کد خبر: ۹۳۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۱۱۸
نوری المالکی خاطرنشان کرد: گروه‌های سیاسی موضع خود را در حمایت از تصمیم دستگاه قضایی و همچنین مخالفت خود را با انحلال پارلمان و پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کردند و این بدین معناست که ازین پس دیگر دلیلی برای سخن گفتن در خصوص این موضوع که به صورت قانونی، قضایی و سیاسی تعیین تکلیف شده است، وجود ندارد.

نوری المالکی: حکم دستگاه قضایی، به معنای لغو برگزاری انتخابات زودهنگام استبه گزارش خبرداغ به نقل از شفق نیوز: رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد، با توجه به حکم دستگاه قضایی این کشور مبنی بر عدم انحلال پارلمان، هیچ انتخابات زودهنگامی برگزار نخواهد شد.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت، حکم دستگاه قضایی عراق مبنی بر عدم انحلال پارلمان، به معنای منتفی شدن برگزاری انتخابات زودهنگام است و در صورتی که جلسات پارلمان از سرگرفته نشود و دولت جدید با اختیارات کامل و با صلاحیت تشکیل نشود هیچگونه انتخابات زودهنگامی برگزار نخواهد شد.

نوری المالکی در ادامه خاطرنشان کرد، گروه‌های سیاسی موضع خود را در حمایت از تصمیم دستگاه قضایی و همچنین مخالفت خود را با انحلال پارلمان و پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کردند و این بدین معناست که ازین پس دیگر دلیلی برای سخن گفتن در خصوص این موضوع که به صورت قانونی، قضایی و سیاسی تعیین تکلیف شده است، وجود ندارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق همچنین تصریح کرد، باید سخنان، تلاش‌ها و پیشنهادات در خصوص این موضوع را کنار گذاشت.

وی خواستار متمرکز شدن بر پیشنهاداتی همچون چگونگی آغاز مجدد فعالیت پارلمان و تسریع در تشکیل دولت ائتلافی جهت مهیا کردن بهترین خدمات و ثبات سیاسی و امنیتی شد.

پیشتر یک عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفت‌وگو با شبکه دجله به جزئیات نشست جمعه شب رهبران این چارچوب در خانه نوری المالکی پرداخت.

وی در این باره گفت که رهبران چارچوب هماهنگی در این جلسه توافق کردند که ازسرگیری جلسات پارلمان به بعد از اربعین موکول شود.

علی‌رغم گذشت ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق اما احزاب سیاسی این کشور به دلیل اختلافات تا بدین لحظه موفق به تشکیل دولت نشده‌اند و بحران سیاسی این کشور در پی تداوم این اختلافات روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

در همین حال، منابع سیاسی عراقی نیز اعلام کردند که رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در جریان نشست شب گذشته بار دیگر بر پایبندی خود به نامزدی محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: