کد خبر: ۹۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۶۷۰
نورجلال جلالی، معاون وزیر داخله (کشور) طالبان، در یک کنفرانس مطبوعاتی وجود واحدهای انتحاری در ساختار نیروهای امنیتی طالبان را تایید کرد و گفت که آنها «افتخار» طالبان هستند.

معاون وزیر کشور طالبان: واحدهای انتحاری افتخار ما و تعداد آنها جزو اسرار طالبان استبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: نورجلال جلالی، معاون وزیر داخله (کشور) طالبان، در یک کنفرانس مطبوعاتی وجود واحدهای انتحاری در ساختار نیروهای امنیتی طالبان را تایید کرد و گفت که آنها «افتخار» طالبان هستند.

او امروز، یکشنبه (۶ سنبله/شهریور) در کنفرانس مطبوعاتی گزارش دهی سالانه وزارت داخله در پاسخ به سوالی گفت: «کندک استشهادی (واحد انتحاری) جزو جهاد ما و افتخار ماست که البته شمار کم یا زیاد آن، جزو اسرار است و لازم نمی‌بینیم که در موردش توضیح بدهیم.»

وجود نیروهای انتحاری (به گفته طالبان استشهادی) در ساختار نیروهای نظامی/امنیتی افغانستان بی‌پیشینه است. طالبان از این افراد در حملات علیه نیروهای بین المللی و در شهرها استفاده می‌کرد که قربانیان زیاد غیرنظامیان را نیز به جا گذاشته است.

پیش‎تر نیز سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان در سخنرانی خود در یک گردهمایی در شهر قندهار، گفت که ۱۰۵۰ نفر از اعضای گروه او، یعنی شبکه حقانی طالبان در یک و نیم دهه گذشته حملات انتحاری انجام داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: