کد خبر: ۹۲۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۱۸۵
مهدی ناصحی نایب رئیس شورای شهر مشهد درخصوص تذاکراتی که آمران به معروف نسبت به حجاب در مترو مشهد می‌دهند، بیان می‌کند که مترو مشهد بخشی از این شهر است و مشهد هم شرایطی دارد که مترو از این شرایط مستثنی نیست. موضوع فقط کشف حجاب است و حتی کم‌حجابی یا شل‌حجابی مدنظر نیست. اگر کسی عامدانه بخواهد جلوی قانون بایستد و کشف حجاب علنی کند، تذکر لسانی داده می‌شود که این امر وظیفه همگان است، چه درون مترو و چه بیرون از مترو.

ننیرو‌هایی ارزش‌مدار معتقدند که با توجه به شرایط خاص مشهد، باید به صورت ویژه‌ای نسبت به حجاب عکس العمل نشان داده شود/ اینها خودشان به صورت مردمی وارد صحنه شدند و تذاکراتی را برای صیانت از حجاب ارائه دادند / البته موضوع، فقط کشف حجاب است؛ حتی کم‌حجابی یا شل‌حجابی مدنظر نیست/ اگر کسی عامدانه کشف حجاب علنی کند، تذکر لسانی وظیفه همگان است؛ چه درون مترو و چه بیرون متروایب رئیس شورای شهر مشهد درخصوص تذاکراتی که آمران به معروف نسبت به حجاب در مترو مشهد می‌دهند، بیان می‌کند که مترو مشهد بخشی از این شهر است و مشهد هم شرایطی دارد که مترو از این شرایط مستثنی نیست. موضوع فقط کشف حجاب است و حتی کم‌حجابی یا شل‌حجابی مدنظر نیست. اگر کسی عامدانه بخواهد جلوی قانون بایستد و کشف حجاب علنی کند، تذکر لسانی داده می‌شود که این امر وظیفه همگان است، چه درون مترو و چه بیرون از مترو.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، روز گذشته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از ۹۱ مورد تذکر درخصوص کشف حجاب و بیش از ۲ هزار تذکر پوشش نامناسب، توسط آمران به معروف در مترو این شهر خبر داد.

مهدی ناصحی در گفتگو با «انتخاب» درباره وضعیت حجاب در شهر مشهد، بیان کرد: «موضوع حجاب چند وجهی است و یک موضوع تک ساحتی نیست که تنها نسبت به اینکه یک فردی، شاید بنابر دلایلی که بیشتر آن ناشی از عدم توجه و عدم آگاهی باشد، حجاب را رعایت نکند. این یک مسئله چند وجهی و فرهنگی است و ریشه در دلایل متعددی دارد. مترو مشهد هم بخشی از این شهر است و مشهد هم شرایطی دارد که مترو از این شرایط مستثنی نیست.»

وی ادامه داد: «متاسفانه در یک مقطعی به واسطه تبلیغات سیاه و سنگینی که از سوی رسانه‌های بیگانه صورت گرفته بود با برخی از آمرین به معروف، که بالاخره امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست، برخورد‌های فیزیکی در مترو مشهد صورت گرفته بود. به این اعتبار نیرو‌هایی که ارزش‌مدار هستند، معتقدند که با توجه به شرایط خاص مشهد، باید به صورت ویژه‌ای نسبت به حجاب عکس العمل نشان داده شود، به همین دلیل به صورت مردمی وارد صحنه شدند و خودشان تذاکراتی را برای صیانت از موضوع حجاب و عفاف، ارائه دادند. به دنبال این اتفاقات، موضوع تبدیل به یک بحث خبری شد و گرنه در مشهد شرایط بسیار خوب است. در واقع بحث‌های رسانه‌ای بیشتر مطرح است تا مسائل عینی و عملی.»

ناصحی در پاسخ به این پرسش که آیا درگیری‌های دیگری هم در مترو مشهد به دلیل موضوع تذکر به حجاب اتفاق اقتاده است، گفت: «خیر، یک زمانی اتفاق خاصی رخ داد و گزارش شد که مبتنی بر آن حساسیت‌هایی ایجاد شده بود و گرنه درگیری خاصی وجود ندارد. الحمدالله اکثریت بانوان مشهدی رعایت حجاب را به اندازه مرسوم و شرعی انجام می‌دهند و مشکل خاصی در میان نیست.»

نایب رئیس شورای شهر مشهد همچنین درباره شاخصه‌هایی که در زنان برای تذکر دادن، وجود دارد، بیان کرد: «موضوع فقط کشف حجاب است و حتی کم‌حجابی یا شل‌حجابی مدنظر نیست. اگر کسی عامدانه بخواهد جلوی قانون بایستد و کشف حجاب علنی کند، تذکر لسانی داده می‌شود که این امر وظیفه همگان است، چه درون مترو و چه بیرون از مترو.»

وی همچنین درمورد دیگر اقداماتی که برای مقابله با زنانی که «پوشش مناسب» ندارند، در مشهد انجام می‌شود، تصریح کرد: «وظیفه برخورد با بی‌حجابی بر عهده شهرداری نیست. دستگاه‌های متولی دارد که کار خود را در همه مکان‌ها انجام می‌دهند و به مترو اختصاص ندارد. تکلیف ما مهیا کردن شرایط، خدمات‌رسانی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای امنیت بانوان است که این اتفاق هم رقم می‌خورد. ما به دنبال ایجاد محیط‌های امن برای زنان در پارک‌ها هستیم تا بتوانند آزادانه ورزش و استراحت کنند. علاوه بر این طرح جداسازی واگن‌های مترو و اتوبوس را داشتیم که بین‌المللی هم شد. یعنی بسیاری از کشور‌ها هم، به واسطه ارتقای سطح امنیت بانوان و آرامش و تقاضای خودشان، از این طرح تبعیت کردند. کار خاص و ویژه‌ای در دستور کار نیست و همان شرایط قبلی در حال انجام است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: