کد خبر: ۹۳۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۱۲۹
سردار غلامرضا سلیمانی گفت: قدرت جمهوری اسلامی برآمده از قدرت نرم اسلام و متکی بر مردم است و به همین دلیل، آمریکا دچار بحران گفتمان تمدنی شده و این را می‌توان سرآغازی برای اضمحلال آن‌ها دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: بحران گفتمان تمدنی آمریکا، سرآغازی برای اضمحلال آن‌هاستبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (سه‌شنبه) در آیین گرامیداشت شهدای دولت و حبیب سپاه، اظهار داشت: زمانی که در سرزمین حجاز قدرت جدیدی مبتنی بر اسلام ظهور کرد، قدرت‌های بزرگ آن زمان نتوانستند در برابر این قدرت جدید و نوظهور ایستادگی کنند و شکست را در برابر آن پذیرا شدند و اسلام با سرعت بسیاری در سایر سرزمین‌ها گسترش یافت.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم در شرایطی که پیروزی آن توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پیش‌بینی نمی‌شد، به پیروزی رسید. امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت نرم، رژیم پهلوی را ساقط کردند؛ آن هم رژیمی که حافظ منافع غرب در منطقه بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران آن‌چنان بالنده شده است که نظام سلطه نمی‌تواند با تکیه بر قدرت سخت مقابل قدرت نرم انقلاب اسلامی ایستادگی کند.

وی با اشاره به تغییر هندسه قدرت در دنیا، گفت: آمریکا ۲۵ درصد اقتصاد و بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارد، ضمن اینکه بسیاری از کشور‌ها نیز با دولتمردان آمریکا هم‌پیمان هستند. اما این قدرت نمی‌تواند در برابر کشورمان راه به جایی ببرد. زیرا قدرت جمهوری اسلامی ایران برآمده از قدرت نرم اسلام و متکی بر توده‌های مردم است که به همین دلیل، آمریکایی‌ها دچار بحران گفتمان تمدنی شدند و این را می‌توان سرآغازی برای اضمحلال آن‌ها دانست.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رنسانس به واسطه ترجمه آثار علمی مسلمانان به وجود آمد، عنوان کرد: امروز اگر روزانه میلیون‌ها بار نام ملت ایران و عنوان جمهوری اسلامی در رسانه‌های خارجی تکرار می‌شود، به دلیل پیروی نظام جمهوری اسلامی از مکتب عاشوراست؛ زیرا امام (ره) با پیروی از فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و مردم ایران به‌عنوان سرافراز‌ترین ملت‌ها شناخته شوند؛ از این رو، باید گفت که ملت ما ملتی مقاوم، ایثارگر و حامی ملت‌های مظلوم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: