کد خبر: ۹۲۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۱۵۱
کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره متن پیش‌نویس احیای برجام، می‌گوید که سه الی چهار شرط بود و ظاهرا اروپا با طرف‌های دیگر مذاکره مطرح کرده‌ و قرار است رویش بحث شود. فکر می‌کنم اروپا هم مواضع امریکا و هم مواضع ما را تعدیل کرده و حد وسط را گرفته است.

اروپا هم مواضع امریکا و هم مواضع ما را تعدیل کرده و حد وسط را گرفته است / یک سوی مذاکرات و برجام، مجلس است و توافق باید به تصویب مجلس برسد / ایسا، کاتسا و یو ترن هم باید لغو شوندبه گزارش خبرداغ ، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره متن پیش‌نویس احیای برجام، می‌گوید که سه الی چهار شرط بود و ظاهرا اروپا با طرف‌های دیگر مذاکره مطرح کرده‌ و قرار است رویش بحث شود. فکر می‌کنم اروپا هم مواضع امریکا و هم مواضع ما را تعدیل کرده و حد وسط را گرفته است

کاظم دلخوش در گفتگو با «انتخاب» درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام، عنوان کرد: «سه الی چهار شرط بود و ظاهرا اروپا با طرف‌های دیگر مذاکره مطرح کرده‌ و قرار است رویش بحث شود.»

این نماینده مجلس درباره موارد اصلاح شده از سوی ایران، گفت: «فکر می‌کنم اروپا هم مواضع امریکا و هم مواضع ما را تعدیل کرده و حد وسط را گرفته است. بر اساس اصل 110 قانون اساسی در سیاست‌های خارجی تابع راهبری هستیم. دیدگاه‌های اروپا باید مطابق با نظر مقام معظم رهبری باشد و همچنین باید منتظر شیوه مواجه دولت با پیشنهادها باشیم.»

وی تاکید کرد: «آنچه مسلم است این است که تا به امروز، دولت برای اینکه مردم به حقوق خودشان برسند، گام‌های مثبتی را برداشته است. امیدواریم که با ختم این جریان برجام به نفع مردم، دولت بتواند حق مردم را بازگرداند.»

دلخوش در پاسخ به این سوال که آیا رسیدن به توافق نیاز به تصویب مجلس دارد، مطرح کرد: «بله، حتما یک سوی مذاکرات و برجام، مجلس است. بخشی از مصوبات قبلی مجلس است که دولت را مکلف و مجاب کرده است که در رابطه با حقوق ملت، پیگیری‌های لازم را انجام دهد. قطعا مجلس هم باید نظر دهد.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به قانون اقدام راهبردی مجلس، آیا تحریم‌های ایسا، کاتسا و یوترن لغو می‌شوند، تصریح کرد: «به هر حال اگر برجام به آن مرحله برسد، این تحریم‌ها هم باید لغو شو شود. هر تحریمی علیه ایران باید لغو شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: