کد خبر: ۹۲۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۹۸
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز یک و نیم میلیون واحد مسکن در دست اجرا داریم و برنامه ما این است تا پایان شهریور ماه سهم زمین ۴ میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم.

سهم زمین ۴ میلیون مسکن تا پایان شهریور تعیین تکلیف می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه 19 مرداد هیأت دولت در جمع خبرنگار در مورد وضعیت ساخت مسکن اظهار داشت: علیرغم اینکه طرح مسکن مهر حدود ۱۰-۱۲ سال طول کشید همچنان ۲۰۰ هزار واحد آن باقی مانده است، این در حالی است که ما کار را تازه شروع کرده‌ایم.

وی افزود: از مهر ماه سال گذشته مرحله‌ شناسایی نیازمندی‌های ساخت مسکن آغاز شد و زیرساخت هایی مثل زمین لازم داشت؛ امروز یک و نیم میلیون واحد مسکن در دست اجرا داریم و برنامه ما این است تا پایان شهریور ماه سهم زمین ۴ میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین زمین در ساخت مسکن بسیار مهم است، گفت: کل زمین‌هایی که دولت برای طرح مسکن مهر ارائه کرد، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بود و بقیه متعلق به مردم بود، اما در نهضت ملی مسکن همه زمین‌ها برای دولت است و به صورت مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: تهیه ۳ میلیون ۲۰۰ هزار واحد مسکن در این مدت کار بزرگی است؛ این‌ها باید به کمیسیون ماده ۵، شورای برنامه‌ریزی و و شورای عالی شهرسازی می‌رفت.

وی با بیان اینکه ۱ و نیم میلیون واحد در شهرهای بزرگ و کوچک در دست اجرا داریم، گفت: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم، به صورت ویلایی به مردم واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنا داریم یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به مردم بدهیم و در کنار آن به مردم وام هم بدهیم؛ همچنین در این طرح مردم از مالیات هم معاف هستند و خودشان مسکن می‌سازند و با ایشان قرارداد می‌بندیم که ظرف یک و نیم سال مسکن خود را بسازند.

قاسمی خاطر تصریح کرد: ۳۰۰هزار واحد به صورت خودمالکی که یک قرارداد سه جانبه بین سازنده، بانک و متقاضی است در دست اجرا داریم که به موجب آن بخش‌های خصوصی از ما خدمات می‌گیرند و می‌توانند ملکشان را به صورت آزاد بفروشند تا به عرضه مسکن اضافه شود.

وی افزود: با انبوه سازان هم قراردادهایی داریم که در آن زمین از ما است و موضوع ساخت با خودشان که این مسئله هم در دستور کار است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: