کد خبر: ۹۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۳۶۷
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ‌آینده سیاست و اقتصاد جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد گفت:‌ امر مهم تعلیم و تربیت به‌عنوان مهمترین ماموریت معلمان، کاری انبیایی است.

رئیسی:‌ توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سی و ششمین اجلاس مدیران آموزش وپرورش صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در این اجلاس، آموزش و پرورش را مهمترین نهاد فرهنگی کشور دانست و گفت: وزارت آموزش و پروش، متولی امر بسیار مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان و‌ جوانان این کشور است و آینده سیاست و اقتصاد جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

رئیس‌جمهور همچنین توسعه و پیشرفت کشور را در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش دانست و افزود: امر مهم تعلیم و تربیت به‌عنوان مهمترین ماموریت معلمان، کاری انبیایی است، وصف انبیاء، وصف معلمی و تربیتی است.

وی گفت: آنچه در منطق درباره انسان گفته می‌شود، حیوان ناطق است اما نطق فصل‌الفصول انسان نیست بلکه تعلق انسان فصل‌الفصول انسان است. انسان به ربانی‌شدن و توجه با مبدا و معاد شناخته می‌شود. شکل‌گیری انسانیت انسان، در گرو آن است که با وحی ارتباط برقرار کرده است بنابراین تعلیم، یاد دادن و یاد گرفتن، آموختن و دانش‌افزایی، سخن در تربیت است. تربیت به معنای احیای تمایلات عالی نفسانی انسان است.

رئیس‌جمهور افزود: آموزش و پرورش سازوکاری در دولت است که امر‌ تعلیم و تربیت را هدایت و نظارت، حمایت می‌کند و ادای این حق و انجام این وظیفه بزرگ و سنگین برای اینکه بتوان جامعه را در تراز انقلاب شکل بگیرد، بر عهده آموزش و پرورش است.

وی گفت: اجلاس آن است که توسط فرهیختگان، مدیران مجرب و فاضل با نگاه نقادانه شکل بگیرد تا حتما به موفقیت‌ها، کاستی‌ها و ضعف‌ها برسند. در این نشست‌های علمی در آستانه رویداد بزرگ بازگشایی مدارس، مشخص می‌شود که مسئله چیست؟ راه‌های برون‌رفت از مشکل کدام است. قطعا پیشینیان تلاش کردند و ما قدردان تلاش‌های آنها هستیم.

رئیسی به موضوع مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: اساس کار، روحیه تربیت معلمان است و رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس دنبال و‌ پیگیری شد و در یک سالگی دولت عملیاتی شد. رتبه‌بندی معلمان حق معلمان است و امیدواریم معلمان هم به وظیفه خود عمل کرده و دولت هم باید حمایت‌های لازم را از معلمان انجام دهد.

وی با بیان اینکه در عدالت آموزشی عقب ماندگی داریم گفت: وقتی سخن از عدالت داریم موضوع عدالت و مردمی کردن است که مورد استقبال مردم هم است. مهمترین مسئله کشور موضوع تعلیم و تربیت است و ما می‌خواهیم جامعه عدالت‌خواه را داشته باشیم.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: اجازه ندهید کسی که مانع تحول است در میدان حضور پیدا کند؛ باید در محضر خدا، مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشید.

رئیسی عنوان کرد: رهبر انقلاب نسبت به موضوع آموزش و پرورش دغدغه بسیاری دارند که نمی‌توان این سطح از دغدغه ایشان را نسبت به موضوعات دیگر دید.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: