کد خبر: ۹۳۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
تعداد بازدید: ۱۵۸
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاران ما آمادگی کامل دارند تا آخرین نفر زائران از مرز خارج شوند و به صورت کامل در خدمت زائران هستند تا همه به سلامت بیایند و هیچ مشکل امنیتی نداریم.

سردار اشتری : تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار زائر اربعین به کشور بازگشته‌اندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با شروع موج بازگشت زائران تاکنون بیش از ۷۰۰هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و برای ورود مابقی زوار از مرزها آمادگی کامل داریم.

سردار «حسین اشتری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و چگونگی روند ورود و خروج زائران، افزود: همچنین تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای ۶گانه از کشور به سمت عراق خارج شده اند که البته این آمار متغیر است و شاهد موج بازگشت زائران هستیم.

وی اظهار داشت: با همت استاندار و مسوولان و تمام عوامل انتظامی تلاش ما این است این جمعیت را به سمت پایانه های عراق حرکت بدهیم که البته حرکت کند است ولی عراقی ها پای کارند و  سعی خود را می کنند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: همکاران ما آمادگی کامل دارند تا آخرین نفر زائران از مرز خارج شوند و به صورت کامل در خدمت زائران هستند تا همه به سلامت بیایند و هیچ مشکل امنیتی نداریم.

 سردار اشتری افزود: نگران سلامت زائران هستیم  وگرنه هیچ مشکلی نداریم و همکاران ما در تمام بخش ها پای کارند و گشت های پلیس راه نیز در تمامی مسیرها آمادگی کامل دارند.  

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده ایران به سوی بغداد پایتخت عراق است که این جاده در ادامه به سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: