کد خبر: ۹۲۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۱۶۰
عیسی زارع‌پور با بیان این که عمر ماهواره خیام ۷ سال است، گفت: با همکاری روسیه نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.

وزیر ارتباطات: نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را می‌سازیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد هیئت دولت اظهار داشت: ما در حوزه فضا بحث توسعه صنعت بومی فضایی یعنی ساخت ماهواره بر های بومی برنامه هایی داریم.

وی افزود: همکارای های راهبردی با کشورهای مختلفی درتوسعه صنعت فضایی را داریم. با همین موشکی که ماهواره بر خیام پرتاب شد، فضانوردان هم به فضا میروند.

وزبر ارتباطات افزود: ماهواره خیام ۶۰۰ کیلو وزن دارد و کاربردهای متنوعی از جمله حوزه کشاورزی، جنگل خواری و ... دارد. از ۵ سال قبل ساخت ماهواره شروع شده بود و یک سال است که اماده شده است.

زارع پور اظهار کرد: با دیپلماسی فعال توانستیم با همکاری روسیه این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم. این ماهواره دیروز در مدار قرار گرفت و سیگنال هایی را از آن دریافت کردیم.

وی با بیان این که عمر ماهواره خیام ۷ سال است، گفت: با همکاری روسیه نسخه های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: