کد خبر: ۹۲۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۸
حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود خشکسالی‌های مداوم چندین ساله، جلوگیری از خروج میلیون‌ها مترمکعب آب ناشی از بارندگی‌های مونسون از سیستان و بلوچستان به سمت کشورهای همسایه ضروری است.

نماینده مردم زاهدان: جلوگیری از خروج آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های مونسون از کشور ضروری استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود خشکسالی‌های مداوم چندین ساله، جلوگیری از خروج میلیون‌ها مترمکعب آب ناشی از بارندگی‌های مونسون از سیستان و بلوچستان به سمت کشورهای همسایه ضروری است.

دکتر حسینعلی شهریاری  اظهار داشت: در حالی که مردم کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان سالهاست با خشکسالی روبرو هستند و نیاز مبرم به آب دارند بارندگیها و سیل روزهای اخیر این استان در حال خروج از مرز و ورود به کشورهای همسایه است یا به دریای عمان می ریزد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارندگی های چند روز گذشته در ۴۰- ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده، گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی کویری و خشکی است باید برای مهار آب‌های سطحی طرح های دقیق و کارشناسانه ای ارایه و اجرا شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشتر آبهای ناشی از بارندگی ها و سیلاب اخیر در زاهدان از منطقه لار خارج شد در حالی که می توانستیم از این آب با طرح های آبخیزداری و کنترلی بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: پیشنهاد مهار و کنترل آب را در سنوات گذشته چندین بار ارائه و حتی برای مهار آب‌های سطحی درمنطقه لار کارشناس اعزام کردیم تا بررسی و کارشناسی کنند، حتی طرح پیشنهاد شد ولی متاسفانه آن زمان گوش ندادند و طرح بی نتیجه ماند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بارندگیهای اخیر به زیرساختهای شهری خسارات زیادی وارد کرد و علت آن هم متاسفانه عدم برنامه ریزی صحیح و اجرای طرح های مناسب بود، با اندک بارندگی خیابانها و معابر زاهدان دچار آبگرفتگی و به مانند رودخانه می شود.

شهریاری بیان کرد: آسفالت برخی معابر اصلی شهر دچار خرابی و شکستگی شده و به راههای برون شهری بویژه در حوزه جنوب استان خسارات زیادی وارد شده است.

وی از حضور امدادگران و نیروهای بسیج و سپاه برای امداد رسانی به مردم آسیب دیده قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع از سوی هواشناسی و رسانه ها قبل از وقوع بارندگی موجب کاهش خسارات شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: