شرکت‌های دارویی شستا نقش بسیار مهمی در مبارزه با کرونا در استان ایفا کردند / سرمایه‌گذاری اثربخش در کسب‌وکارهای ملی از انتظارات پیش روی شستا استبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در حاشیه سفر دوروزه به آذربایجان غربی و شرقی با حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرعامل شستا در این دیدار از رایزنی با مدیران استانی به جهت سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت‌های تابعه شستا در منطقه خبر داد و گفت: به دنبال تفاهم با مدیران استان برای ظرفیت‌های مشترک سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید هستیم.

وی از سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیاردی شستا در خاک چینی اشاره کرد و افزود: توسعه در شرکت صنایع خاک چینی صورت پذیرفته که به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

امام‌جمعه تبریز در این دیدار شستا را موفق‌ترین هلدینگ اقتصادی دانست و گفت: شستا توانسته با مدیریت مولدسازی دارایی و تکمیل زنجیره ارزش و افزایش سرمایه به‌موقع نقش مهمی در منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به انتظارات در خصوص شستا گفت: حفظ و ارتقای ذخایر بیمه شوندگان تأمین اجتماعی و سرمایه‌گذاری اثربخش در کسب‌وکارهای ملی و راهبردی و دانش‌بنیان با رعایت اصول تفکر راهبردی، مدیریت ریسک و ارتقای هم‌افزایی و بهبود زنجیره تأمین و زنجیره ارزش تأمین از انتظارات پیش روی شستا است.

امام جمعه تبریز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شستا گفت: قابلیت مشارکت در پروژه‌های توجیه‌پذیر، مدیریت علمی، شایسته‌سالاری، برخورداری از نظام جانشین‌پروری و توسعه سرمایه انسانی شایسته از دیگر انتظارات پیش روی این شرکت است.

وی افزود: مشارکت در شرکت‌های جدید به‌منظور تحقق اهداف شرکت که تنهایی با مشارکت سایر بنگاه‌های اقتصادی، همچنین خریدوفروش سهام و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مهم، مأموریت بزرگ شستا از بدو تأسیس تاکنون محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی و ورود شرکت‌های سرمایه‌پذیر به بورس و اوراق بهادر همچنین خریدوفروش اموال منقول و انجام فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری چه داخلی یا خارجی یا تأسیس اینگونه مؤسسات مأموریت کلیدی این بنگاه اقتصادی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم با ابراز خرسندی از وضع شرکت‌های تابعه شستا در آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های دارویی تابعه شستا نقش بسیار مهمی در مبارزه با کرونا در استان ایفا کردند. در بازدیدهای مختلف در زمان‌های گوناگون از شرکت‌های تابعه شستا ازجمله شرکت کلر پارس، داروسازی زهرآوری و شرکت سیمان صوفیان، داشتیم، فعالیت جهادی و پررنگ این شرکت‌ها واضح. مبرهن بوده است. امیدواریم با توسعه هدفمند این مجموعه‌ها شاهد بالندگی بیش‌ازپیش این شرکت‌ها باشیم.