کد خبر: ۹۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۷
گروهی از کشورهای حوزه خلیج فارس، نتفلیکس را تهدید کردند که در صورت ادامه پخش محتوای مغایر با ارزش‌های اسلامی، با پیگرد قانونی مواجه خواهد شد.

همجنسگرایی در نتفلیکس محکوم شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، در بیانیه‌ای که به طور مشترک توسط تنظیم‌کننده رسانه سعودی و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) که مقر آن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی است، منتشر شد، اعلام شده که سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس در صورت ادامه انتشار محتوایی که در تضاد با ارزش‌های اسلامی و اجتماعی است، با اقدام قانونی مواجه خواهد شد.

در این بیانه که هدف آن نمایش ندادن محتوای ویدئویی در زمینه اقلیت‌های جنسی است، از سامانه آنلاین نتفلیکس خواسته شده این موارد را به‌ویژه برای کودکان حذف کند و همچنین عنوان شده مقامات منطقه‌ای پیگیر رعایت این دستورالعمل‌ها توسط این پلتفرم هستند و در صورت ادامه پخش محتوای خلاف قانون، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.

شورای همکاری خلیج فارس شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود.

در حالی که شورای همکاری خلیج فارس محتوایی که توهین‌آمیز تلقی می‌شود را به صورت دقیق مشخص نکرده اما بخشی از شبکه خبری دولتی الاخباریه عربستان، پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای کودکان با صحنه‌های ترویج همجنس‌گرایی در سامانه نتفلیکس» را محکوم کرده است.

این شبکه عربستانی همچنین با فردی که خود را «مشاور خانواده و آموزشی» توصیف می‌کرد مصاحبه کرد که این کارشناس عنوان کرد محتوای توهین‌آمیز دزدانه در حال ورود به خانه‌های ما هستند و کشور عربستان با بحران سانسور مواجه است.

کشورهای حوزه خلیج فارس بارها با توزیع‌کنندگان فیلم‌های آمریکایی بر سر محتوای مربوط به اقلیت‌های جنسی، به ویژه در فیلم‌ها با چالش روبه‌رو شده‌اند و امارات در ماه ژوئن اکراین انیمیشن «لایتیر» دیزنی را ممنوع کرد.

عربستان سعودی که تنها در سال ۲۰۱۷ سینماها را افتتاح کرد، در ماه آوریل از دیزنی خواست تا ارجاعات مرتبط با اقلیت‌های جنسی را در فیلم ابرقهرمانی «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» حذف کند و در نهایت دیزنی این موارد را رعایت نکرد و فیلم در عربستان اکران نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: