کد خبر: ۹۲۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۳۲۲
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: نماینده‌ها به رئیس هیات منطقه خودشان بگویند این نامزد بهتر و کارآمد تر است.

عابدینی: حرف بزنیم اما برای مجمع تعیین تکلیف نکنیم/ از محمد دادکان خواهش کردم کاندید شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر عابدینی در مورد روند انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه شنیده می‌شود یک نامزد به دنبال مربیانی مثل کی‌روش و برانکو برای تیم ملی است، دیگری می‌خواهد اسکوچیچ را حفظ کند و یک کاندید دیگر نیز به دنبال انتخاب یک مربی ایرانی برای تیم ملی است، اظهار داشت: دوستان می‌توانند برای هیأت‌های استانی کار تبلیغاتی کنند اما ای کاش در مجامع‌مان برنامه‌محور بودیم. اول برنامه‌ها را می‌گرفتیم و آنها را تجزیه و تحلیل می‌کردیم و شعار محوری نبود.

وی افزود: دومین بحث این است که باید به کارنامه فرد و اینکه در گذشته عملکرد خوبی داشته نگاه کنیم و امروز باید به آن کارنامه قبولی یک نامزد رأی بدهیم. اگر این اتفاق نیفتد شعارها می‌تواند حاکم شود و بستر فوتبال به تنش‌ها ملبس شود. هر سه نامزد شرایط سختی دارند اذهان عمومی بدجوری مشوش است که چه شده و چه اتفاقی رخ داده است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:‌ اذهان عمومی‌ می‌گویند چرا مجلس یا فلان وزیر اینگونه موضع می‌گیرند؟ در فوتبال چه می‌خواهد شود؟ هیچ اتفاقی نمی‌خواهد بیفتد. فوتبال برای اولین‌بار انتخابات میان دوره‌ای را پیش‌رو دارد. در این وضعیت شرایط عادی نیست. جای اینکه عادی‌سازی کنیم می‌خواهیم فضا را به هم بزنیم؟ چرا به خودمان حق می‌دهیم در همه جا دخالت کنیم. برخی کانون‌ها و مجامع استقلال دارند.

عابدینی در خصوص اینکه چه کسی فضا را به هم می‌ریزد، پاسخ داد: افرادی که به هر دلیلی می‌آیند و راحت هر حرفی را می‌زنند. وقتی من مطلبی را در جامعه پخش می‌کنم جمع کردنش خیلی سخت است. نظام و سیستم مدیریت ما تعریف شده است. وقتی یک نفر تقصیر دارد دستگاه‌های نظارتی باید رسیدگی کنند. در این حالت رأی‌دهندگان در این 85 تحت تأثیر چه القائاتی می‌خواهند رأی دهند؟ مگر آنها حق رأی ندارند و این حقوق فوتبال نیست؟ باید مقداری به مجامع بها بدهیم. حرف‌مان را بنزنیم اما تعیین تکلیف نکنیم.

وی افزود: اگر یک نماینده مجلس نتواند در منطقه خودش حرفش را بزند و رئیس هیأت استانی را با خودش هماهنگ کند، چگونه می‌تواند همه هیأت‌ها و صاحبان سهام و رأی در مجمع را هماهنگ کند؟ با فریاد زدن و پرخاشگری که نمی‌شود. همه نمایندگان در منطقه خودشان رئیس هیأت‌ها را مجاب کنند به فردی که می‌خواهند رأی بدهند. بگویند این آدم سالم‌تر، بهتر و دارای کارنامه است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه از بین سه نامزد باقیمانده آیا فردی می‌تواند وضعیت فوتبال را جمع و جور کند، عنوان کرد: مکانیزم ورود این سه نفر دست خودشان نبوده است.

عابدینی درباره اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال چندان هم دموکراتیک نیست و هر نامزد باید از مجمع بسته این فدراسیون دست کم پنج امضا بگیرد، توضیح داد: اگر بین 85 نفر پنج نفر یک نامزد را قبول نداشته باشند و نپذیرند که او بضاعت مدیریت دارد، نباید آن فرد بیاید و کاندید شود. از آن طرف به ماجرا نگاه کنید. مکانیزم از جای دیگری ایراد دارد. روی جایی که ایراد دارد، دست نمی‌گذاریم. مثلاً امیر عابدینی می‌خواهد کاندید شود. فرم‌هایی جلوی من گذاشتند که برای نامزد شدن پر کنم سه روز وقتم را گرفت. بعد از اینکه این فرم‌ها را نوشتم می‌گویند به فدراسیون فوتبال بیایید تا احراز شوید. چه چیزی قرار است احراز شود؟ هویت من؟

وی ادامه داد: الان هویت هر ایرانی با کارت ملی‌اش احراز می‌شود و مشخص است چه کاره است و کیست. سپس می‌گوییم باید این کمیته تأیید کند؛ کمیته هم تأیید کند نوبت به کمیته بدوی می‌رسد. حالا اینها ایراد دارند یا آن مکانیزم؟ اسدی، آخوندی و واعظ آشتیانی با وجود اینکه از یک ماه قبل وقت داشتند به دلیل نقص سیستم نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: ما شرایط داشتیم. دوستان چرا نمی‌آیند؟ تلویحاً از محمد دادکان خواهش کردم کاندید شود. جامعه فوتبال دنبال این بود بهترین‌ها بیایند اما این سه نفر که بضاعتی دارند آمدند. نمی‌گویم آنها بهترین‌های جامعه فوتبال هستند اما در شرایط موجود و براساس بستری که برایشان فراهم شده این بضاعت را در خود دیده‌اند که می‌توانند فوتبال را مدیریت کنند.

عابدینی در خصوص اینکه هر کسی می‌خواهد رئیس فدراسیون شود باید چه راهکاری را در نظر بگیرد، گفت: این موضوع به اخلاق بازمی‌گردد. مجمع باید کاملاً اخلاق، شرایط انسانی و عاطفی را برای جامعه فوتبال رقم بزند و باید آن کسی که استحقاق مدیریت دارد رأی بیاورد.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: