کشتی بودیم، تصویب کردیم که هر کشتی‌گیری برای اعزام به مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک باید کشتی انتخابی برگزار کند.

وی با اشاره به نتایج تیم ملی کشتی آزاد در عنوان کرد: در غیاب روسیه و بلاروس ما باید برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کردیم. البته بلاروس در سطح قهرمانی نیست اما تک ستاره‌هایی دارد که در صورت حضور، می‌توانستند کار را برای ما سخت کنند. بعضی می‌گفتند ای کاش روسیه بود تا ما بهتر ظاهر می‌شدیم اگر آنها در مسابقات حضور داشتند کار ما سخت‌تر می‌شدند.

کارشناس کشتی ایران پیرامون عملکرد ضعیف یزدانی مقابل دیوید تیلور آمریکایی در فینال وزن 86 کیلوگرم، گفت: در تیم ایران تک ستاره‌ای به نام حسن یزدانی وجود دارد که همیشه خوب کشتی می‌گیرد اما مقابل دیوید تیلور محو بازی او شده بود. او نه زیر بغل نگرفت و کار خاصی ارائه نداد. در 3 دقیقه دوم تیلور هر کاری دلش خواست انجام داد. باید از کادر فنی پرسید با چه برنامه‌ای روی تشک حاضر شدند. وقتی کادر فنی می‌گوید چنین کردیم و چنان کردیم پس چرا اینطور شکست خوردیم؟

جوادی در خصوص رحمان عموزاد و یونس امامی تصریح کرد: رحمان عموزاد در دوران رسول خادم استعدادیابی شد و به مسابقات اعزام شد. حالا از او در رقابت‌های بزرگسالان بهره می‌گیرند. یا یونس امامی که او را در عین جوانی به مسابقات جهانی فرانسه فرستادیم و حتی شاید در آن زمان نتایج لازم را نگرفتیم اما پشتوانه سازی و جوانگرایی برای تیم ملی کشتی انجام شد.

وی درباره عملکرد رضا اطری و شکست سنگین در دیدار پایانی عنوان کرد: او قرعه خوبی در مسابقات صربستان داشت و به جز کشتی‌گیر مغول حریف در حد قهرمانی نداشت. در کشتی پایانی اما عملکرد خوبی نداشت و با اختلاف امتیاز شکست خورد. آیا کشتی‌گیری که برای قهرمانی جهان آمده، در تایم اول و با آن اختلاف امتیاز شکست می‌خورد؟ آن چه وضع کشتی گرفتن بود؟

کارشناس کشتی ایران خطاب به کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: شب گذشته از میان 3 مسابقه(2 فینال و یک رده‌بندی) 2 ضربه فنی داشتیم. این موضوع نشانگر چه چیزی است؟ آیا قهرمانان ما آماده این رقابت‌ها بودند؟ بله ما 2 طلا در رقابت‌های قهرمانی جهان کسب کردیم اما آنها تک ستارههای تیم بودند که در گذشته هم امثال عبدالله موحد و دیگران اینگونه کسب مقام می‌کردند. به هر حال از نظر روحی و روانی هم تیم نیازمند رواشناس است تا همواره وضعیت اعضای تیم را زیر نظر داشته باشد.

جوادی در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌گیران در بازی‌های حساس تمرکز نداشتند، اظهار داشت: وقتی امیرحسین زارع تا 16 ثانیه‌ پایانی برنده مسابقه بوده چرا زیر می‌گیرد؟ این نشانه چیست؟ او شانس آورد که طاها آکگل(ترکیه‌ای) در دوران اوج و جوانی‌اش قرار ندارد و نمی‌تواند 6 را به طور کامل بجنگد. یا رحمان عموزاد که تا آستانه ضربه فنی در بازی‌های مقدماتی پیش رفت. وقتی شما روی یک زیر گیری 8 پوئن از دست میدهید نشانگر عدم تجربه کافی و تعادل در مسابقه است. ضمن اینکه تمامی کشتی‌گیران ما روی زیرگیری حریفان خاک شدند. این موضوع یک نقطه ضعف است که باید حل شود.

وی در پایان گفت: بدنسازی تیم ما نیاز به بازنگری دارد. باید افرادی باشند که در این زمینه تخصص و آشنایی دارند. از نظر بدنی نسبت به تیم آمریکا خیلی ضعیف‌تر بودیم.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: