کد خبر: ۹۳۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۳
وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) ۲۷ شهریور ماه در توئیتی درباره مراسم اربعین حسینی نوشت: مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند.

امیرعبداللهیان: اربعین امسال نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: وزیر امور خارجه در توئیتی ضمن قدردانی از مردم و دولت و نیروهای مسلح عراق در میزبانی از زائران اربعین نوشت: مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) ۲۷ شهریور ماه در توئیتی درباره مراسم اربعین حسینی نوشت: مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند.

وی افزود: از همه مردم عراق و دولت و نیروهای مسلح این کشور در حسن میزبانی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین صمیمانه تشکر می‌کنیم.

گفتنی است پیش از این نیز حسین امیرعبداللهیان در دو تماس تلفنی با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق از مهمان‌نوازی دولت و مردم عراق از زوار اربعین قدردانی کرده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (یکشنبه) ۲۷ شهریور ماه و در پی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در صفحه اینستاگرامش نوشت: اربعین بازگشت خردمندانه به پیام عاشورا و مشق عشق ورزی به ارزش‌های والای دینی، انسانی و اخلاقی است. دو سال وقفه کرونایی مانع از شکل گیری مجدد حرکت عظیم و مردمی اربعین نشد، امسال هم به رغم گرمای کم سابقه، سیل ارادتمندان و عاشقان از اقصی نقاط جهان، راهی سرزمین عراق و کربلای معلی شدند. تجمع عاشقان امام حسین (ع) پرشورتر و پر معناتر از سال‌های قبل برگزار شد. میلیون‌ها نفر فارغ از ملیت خود و حتی فراتر از یک مذهب و دین خاص، پیمان دلدادگی خود به سیدالشهدا و آرمان‌های او را تجدید کردند. بزرگ‌ترین اجتماع پیاده‌ روی جهان، میلیون‌ها انسان را در یک مسیر به سمت یک مقصد مقدس در کنار هم قرار داد. اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: ملت عزیز عراق هر ساله همه امکانات خود را در اختیار زائران ایرانی و غیرایرانی سیدالشهدا (ع) قرار می‌دهند که نشان‌دهنده عمق ایمان و اخلاص ملت بزرگ عراق است. اینک‌ در پایان این کنگره عظیم دینی و معنوی، بار دیگر از دولت و ملت عراق به عنوان میزبانان شایسته این همایش بزرگ جهانی تشکر می‌کنیم.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: