کد خبر: ۹۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۱۷۲
معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری محور اصلاح قانون انتخاب مجلس است، گفت: لایحه اصلاح قانون انتخابات تا شهریور 1401 آماده می‌شود.

لایحه اصلاح قانون انتخابات تا شهریور آماده می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور امروز چهارشنبه  ۱۲ مرداد در حاشیه همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداری ها اظهار داشت: اولین همایش معاونین سیاسی، امنیتی اجتماعی در وزارت کشور برگزار شد و در این جلسه رویکرد کلی معاونت سیاسی وزارت کشور تعیین شد که بر همین اساس نگاه تحولی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ابلاغ کردیم.

وی افزود: لایحه جامع انتخابات و لایحه تقسیمات کشوری باید با همکاری مجلس و‌ شورای نگهبان آماده شود که در این جلسه اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شد.

معاون سیاسی وزارت کشور بیان داشت: رویکرد ما قانون محوری و نگاه به مناطق محروم است که امیدواریم با همکاری بقیه دستگاه ها تحولی را در حوزه انتخابات داشته باشیم.

غلامرضا افزود: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، محور اصلاح قانون انتخاب مجلس است.

وی با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون انتخابات در حال آماده شدن است، عنوان کرد:در حال بازنگری لایحه اصلاح قانون انتخابات هستیم و تا شهریور ماه این لایحه را آماده می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه رویکرد ما  توجه ویژه به برگزاری پرشور انتخابات است، گفت:  توجه به احزاب و سایر بستر‌هایی که سطح مشارکت عمومی را افزایش می دهند نیز از دیگر رویکردهای ما در عرصه انتخابات است که ان‌شاءالله شاهد انتخابات با مشارکت بالا در سال ۱۴۰۲ باشیم.

غلامرضا با  اشاره به برگزاری مستمر جلسات کمیسیون احزاب گفت: جلسات کمیسیون احزاب عقب ماندگی داشت که سعی کردیم جلسات را شروع و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه ادیان مصوبات خوبی داشتیم و یکی از آن ها برگزاری کارگروه های تخصصی در استان ها بود.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به ایجاد نظام انتصاباتی خاطر نشان کرد: در کشور نظام انتصاباتی نداریم و بر همین اساس پیگیر ایجاد نظام انتصاباتی هستیم و در حال حاضر چارچوب هایی نیز در این زمینه تعیین شده است.

غلامرضا خاطر نشان کرد: در زمینه انتصابات از مرحله انتصاب استانداران، معاونانشان و فرمانداران عبور کردیم و با توجه به این که سال بعد انتخابات را در پیش داریم باید از یک سال قبل کسانی که مسئول اجرای انتخابات هستند، در سمت‌های خود مستقر شوند تا فرایند انتخابات را برگزار کنیم.

وی افزود: نظارت بر بخشداران و فرمانداران در دستور کار ما قرار دارد و قصد داریم کارنامه برای آن ها صادر کنیم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: