کد خبر: ۹۲۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
تعداد بازدید: ۱۰۳
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وضعیت جوی پایدار کشور همراه با افزایش تدریجی دما و گاهی رگبار، رعد و برق و خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد در نقاط مختلف کشور خبر داد.
گرما و غبار در راه استان‌های شرقی و جنوبیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وضعیت جوی پایدار کشور همراه با افزایش تدریجی دما و گاهی رگبار، رعد و برق و خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سه روز آینده برای ارتفاعات جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعد ازظهر شرایط برای رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده و موقت، گاهی رعد و برق فراهم خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور و برخی نواحی جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نوار مرزی غرب و جنوب غرب پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

به گفته ضیاییان امروز (۵ شهریورماه) تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه (۵ تا ۹ شهریورماه) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ شهریورماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۷ شهریورماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۵ و ۶ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: