کد خبر: ۹۲۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
تعداد بازدید: ۱۹۲
سینا تفنگچی درباره محدودیت‌ها و اختلالات ایجاد شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، عنوان کرد: «به صورت عمدی این اختلالات دارد صورت می‌گیرد. در واقع از زمانی که وزارت ارتباطات دولت جدید روی کار آمد، در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرده است. این را می‌توانیم نشات گرفته از تفکر افرادی، مثل یکی از نمایندگان مجلس بدانیم که سال گذشته، افزایش سرورهای خارجی را توهین و پروژه نفوذ دانست.»

کاهش سرعت اینترنت و پهنای باند عمدی ست / می‌خواهند از دهکده جهانی فاصله بگیرندیک کارشناس فضای مجازی در واکنش به کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت در ایران بیان می‌کند که این اختلالات به صورت عمدی دارد صورت می‌گیرد. در واقع از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرده است. با توجه به فقدان دانش مطلوبی که در این افراد وجود دارد، اظهارات غیرتخصصی زیادی دارند. مسئله دیگری که وجود دارد، نگاه به شدت داخلی شدن است که می‌خواهند از دهکده جهانی فاصله بگیرند. اینکه بخواهیم تعاملات بین‌المللی ان را کاهش دهیم و به داخل بسنده کنیم، نمی‌تواند نویددهنده اتفاقات خوب باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، سینا تفنگچی  درباره محدودیت‌ها و اختلالات ایجاد شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، عنوان کرد: «به صورت عمدی این اختلالات دارد صورت می‌گیرد. در واقع از زمانی که وزارت ارتباطات دولت جدید روی کار آمد، در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرده است. این را می‌توانیم نشات گرفته از تفکر افرادی، مثل یکی از نمایندگان مجلس بدانیم که سال گذشته، افزایش سرورهای خارجی را توهین و پروژه نفوذ دانست.»

این کارشناس فضای مجازی افزود: «موضوع دیگر بحث عدم پذیرش فناوری توسط مسئولان است. با توجه به فقدان دانش مطلوبی که در این افراد وجود دارد، اظهارات غیرتخصصی زیادی دارند. مسئله دیگری که وجود دارد، نگاه به شدت داخلی شدن است که می‌خواهند از دهکده جهانی فاصله بگیرند. اینکه بخواهیم تعاملات بین‌المللی ان را کاهش دهیم و به داخل بسنده کنیم، نمی‌تواند نویددهنده اتفاقات خوب باشد. چرا که هر کدام از پلتفرم‌ها نیازمند حضور بین‌المللی هستند تا بتوانند جامعیت بیشتری داشته باشند.»

تفنگچی تاکید کرد: «یکی از دلایل عدم استقبال عموم از موتورهای جست و جو گر یا پیام‌رسان‌ها و سایر پلتفرم‌های داخلی این است که مردم نیاز دارند در فضای بین‌المللی و در کمترین بسترهای اپلیکیشنی، حضور داشته باشند. ما در عصری هستیم که سوپر اپلیکیشن‌ها دارند فعالیت خود را توسعه می‌دهند. این در حالی‌ست که اصرار بر این است که ما در چند اپلیکیشن به سر ببریم و نمی‌گذارند که یک مدیریت جامع و مطلوبی صورت گیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: