کد خبر: ۹۲۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۳۴۳
وزیر صمت در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: آیین‌نامه واردات خودرو هفته گذشته در دولت به تصویب رسید؛ و الان در مراحل ابلاغ است.

آیین‌نامه واردات خودرو تصویب شده و در مرحله ابلاغ استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه 2 شهریور هیأت دولت آخرین وضعیت  اظهار داشت: اخیرا قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد؛ در این قانون یک اشکال ساز و کاری وجود داشت، این که شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت‌ها منوط به اسقاط خودرو و موتورسیکلت است و این مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: اگر به هر دلیلی خودرو و موتورسیکلت برای اسقاط وجود نداشته باشد، عملاً تولید متوقف می‌شود که این اتفاق افتاده است و در یکی دو ماه گذشته اکثر شرکت‌های تولید موتور سیکلت تولید خود را تعطیل کردند و خودروهای دیزلی قیمت‌های بالایی پیدا کردند چون گواهی اسقاط کم است.

وزیر صمت با بیان اینکه دولت یک لایحه دوفوریتی را مصوب کرد تا به مجلس برود، گفت: بر اساس این لایحه مقرر شد تا هر وقت گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود نداشت، تولید خودرو و موتور سیکلت متوقف نشود؛ معنی این نیست که بدون اسقاط، خودرو تولید کنیم اما در مواقعی که چنین مشکلی بوجود آمد خودرو سازان و موتور سیکلت سازان یک مبلغی را به حساب صندوق ملی محیط زیست بریزند تا با این مبلغ امکان شماره گذاری فراهم شود.

فاطمی امین ادامه داد: بر اساس این لایحه کل منابعی که از این طریق حاصل می شود به صورت تسهیلات در اختیار اشخاصی که خودرو و یا موتور سیکلت فرسوده دارند، قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با این لایحه، افزایش قیمتی که در خودروهای دیزلی ایجاد شده بود و توقف تولید در  تولید موتور سیکلت ها حل خواهد شد و از طرفی موجب ترغیب مردم به اسقاط خودرو و موتورسیکلت فرسوده می شود. 

فاطمی امین در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: آیین نامه واردات خودرو هفته گذشته در دولت به تصویب رسید؛ و الان در مراحل ابلاغ است و امیدواریم زودتر به مرحله اجرا برسد.

وزیر صمت تصریح کرد: در این آیین نامه پیش بینی شده است که اولویت با خودروهای اقتصادی باشد چرا که اقشار متوسط جامعه از این طرح بهره‌مند شوند و صرفاً خودروهای لوکس وارد نشود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: