کد خبر: ۹۲۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۱۵۰
وحید شاکری با ارسال جوابیه ای به «انتخاب» در خصوص ویدیوی «نردبان سفارت» توضیحاتی ارائه کرده است.

وحید شاکری: من از حمله کنندگان به سفارت انگلیس نبودم؛ به عنوان یک خبرنگار به آنجا رفته بودم / حمله به سفارت انگلیس توسط دستگاه امنیتی انگلستان طراحی شد؛ پیاده نظام این داستان عناصر فریب خورده‌ای بودند که تصور می‌کردند در حال مبارزه با استعمار پیر هستندبه گزارش خبرداغ ، وحید شاکری با ارسال جوابیه ای به «انتخاب» در خصوص ویدیوی «نردبان سفارت» توضیحاتی ارائه کرده است.

متن این توضیحات بدین شرح است:

احتراما نظر به انتشار کلیپ خبری نردبان سفارت در پایگاه خبری انتخاب و نام بردن از بنده به عنوان حمله کنندگان سفارت انگلستان خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه ذیل اقدام نمایید.

۱-جریان حمله به سفارت انگلستان ماجرایی است که در آن دو گروه مشارکت داشته و یک مرکز آن‌ها را هدایت کرد. این عملیات توسط دستگاه امنیتی انگلستان و با هدف برهم زدن توافق دولت وقت و اتحادیه اروپا طراحی شد و توسط عناصر نفوذی آن‌ها در حاکمیت به اجرا گذاشته شد. اما پیاده نظام این داستان عناصر فریب خورده‌ای بودند که تصور می‌کردند با استعمار پیر در حال مبارزه هستند.

۲-اینجانب به عنوان یک خبرنگار که در تاریخ یاد شده (برخلاف عنوان کذب کلیپ) سردبیر سایت شبکه ایران در موسسه مطبوعاتی ایران بودم مثل ده‌ها خبرنگار سایر رسانه‌ها دقایق کوتاهی در خیابان فردوسی حاضر شده تا با توجه به مشکوک بودن ماجرا روایت دقیقی از آن را منتشر نمایم. موضعگیری منفی و هوشمندانه روزنامه ایران علیه حمله به سقارت در همان روز و روز‌های بعد نشان دهنده نوع نگاه بنده و سایر همکارانم در تحریریه ایران نسبت به دو طرف ماجراست. دیدگاهی که بعد‌ها با موضع گیری صریح مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور وقت حقانیت آن ثابت شد.

۳-عده‌ای از فریب خوردگان این ماجرا که از تحت فشار قرار گرفتن افکار عمومی ناراحت و عصبانی بودند تلاش کردند تا با درست کردن شریک جرم راه فراری برای خود پیدا کنند در حالی که نوع دخالت مسئولین مجلس وقت و کسانی که اقدام به سازماندهی و فریب تشکل‌های دانشجویی را داده بودند مشخص و مبرهن است.

۴-بنده از ۱۶ سالگی تا اکنون که ۴۲ سال سن دارم به عنوان یک خبرنگار ایفای نقش نموده ام و همچنان یک خبرنگار معمولی در عرصه فرهنگ و هنر هستم. چسباندن نام من به کسانی که هیچ ارتباطی در هیچ دوره‌ای از عمرم با آن‌ها نداشته و ندارم از عجایب روزگار است. همواره مسئولیت کار‌هایی که انجام داده ام را پذیرفته و هیچکس و اتفاقی را نردبان ترقی ننموده ام و گواه آن زندگی و معیشت پرفراز و نشیبی است که طی نموده ام.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
0
1
.
وحید شاکری خبرنگار نوشت: حمله به سفارت انگلستان توسط دستگاه امنیتی انگلستان طراحی گردید و توسط عناصر نفوذی آن‌ها در حاکمیت به اجرا گذاشته شد.

آقای شاکری،
لطفاً تهمت نزنید طراحی و اجرای حمله به دستور شخص آیت‌الله خامنه‌ای بود که ایشان نفوذی انگلستان نیست بلکه فقط فرمانبردار آقای پوتین می‌باشد.
پاکدامان را غمی از تهمت ناپاک نیست، بحر را از پنجه‌ی خونین مرجان باک نیست.
گل به گلچین دست داد و بلبل از غیرت نسوخت، عشق بی‌غیرت برآید حسن چون بی‌باک نیست.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: