کد خبر: ۹۲۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۸۳
استاندار هرمزگان گفت: ما در استانداری طرح مردمی سازی اماکن ورزشی را شروع کردیم و ۳۴۲ ساختمان و سالن ورزشی همراه با امکانات که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود را در اختیار مردم قرار دادیم.

به گزارش خبرداغ ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد استانداری هرمزگان در یک سال اول دولت سیزدهم گفت: ما در استانداری هرمزگان برنامه ها را به دو محور تقسیم کردیم. اصلی ترین کار ما تعادل بخشی بین پیشرفت و مردم است و شعار این دولت نیز یعنی «دولت مردمی، ایران قوی»، مبنی بر همین قضیه است، یعنی کار به محوریت مردم انجام شود و برنامه های پیشرفت و رشد که منجر به قوی شدن ایران عزیز باشد، نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بر همین اصل یک قرارگاه مردم برای برنامه های مردمی تعیین کردیم و برای برنامه های ایران قوی نیز تمرکزمان را بر روی تعریف واحدهایی که بتوانند رشد اقتصادی را رقم بزنند، گذاشتیم.

وی افزود: محور و شعار اصلی ما در این سیاست گذاری توسعه صنعتی، فرمایش رهبر معظم انقلاب بود که امر کرده بودند از خام‌فروشی دوری کنید و به دنبال ایجاد ارزش افزوده بروید و ما نیز همین کار را کردیم.

استاندار هرمزگان در تشریح اقدامات استانداری خوزستان برای ایجاد ارزش افزوده در یک سال اخیر اظهار کرد: به دنبال اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما در جریان سیلیس خام خروجی از استان‌مان شهر شیشه تعریف کردیم، بر روی منابع آهک و نمک‌مان نیز یک شهر مواد شوینده تعریف کردیم، برای آب‌هایی که در سواحل مکران هدر میرفت یک شهر نساجی تعریف کردیم؛ همچنین سامانه‌هایی را خاص رصد پروژه‌های عمرانی استان دیدیم که در واقع از بیش از ۲۰۰۰ پروژه، ۵۰۰ پروژه محوری را بیرون کشیده و بر روی آن‌ها تمرکز کردیم.

دوستی با بیان اینکه در قرارگاه مردم نیز شعار اصلی ما استفاده از ظرفیت های معطل دولتی بود، گفت: ما از یک شاخه پزشکی و ظرفیت گروه‌های جهادی و امکانات معطل دولتی و بیمارستان های استانداری، قرارگاه تعریف کردیم که نزدیک ۲۹ هزار نفر تا به امروز از خدمات آن استفاده کردند که بیش از ۱۶ هزار نفر آن خدمات حوزه دندانپزشکی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین طرح مردمی سازی اماکن ورزشی را نیز شروع کردیم و ۳۴۲ ساختمان و سالن ورزشی همراه با امکاناتی داشتیم و در اختیار دستگاه های دولتی بود که آن‌ها را بخش بخش آزاد کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم. کار دیگری را به عنوان خرده اقدامات محیطی شروع کردیم تا با همین امکانات موجود، کارهای کوچکی انجام دهیم.

دوستی ادامه داد: همچنین اقدامات قبل و بعد را ثبت کردیم که آن نیز کمک زیادی به حوزه سیاست‌گذاری ما کرد اما فکر می‌کنم اصلی ترین کاری که ما انجام دادیم تهیه کیف سرمایه گذاری بود که در واقع تمام مجوز ها را از پیش اخذ کردیم و مطالعات اقتصادی تمام طرح‌ها را انجام دادیم و از بودجه‌های استانی نیز جهت تأمین زیرساخت‌های آب، برق و انرژی استفاده کردیم که فکر می‌کنم اثر قابل توجهی گذاشت.

استاندار هرمزگان گفت: گروهی نیز از ظرفیت نیروهای دولت استفاده کردیم و آن‌ها را برای کار صدور مجوزها و پیگیری کار مجوزها و سرمایه گذارها در استان قرار دادیم تا این فعالیت‌ها را خودمان انجام دهیم. به عقیده من این اقدامات، برجسته‌ترین فعالیت‌های استانداری هرمزگان در یک سال اخیر بود.

به گزارش فارس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در هفدهمین جشنواره شهید رجایی که برای ارزیابی عملکرد ارگان های دولتی و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، در کنار سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان به عنوان استانداران برتر کشور در یک سال اخیر انتخاب شدند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: