کد خبر: ۹۲۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۳۵۸
استقلال در دهه هشتاد شمسی دو اتفاق تلخ را در شهر انزلی تجربه کرد.

2 سکانس تلخ استقلال در انزلیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، تیم‌های فوتبال ملوان و استقلال در هفته دوم فصل بیست و دوم لیگ برتر از ساعت 19 امروز در شهر انزلی به مصاف هم می‌روند. این بازی در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران شهر انزلی برگزار خواهد شد. آبی‌پوشان تهرانی با 24 پیروزی در 58 تقابل قبلی نسبت به رقیب خود رکورد بهتری دارند اما استقلالی‌ها  حداقل 2 تجربه تلخ از بازی در انزلی دارند. 

*سکانس اول:  پشت پا به قهرمانی و ناراحتی پدر استقلال

در بهار سال 1381 استقلال در آخرین هفته لیگ برتر مهمان ملوان بود. شاگردان پورحیدری با کسب عنوان قهرمانی، نیازمند تنها یک تساوی بودند. از آن طرف رقیب سنتی یعنی پرسپولیس به چیزی شبیه معجزه نیاز داشت تا شاگردان پروین جام قهرمانی را بالای سر ببرند. شکست استقلال و پیروزی مقابل فجر.  استقلال با وجود شرایط فنی خوب آن فصل، در آخرین قدم فوق‌العاده ضعیف بازی کرد و مسابقه را به ملوان باخت معجزه پرسپولیسی‌ها با گلزنی ابراهیم اسدی اتفاق افتاد.

 دقایقی پس از پایان همان مسابقه شایعه کم کاری برخی بازیکنان استقلال برای ضربه زدن به شادروان منصور پورحیدری مطرح شد و سرمربی وقت آبی‌پوشان همان شب از هدایت استقلال استعفا داد. پورحیدری 9 سال بعد  پیرامون حواشی آن بازی گفت: «اینکه شب قبل از مسابقه در انزلی چه اتفاقاتی افتاد و هنگام برگزاری بازی نیز شرایط چگونه جلو رفت، اسراری است که برای همیشه پیش من می‌آمد و دلم نمی‌خواهد هرگز آن‌ها را فاش کنم. فقط در صورتی ماجراهای بازی با انزلی را افشا می‌کنم که بخواهم برای همیشه از ایران بروم.»

سکانس دوم: مصدومیت میلاد میداودی

در سال 1389 میداودی و استقلال روزهای خوبی را تجربه می‌کردند، مهاجم مجبوب استقلال با تکل شدید سعید سالارزاده متوقف شد. مصدومیت مهاجم خوزستانی استقلال آنقدر شدید بود که وی در همان لحظه به گفته خودش متوجه شد فصل را از دست داده است. بنابه تشخیص پزشکان لیگامنت (رباط مچ پا) میداودی از 2 طرف دچار پارگی شد.

بازیکن استقلال حتی قصد داشته از آن خطای شدید فرار کند اما نتوانست: «در آن صحنه سالارزاده پشت سر من بود و همرنگ که در کنار من در حال حرکت بود، پایش را مقابل پای من گذاشت. من در آن صحنه فقط صدای شکستن استخوان پایم را شنیدم و تلاشم برای اینکه از آن صحنه فرار کنم به جایی نرسید. من حس کردم یک نفر پشت سرم است ولی نتوانستم کاری انجام دهم و سالارزاده با خطایی وحشتناک مرا سرنگون کرد.»

پس از پایان عمل جراحی این بازیکن، پزشک معالج به منتظران پشت درب اتاق عمل تکه استخوان‌های خرد شده‌ای را نشان داد و اظهار کرد که آنها را از پای میلاد درآورده تا شدت مصدومیت برای همه مشهود شود.

وی بعد از تکل سعید سالارزاده در بازی با ملوان دیگر آن بازیکن سابق نشد، او پس از آن با حضور چند پین در پای خود به فوتبالش ادامه داد، اما دیگر آن درخشش را نداشت. این موضوع باعث دومین سکانس تلخ از خاطرات استقلالی‌ها در انزلی رقم بخورد. 

این در حالی است که استقلال لیگ بیست و دوم را با شکست خانگی در بازی حساس سپاهان آغاز کرده است. آن‌ها در این مسابقه قطعاً به دنبال پیروزی هستند اما هواداران استقلال قطعا 2 سکانس تلخ از خاطرات تقابل با ملوان را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: