کد خبر: ۹۲۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۲۲۱
حجت الاسلام خانمحمدی با تبیین طرح جامع حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسئله هجمه به حجاب فقط به برداشتن شال و روسری ختم نمی شود و به برهنگی و بحث همجنس‌گرایی کشیده می شود.

برداشتن روسری، بهانه همجنس‌گرایی شد!به گزارش خبرداغ به نقل از حوزه: حجت الاسلام خانمحمدی با تبیین طرح جامع حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسئله هجمه به حجاب فقط به برداشتن شال و روسری ختم نمی شود و به برهنگی و بحث همجنس‌گرایی کشیده می شود.

 
 

دشمن با همکاری ضد انقلاب و مزدوران داخلی با تمام توان به میدان مقابله با عفاف و حجاب آمده است و با راه اندازی جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه ای تلاش دارد، هویت زن مسلمان ایرانی و به تبع آن بنیان خانواده را نابود کند، چرا که ترویج بی حجابی و کشف حجاب را بهترین راه برای مقابله با انقلاب اسلامی می داند، لذا در این مسیر هرچه دارد را به میدان آورده است.

از مسئولین و دستگاه‌های مختلف می خواهیم که به طرح جامع حجاب و عفاف بپردازند. اجرای این طرح در حوزه دستگاه‌ها بسیار مهم است و ما اگر بخواهیم اجتماع را اصلاح کنیم باید از دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی آغاز کنیم. اگر بخواهیم اعتماد عمومی و ملی را برگردانیم باید از دستگاه‌ها شروع کنیم و در هر دستگاه مدیر نسبت به کارمندان موظف باشد. مدیر هر دستگاه همانطور که نسبت به خدمات و کارایی کارکنان مسئول است، باید نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و پوشش آنها هم مسئول باشد.

بی حجابی سلبریتی‌ها / «گشت ارشاد» به سراغ مسئولین هم برود

اجرای این طرح در دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین در حوزه های فرهنگی-رسانه ای و سینما و افراد مرتبط با آن بسیار مهم است. به عنوان مثال وزارت ارشاد باید به عنوان مسئول حجاب و پوشش بازیگران سینما و تلویزیون معرفی شود. در «گشت ارشاد» باید به سلبریتی ها و سلبریتی نماها نیز پرداخته شود. وزارت ارشاد دستگاهی است که باید مسئول حجاب این افراد باشد، چراکه این افراد به دلیل مطرح شدن در تریبون هایی مثل تلویزیون، سینما، تئاتر و رسانه های اجتماعی ممکن است سبب بدحجابی، اشاعه بدحجابی و یا بی حجابی در جامعه شوند.

وزارت ارشاد مسئول حجاب سلبریتی‌ها است

ممکن است برخی از سلبریتی‌ها باعث اشاعه جرم بی حجابی شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این زمینه ورود جدی داشته باشد. خطر "مسیح علینژادیسم" در کمین است و باید رفتار سلبریتی ها و سلبریتی نماهایی که منافع ملی و فرهنگ اسلامی را رعایت نمی کنند، رصد شود. «گشت ارشاد» باید از مردم به سراغ مسئولین و علی الخصوص مسئولین وزارت ارشاد برود.

در مجموعه های اصناف نیز مشکلاتی وجود دارد که در طرح جامع عفاف و حجاب به اصناف نیز پرداخته شده است. اگر همه این مباحث اصلاح شوند در سطح اجتماع اصلاً دودستگی نخواهیم داشت.

کشف حجاب جرم است

اگر امروز ما مسئله کشف حجاب را جرم می دانیم حتماً باید نسبت به آن برخوردهای قانونی در نظر گرفته شود. اینکه در حوزه کشف حجاب فقط بر فرهنگ سازی تاکید کنیم اشتباه است و حتماً باید کار اجرایی در این مقوله در نظر گرفته شود. در حوزه امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و هنجارهای فرهنگی حتماً باید در کنار فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی کار اجرائی نیز تعریف شود.

طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یک طرح بسیار خوب می دانیم که می تواند به این حاشیه‌ها پایان دهد. برای آنکه کشور ما بتواند در حوزه حجاب یک حرف را بزند و همه مجموعه ها پای کار بیایند و در پایان همان خروجی مطلوب و لازم را بگیرند طرح عفاف و حجاب را با طرح گشت ارشاد مسئولین پیگیری خواهیم کرد.

برداشتن روسری، بهانه همجنس‌گرایی شد!

اگر به طرح جامع عفاف و حجاب کم توجهی و یا بی توجهی شود، چه عواقبی در انتظار جامعه خواهد بود؟

معتقدیم در حوزه عفاف و حجاب مسئولین باید پاسخگو باشند. تاکید کردیم که جریانات سازمان یافته در حوزه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده اند و امروز یک نمونه اش را در همان جریان اتوبوس می بینیم که چگونه این جریان ها از عواطف و احساسات مردم استفاده می کنند تا بتوانند مسئله حجاب را در جامعه طوری وانمود کنند که این مسئله باعث تنش و دوقطبی بین مردم شده است.

مسئله فقط به شال و روسری ختم نمی شود و حتماً به برهنگی و بحث همجنس گرایی کشیده می شود، همانطور که در کشورهای دیگر و در مکزیک موارد این چنینی توسط برخی پیاده شد.

نظر شما به عنوان سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد حاشیه ها درباره "گشت ارشاد" و برخورد مأمورین انتظامی با مردم چیست؟

در حال حاضر باید این را تصریح کرد که در قانون کشف حجاب به عنوان جرم تلقی شده و مجموعه انتظامی باید با کشف حجاب به عنوان جرم برخورد کند. نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که کسی قانون شکنی انجام بدهد و ضابطین قضایی وظیفه خود را انجام ندهند و نسبت به آن بی تفاوت باشند. ما معتقدیم که حتماً اقدامات اجرایی نیاز است.

در بحث بدحجابی و شل حجابی ها موارد فرهنگی و اقدامات متعددی نیاز است اما در مسئله کشف حجاب حتماً باید قانون ورود کند و ضابطین قضایی بر اساس قانون، جرم کشف حجاب را پیگیری کنند. مجموعه انتظامی کشور اقدامات و تلاش های شبانه روزی گسترده‌ای را انجام می دهند که قابل تقدیر است و باید از اقدامات و تلاش های آنها در راستای اقدامات امنیتی و هنجار های اجتماعی تشکر کرد.

طرح جامع حجاب و عفاف به وزاتخانه‌ها، دستگاه ها، ادارات، اساتید، حوزه های علمیه و مدارس فرستاده شده و ما آمادگی داریم که این طرح را اجرا کنیم. با این طرح تنش ها، اختلافات و حاشیه ها را کنار می زنیم و می توانیم حوزه عفاف و حجاب که هویت ایرانی ما را تعریف می کند، پیگیری کنیم.

یک مجموعه باید در حوزه عفاف و حجاب به صورت جامع پاسخگو باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این آمادگی را دارد که با این طرح که به صورت برنامه ریزی شده و کار مطالعاتی که روی آن انجام شده است، در حوزه عفاف و حجاب در سطح اجتماع پاسخگو باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: